Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Nekonecny problem s unikem chladici kapaliny E36
Potreboval bych radu,u me e36 1.8,85KW LPG mam dlouhodobe se tahnouci problem s chlazenim,zacalo to tim ze sem mi asi pred rokem a pul zacalo prehrivat auto,v servisu(delaji jenom BMW,dote doby vyborne zkusenosti-ne autorizovany servis) zjisteno spatne tesneni pod hlavou.Nechal jsem ho vymenit,otlakovat a srovnat hlavu,nove srouby hlavy+dalsi veci co byly potreba, kdyz se motor rozdelal.Vse origo bmw,celkem asi 15tkc.Asi 7tkm byl klid,pote se auto zacalo opet prehrivat,dolil sem chladici kapalinu a ok,za dalsi 3Tkm kapalina znovu pryc.Dal sem auto do servisu,unik nezjisten.pote v prubehu pul roku jeste 2x v servisu celkem skoro mesic testovani a nic,voda se jim neztracela.Nicmene ztraceni vody se zacalo zhorsovat a v konecne fazi to bylo zhruba 3l na 500Km.Voda opravdu nikde netekla a nekapala.V servisu mi rekly ze je asi praskly blok motoru a ze za to muze lpg,ze to nemohly dopredu vedet a ze je hlavni problem v lpg(nicmene presnou pricinu nenasly ani unik v motoru,znovu rozdelany to nikdy nebylo).U plynaru sem byl, meneny a pretesneny vsechny hadice,natlakovani soustavy-vse ok.Pote znova servis-znovu nic nezjisteno,vodni pumpa pry ok(demontovana).Posledni kapka byla ze zrovna den pred dovolenou sem byl natankovat a odjizdim z benzinky a vidim,rucicka zase v cervenem poli,dolil sem vodu a najednou vidim jak vzadu u motoru tece ven-vyskocena hadice kde se napojuje vodni okruh lpg s chlazenim.Nasadil sem, dolil vodu a zajel do servisu(tentokrat do jineho,privni co byl po ceste).Zjisteno ze mi motor tlakuje do vody,hadice byly tvrdy po par km jizdy,jakoby to aji strilelo do vyfuku a auto se cely trepalo.Uz sem z toho zoufalej,o auto se staram jak jen muzu,skoro top stav,ale tenhle problem se uz tahne fakt dlouho.Uz nevim co mam delat,v tom druhym servisu mi rekly,ze se ta oprava urcite spatne udelala,ze uhnul blok motoru oproti hlave(rozdelany to nemely,takze placani z vody) a ze to umi opravit, nicmene uz fakt nevim.Nechat to zase nekoho rozdelat za 15t s nejasnym vysledkem se mi fakt nechce,kdyz bude prasklej blok tak je to stejne na novej motor a reklamaci mi neuznaji,nejvic me na tom stve,ze to nezkontorolovaly pred tou prvni opravou(jde to vubec?).Nez se v tom rejpat mam koupit radsi novej motor a doufat ze se to u neho nastane zachvilku taky,nebo udelat repas kterej vyjde na asi neskutecny prachy kdyz to bude komplet vsechno?.Priklanim se k novymu motoru, uz ale fakt nevim.Ma nekdo nejaky napady?Kolik muze prijit vymena motoru kus za kus?Diky za kazdou radu a pokud ma nekdo motor na prodej dejte nabidku.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 378
- Registrován: úte 31.07.2007 00:00
- Bydliště: Slovácko
- Klubové ID: 1332
- Kontaktovat uživatele:
Je zajímavé, kolik servisů se v případě problému na autě s LPG právě na něj vymlouvá a že za všechno může ono, ale skoro vždy je to jen výmluva a motor s LPG může fungovat bez problemů, pokud je vše dobře uděláno.
Pokud tlakuje motor do vody, tak je to na výměnu/opravu. Zřejmě se přes prasklinu dostává voda do spalovací komory a pak to tak mizí, ale 3l na 500km je opravdu hodně, to musí být díra jako do ....
V tvém případě bych zkusil sehnat jiný motor, který bude v dobrém stavu a prohodil jej. Holý motor seženeš za pár korun + následná výměna bude zřejmě stát méně než 15000kč, které jsi dal do poslední opravy.
Pokud tlakuje motor do vody, tak je to na výměnu/opravu. Zřejmě se přes prasklinu dostává voda do spalovací komory a pak to tak mizí, ale 3l na 500km je opravdu hodně, to musí být díra jako do ....
V tvém případě bych zkusil sehnat jiný motor, který bude v dobrém stavu a prohodil jej. Holý motor seženeš za pár korun + následná výměna bude zřejmě stát méně než 15000kč, které jsi dal do poslední opravy.
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4026
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
- Klubové ID: 3260
S LPG nebyly nikdy vetsi problemy najeto pres 50tkm,je mozny,ze zavada pokud je ve spalovacim prostoru vznikla prave LPG,ale cekam ze servis nez meni tesneni a jiny veci tak tohle prave dokaze zkontrolovat,abych nevyhazoval penize za zbytecnou opravu.Mozna mam smulu a zavada se vyskytla az po oprave,ale to bych byl fakt smolar.
Dik za rady, asi teda novej motor.Zatim mam nabidku za 8000Kc,pokud ma nekdo motor na prodej,dejte vedet.Ale shanim pouze super stav,bez uniku oleje atd.
Dik za rady, asi teda novej motor.Zatim mam nabidku za 8000Kc,pokud ma nekdo motor na prodej,dejte vedet.Ale shanim pouze super stav,bez uniku oleje atd.
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Klubové ID: 1931
- Kontaktovat uživatele:
To se klidně může dít, nevim jestli u každého reduktoru, ale aspoň to co mám v autě já: uvnitř je gumová membrána, která odděluje prostor pro vodu a prostor pro plyn. Před pár lety jsem ji měnil, protože byl zpuchřelá a pravděpodobně roztavená tím, když se mi kdysi uvařil motor a bylo to tak tak, že voda nešla do plynu a naopak.
Zjistíš to tak, že ten reduktor rozebereš, nebo ho dáš plynaři rozebrat. Ta membrána se má stejně v nějakym intervalu měnit.
Zjistíš to tak, že ten reduktor rozebereš, nebo ho dáš plynaři rozebrat. Ta membrána se má stejně v nějakym intervalu měnit.
Tak to je zajimavej postreh,reduktor bych asi mel zvladnout rozebrat sam,neni tam neco extra slozityho vevnitr ne,pruzinky nebo neco co by na me mohlo vyskocit.Akorat zavru plyn a povolim par sroubu.Poznam to nejak jestli je spatna,pokud nebude zpuchrela?Stejne ale pokud se mi predtim ztracela voda bez tlakovani,muze to byt tim?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
Pokud bude spuchřelá, uvidíš že je spuchřelá to je snadná rada.
Pokud to nebude tím, hledal bych jinej motor, jestli je někde prasklina tak jí při rozborce nemusíš najít,protože se roztáhne až teplem,v servisu dělaj taky jenom lidi a rengenovat hlavu nebo blok ti nebudou. Podobná věc se jim stane maximálně jednou za 10let. Hlavně jestli to opravdu tlakuje do vody,aby ti na konec nekapala voda někam na teplé místo.
Pokud to nebude tím, hledal bych jinej motor, jestli je někde prasklina tak jí při rozborce nemusíš najít,protože se roztáhne až teplem,v servisu dělaj taky jenom lidi a rengenovat hlavu nebo blok ti nebudou. Podobná věc se jim stane maximálně jednou za 10let. Hlavně jestli to opravdu tlakuje do vody,aby ti na konec nekapala voda někam na teplé místo.
Sem si skoro jistej ze voda nikde nekape,mam auto v garazi.I v servise to potvrdily ze voda nekape.Dokonce se jim unik neprojevil vubec a auto v tu dobu jeste netlakovalo.Je pravda ze s tim najely max 50Km.Mozna to dela jenom zajizdy.Urcite proverim ten reduktor a kdyztak teda vymenim motor,asi to bude fakt nejlepsi.
Sem si skoro jistej ze voda nikde nekape,mam auto v garazi.I v servise to potvrdily ze voda nekape.Dokonce se jim unik neprojevil vubec a auto v tu dobu jeste netlakovalo.Je pravda ze s tim najely max 50Km.Mozna to dela jenom zajizdy.Urcite proverim ten reduktor a kdyztak teda vymenim motor,asi to bude fakt nejlepsi.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 378
- Registrován: úte 31.07.2007 00:00
- Bydliště: Slovácko
- Klubové ID: 1332
- Kontaktovat uživatele:
Nevím jistě, jak velký tlak je v reduktoru po zplynovani, ale myslím, že je menší, než ve vodě, pokud je auto zahříté, případně pokud ti to tlakuje.
Ale tu membránu zkontroluj, s tím nic nepokazíš, jen si ji při demontáži neroztrhni.
Problém tlakování bych opravdu neviděl na reduktor. Co tam máš za LPG systém, reduktor a nebo vstřikovače.
Ale tu membránu zkontroluj, s tím nic nepokazíš, jen si ji při demontáži neroztrhni.
Problém tlakování bych opravdu neviděl na reduktor. Co tam máš za LPG systém, reduktor a nebo vstřikovače.
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Klubové ID: 1931
- Kontaktovat uživatele:
Možná je to různý, ale u reduktoru co jsem rozebral byli opravdu místa, kde kdyby praskla, tak plyn půjde do vody a voda do plynu.ACDC píše:Membrána přece nerozděluje plyn od vody! Reguluje tlak plynu, na druhé straně je v podstatě atm tlak. Pokud praskne (jako mně) syčí plyn ven otvůrkem. A kdyby! tlakoval plyn do vody, muselo by to smrdět.
Pokud to budeš rozebírat, tak si radši tu membránu dopředu kup, je dost pravděpodobný, že pokud to s tou použitou zpátky složíš, tak už to nebude těsnit jak má.
Mě se stalo to, co popisuje Fx. Taky skoro GO motoru, cena 20k a dělalo to furt. Nakonec to byla právě špatná membrána v reduktoru, což se podle "plynařů" prý "občas stává".
Jestli to tím je zjistíš jednoduše - vypni plyn manuálně kohoutem u nádrže, vyjeď plyn co je "v trubkách" a jezdi na benzín. Pokud to bude na benzín šlapat, je to jasné, je to reduktor. Pokud už reduktor jde do kopru úplně, tak budeš mít okruh natlakovaný i třeba druhý den ráno, kdy je motor ještě studený, než nastartuješ. U mě byl rekord, že auto bylo natlakované i po dvou dnech stání na mrazu.
Za ten pokus s vypnutím LPG nic nedáš a hned víš, na čem jsi
Jestli to tím je zjistíš jednoduše - vypni plyn manuálně kohoutem u nádrže, vyjeď plyn co je "v trubkách" a jezdi na benzín. Pokud to bude na benzín šlapat, je to jasné, je to reduktor. Pokud už reduktor jde do kopru úplně, tak budeš mít okruh natlakovaný i třeba druhý den ráno, kdy je motor ještě studený, než nastartuješ. U mě byl rekord, že auto bylo natlakované i po dvou dnech stání na mrazu.
Za ten pokus s vypnutím LPG nic nedáš a hned víš, na čem jsi


Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
LPG je Elpigas,s tim jezdenim jenom na benzin to zkusim a zaroven vypnu plyn.Ale ten vodni okruh jde stejne pres reduktor pri vypnutym plynu ne?Muze to byt i pricina ztraceni vody?Ted mi to jeste dela tu vec,ze kdyz chci nastartovat tak motor jakoby netoci a ozve se rana z motor prostoru,zkusim znovu a znovu,nakonec motor chytne ale kucka a houpou otacky po zahrati dobry.Da se jezdit s tlakujicim okruhem mensi trasy,kdyz to pak vzdycky upustim,nebo tim muzu neco vic dojebat?Vsem diky moc za rady,vyzkousim a dam vedet.
mel jsem taky podobny problem - kdysi u Opel Vectra B 2.0i . motor se prehrival a tlakoval vodu ( 360 000 km najeto ) . v servisu - pry ze spatna hlava, zkrivena a to zpusobuje problem. tak ji zfrezovali, dali zpatky a jedu ze servisu a zase, stejny problem. Znovu hlava dole a ze to pry delal jejich novej typek a udelal to spatne, takze omluva a predelali v ramci reklamace. vezmu auto a zase ! - stejny problem.
vezu zpatky a nakonec zjistili ze cely problem s tlakovanim je zpusoben korozi chladice. do pulky bylo samy bahno ( chladici smes s korozi ucpalo chladic.) vystrikali chladic wapkou a byl klid. Nicmene kvuli tyhle banalite 2x hlava dolu a zrejme naprosto zbytecne .
vezu zpatky a nakonec zjistili ze cely problem s tlakovanim je zpusoben korozi chladice. do pulky bylo samy bahno ( chladici smes s korozi ucpalo chladic.) vystrikali chladic wapkou a byl klid. Nicmene kvuli tyhle banalite 2x hlava dolu a zrejme naprosto zbytecne .
Takze dneska start na brnk,otacky nehoupaly jako by se nic nedelo.zavrel sem kohout plynu vyjel plyn v trubkach a prepl na benzin.Co me zarazilo tak teplota vody byla na pulce zhruba za 1 minutu pri 15stupnich venku.Vrchni hadice expanzky uplne vrela,spodni u termostatu ledova.Po cca 10km kontrola.Hadice tvrdy,vrchni jako kamen u termostatu celkem mekka.Otevrel sem expanzku odtlakoval odvzdusnil,dolil vodu a po dalsich 20km kontrola.Obe hadice tvrdy jako kamen,vrchni vrela,ta u termostatu uz trochu tepla.
Jaky jsou teda rady,reduktor muzu uplne vyloucit?Nebo tam prochazi voda i kdyz je plyn zastavenej na kohoutu?Muze byt treba v haji termostat(menil sem ho pred 1,5 rokem)-tlakovalo by to?Muze to byt vodni pumpa?-tlakovalo by to?-jak to poznam?Chladic by mel byt ok,byl svarovanej a cistenej asi pred pul rokem a jelikoz nikde voda nekape tak predpokladam ze se tam vzduch nema jak dostavat.
Nebo je to uz stopro jenom motor?Nebo jeste neco co zkontrolovat?
Jaky jsou teda rady,reduktor muzu uplne vyloucit?Nebo tam prochazi voda i kdyz je plyn zastavenej na kohoutu?Muze byt treba v haji termostat(menil sem ho pred 1,5 rokem)-tlakovalo by to?Muze to byt vodni pumpa?-tlakovalo by to?-jak to poznam?Chladic by mel byt ok,byl svarovanej a cistenej asi pred pul rokem a jelikoz nikde voda nekape tak predpokladam ze se tam vzduch nema jak dostavat.
Nebo je to uz stopro jenom motor?Nebo jeste neco co zkontrolovat?