Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

325 nebo 323?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
xander8387
Registrovaný
Příspěvky: 308
Registrován: úte 05.03.2013 01:00
Bydliště: Jižní Morava

#1 Příspěvek od xander8387 »

Asi trošku blbej dotaz. Ale jak poznám na motoru, že je to 325 nebo 323? Mám totiž asi nějakou skládačku, kastle ukazuje 325, ale u motoru si nejsem jistej, třeba víčko oleje je z 318ky..

VIN motoru jsem nenašel a nevím kde je.
onlybimmers
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 22.05.2011 00:00

#2 Příspěvek od onlybimmers »

vyfotit motor a dat ho sem 8O
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Podle víčka na olej se to opravdu nepozná :-)
M50 (325i) má blok z šedé litiny a vždy ventilové víko z hliníku.
M52 (323i) má blok z hliníkové slitiny a krom prvních měsíců výroby ventilové víko z plastu.

Na bloku vyznačený typ motoru pro M50B25 je 256S1 (M50B25TU má 256S2), kdežto M52B25 má typ 256S3

M50B25 má jednu lambdu dole před katem, M52B25 má dvě lambdy, každou v jedněch výfukových svodech hned u hlavy.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#4 Příspěvek od shade741 »

ještě m 50 motory mají olejový víčko blíž ke kabině, naopak m52 ho mají blíž k předku
xander8387
Registrovaný
Příspěvky: 308
Registrován: úte 05.03.2013 01:00
Bydliště: Jižní Morava

#5 Příspěvek od xander8387 »

Díky za tipy ;)

Shade díky, to mi pomohlo nejvíc, nemusím kvůli tomu k autu, vím, že víčko je blíž ke kabině tudíž 325, díkec x)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Je velmi snadné vyměnit ventilové víko. Je to velmi nespolehlivá metoda identifikace typu motoru.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#7 Příspěvek od Lucifer »

Zvedni auto a koukni sem co tam máš pak to sem napiš a mi ti řekneme co skutečně máš za motor.

Jak píše Francis na ventildekl bych se taky nespoléhal :wink:
Přílohy
m50.jpg
m50.jpg (80.43 KiB) Zobrazeno 1408 x
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#8 Příspěvek od shade741 »

hm a nemá m52 jiný rozměry těch kruhových šachet pro cívky?, navíc sem si téměř jistej, že by tam někdo musel dát i cívky z m 52 ne? protože mají jiný osazení , a anopak. Ale jak říkají kluci je fakt nejlepší mrknout na motor a na číslo , ono se dá navpat celá hlava z m 50 na m 52 jestli se nepletu :)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Šachta na cívku je ventildeklu a ten je možno lehce zaměnit.
V podstatě i číslo ma bloku jde přepsat.
Nezaměnitelný je materiál bloku motoru, šedá litina u M50 (325i) nebo lehká slitina u M52 (323i).
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět