Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Nekonecny problem s unikem chladici kapaliny E36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
vsemick
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: sob 20.11.2010 01:00

#21 Příspěvek od vsemick »

Nemůžu si pomoct, ale co popisuješ se hodí na špatnej termostat až moc dobře.Nevadí že je nový.Dneska klidně koupíš dva špatné termostaty po sobě i od dobrého výrobce.Jen bych nepředpokládal, že po takové ababázi není tahle věc dávno vyloučená.Doporučoval bych termostat strčit do hrnce a povařit ve vodě - jestli se otvírá poznáš s jistotou (a jestli ne, nebo jen do cca.5mm tak je špatný a není co řešit).Ale jak říkám jestli bylo auto ve slušném servisu tak je tohle jedna z prvních věcí co normální člověk kontroluje. Co se týká splynovače.. neznám typ kde by byl plyn a voda oddělen těsněním které by se mohlo porušit a dojít k průniku (ale to neznamená že takový neexistuje) - nic ti ale nebrání vodu od něj odpojit a ty dva konce hadice buď zaslepit nebo propojit mezi sebou.
Kukace
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: ned 06.02.2011 01:00

#22 Příspěvek od Kukace »

Termostat byl kontrolovan,ale asi pred pul rokem v te dobe se akorat ztracela voda,ale netlakovalo to.
Takze i vadny termostat muze tlakovat?Jak to tak vidim,tak mi stejne asi nikde presen nereknou cim to je a ten motor nakonec musim zkusit vymenit :(
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Jednodušší než výměna motoru je testovací jízda bez termostatu.
Dan td píše:... byla právě špatná membrána v reduktoru, což se podle "plynařů" prý "občas stává"...
Stává se to jen u reduktorů úsporné konstrukce, např. Magic. Je to daň za malé rozměry a rychlý náběh do provozu = rychlý ohřev. U poctivých reduktorů "vydlabaných z ingotu" se to nestává.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
vsemick
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: sob 20.11.2010 01:00

#24 Příspěvek od vsemick »

No u M43 je termostat součástí plastového hrdla (vstupu z chladiče)..při troše šikovnosti ho ale jde i tak vyndat (kovový díl termostatu z toho plastu). Ale bacha na to mám za to že u tohohle motoru termostat jedním segmentem otvírá velký okruh a druhým zavírá malý okruh.Když se vyndá tak je sice velký okruh otevřený, ale vodě nic nebrání jít cestou nejmenšího odporu a téct jen mezi hlavou a blokem. (( Nouzově jde po vyndání termostatu vyškubnout tyčinku co z nej vespod trčí a nahradit ji o 8mm delší tyčkou stejného průměru - termostat je tak nuceně otevřený)) Není ale nic jednoduššího než termostat vyzkoušet tak proč to komplikovat.
Kukace
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: ned 06.02.2011 01:00

#25 Příspěvek od Kukace »

Nadruhou stranu termostat asi nebude pricinou ztraceni vody v okruhu ne?Ktera je fakt razantni,rekl bych ted momentalne tak 1l na 70-100Km.
Rikate ze teda mym reduktorem to byt nemuze,kdyz sem zkousel jezdit se zavrenym plynem a dela to stejne?
vsemick
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: sob 20.11.2010 01:00

#26 Příspěvek od vsemick »

To je pravda.Termostat at už je v jakémkoli stavu, nemá vliv na mizející vodu.No nic, po tolika pokusech a laborování už bude asi na řadě výměna celého motoru.
Kukace
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: ned 06.02.2011 01:00

#27 Příspěvek od Kukace »

Jelikoz poraz nemuzu sehnat druhej motor a potrebuju jezdit,zatim sem to vyresil tak,ze sem nechal natlakovat hadice a potom sem otevrel vicko o kousek abych to odtlakoval,ale zaroven netekla voda ven.Pocitam ze se mi asi bude vyparovat voda,ale to pri mym uniku stejne nevadi.Vadi to jeste necemu,nebo se s tim da zatim jezdit?Jeste sem si ted vsimnul,ze mi auto porad topi,kdyz dam topeni na max. tak vic,ale kdyz dam na studeny tak topi stejne,navic z pruduchu to skoro vubec nefouka ani kdyz dam 4 foukani,je to jina zavada,nebo to ma sovislost s tim pootevrenym vickem?
vsemick
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: sob 20.11.2010 01:00

#28 Příspěvek od vsemick »

Jezdit s otevřeným okruhem doporučit nejde.Možná tak kousek popojet než se motor zahřeje.Ale hodně tím motoru usnadníš aby opakovaně vyvřel.Bod varu kapaliny záleží na jejím složení a hlavně tlaku.(už při jednom baru vře voda o dvacet stupňů později a to jsou v chladicí směsi přísady co bod varu ještě oddalují, omezují pěnění atd.) Když do okruhu naleješ jen vodu z kohoutku a ještě ho neuzavřeš, tak moc dlouhou cestu raději neriskuj.
Jinak motor M43 není problém sehnat přímo tady v inzerátech,na bazoši,přez google.Hádám tak za 4-8tis. (a přiber k němu ventil topení)
Kukace
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: ned 06.02.2011 01:00

#29 Příspěvek od Kukace »

Takze je lepsi jezdit s natlakovanyma hadicema?Porad shanim,uz sem prolezl vsechno,tady na inzerci taky nic.Bud sou to vraky nebo je to az u Prahy (sem z Brna) a lidi ani nemaji hned cas.
A s tim topenim,nejenom ze to topi,ale hlavne to nefouka skoro vubec,to s tim ma taky souvislost?
vsemick
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: sob 20.11.2010 01:00

#30 Příspěvek od vsemick »

Oboje je naprd.Správné je závadu odstranit.(i když chápu, že tohle po tom, cos jak píšeš už vyzkoušel slyšet nepotřebuješ).Teď jsem pro srandu zadal vyhledat ""motor bmw"" na Sbazaru a první M43 z Brna-venkova byl hned na třetím řádku.A to nejde o nijak speciální stránky. Pokud jde o foukání ventilátoru, tak na "velikost průvanu" nemá stav vodního okruhu vliv(na jeho teplotu ano).
Kukace
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: ned 06.02.2011 01:00

#31 Příspěvek od Kukace »

Na ten motor sem se byl podivat,borec ho vychvaloval,ale totalni vrak,nesel mu ani na po 5 natocit,vsude polepenej silikonem.Fakt me pobavil.
Takze co ma na velikost foukani vliv?
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#32 Příspěvek od beny-maser »

na velikost foukání má vliv správná funkce ventilátoru topení, tzn. ventilátor nebo jeho ovládání
pepa318is
Registrovaný
Příspěvky: 235
Registrován: pát 15.01.2010 01:00

#33 Příspěvek od pepa318is »

hoší mam podobný problém E36 318is M44, voda se neztraci ale hadice jsou natlakovany jako prase ,vodní pumpa běží a termostat funguje neví někdo kde by mohla býti chyba ? ?
Kukace
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: ned 06.02.2011 01:00

#34 Příspěvek od Kukace »

Tak sem vymenil celej motor a uz je to ok,asi byl prasklej blok.Ale nezjistoval sem to.S LPG to nemelo co delat.Kdyby chtel nekdo motor na ND tak se ozvete.
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Klubové ID: 1772
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od Brody »

Ahoj, obnovím téma. Konečně jsem zjistil, kde mi uniká voda. :D Bohužel je to radiátoru, nebo někde v těch plast. trubkách. :roll: Dá se to nějak olepit něčim? Auto nemá skoro žádnou hodnotu a nechci tam dávat novej radiátor.. popravdě nechci ani sundavat palubku, kvůli takové pí.. :D :lol: :roll:
Má někdo nějaký nápad?
Obrázek
Design
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 30.03.2014 01:00

#36 Příspěvek od Design »

Nalit stop leak sračku třeba to pomuže nejlevnejši řešeni.
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#37 Příspěvek od Jamall »

Tak klasický topenářský trik. Na léto tam pošli obyčejnou vodu z kohoutku a vodní kámen tu dírku ucpe :wink:
Odpovědět