Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Větrák klimy nehce vypnout

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany
Klubové ID: 1198

#21 Příspěvek od Studna »

je to 4 nebo 5, nejsem si moc jistej. Za chvilku jsem doma, tak to vyfotim a dám sem. Co jsem tak zběžně koukal, tak vyndat ten ventilátor je docela porod.
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany
Klubové ID: 1198

#22 Příspěvek od Studna »

Tak fotky relátka
Přílohy
DSC01794.jpg
DSC01794.jpg (74.61 KiB) Zobrazeno 552 x
DSC01797.jpg
DSC01797.jpg (62.14 KiB) Zobrazeno 547 x
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2455
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#23 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Měl jsi pravdu, je to Pos. 5 a je to polarizované relé. Takže při zapojení, jak jsem výše napsal :
(+) na kontakt 86 a
(-) na kontakt 85,
musí cvakat a při sepnutí budou ve zkratu kontakt 30 a oba kontakty 87.
Při polaritě obrácené cvakat nesmí, protože to ty diody nepustí a mezi kontakty 30 a 87 spojení být nesmí. Pokud to bude fungovat jinak, je špatné. BMW číslo je 61361729004, cena 13 Euro.
Obrázek
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany
Klubové ID: 1198

#24 Příspěvek od Studna »

zkusím to. Ten zkrat je možné taky změřit? Předpokládám že to cvakat bude a to je tedy 100% v pořádku? Nebo musím i zjistit zda tam ten zkrat je?
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk
Klubové ID: 775

#25 Příspěvek od jurasis »

Já kupoval odpory a pak jsem zjistil, po tom, co mi za dva dni zas odešly, že mám šluslej motor. Samo na prudko na baterku šel, jen jsem si nevšim, že jde nějak pomaleji... :roll: Pak jsem kupoval celej motor v AuTecu kolem 5 kkč. Mimochodem, ten kit je kompletně včetně odporů...
Ještě upozorňuji, že pokud je problém s motorem, vždy shoří jen první odpor... Jsou zapojeny první rychlost první odpor a druhá rychlost oba do série.
Samotné odpory stojí v AuTecu cca 1500,-, musí se skoro celej ventilátor vytáhnout, protože dráty jsou včetně pinů do konektoru (žádné pájení) a je to tam kokotsky provlečený krytem. Dělal jsem to v létě provizorně skrz ledviny a těch ku*ev, co u toho lítalo... :roll:
Je lepší sundat nárazník, je to rychlejší a pohodlnější, navíc jsem si vyčistil pořádně chladič...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany
Klubové ID: 1198

#26 Příspěvek od Studna »

to starML: moc děkuju za mail a cenné rady, dle tvého návodu jsem hravě relátka proměřil a rovnou jsem vzal i všechny ostatní a všechny mi fungují správně. Takže teď jen ty odpory a je zase vše ok. Mnohokrát díky za pomoc a trpělivost, díky tobě zas umím víc. :respect:
Odpovědět