Nekonecny problem s unikem chladici kapaliny E36
-
vsemick
- Registrovaný
- Příspěvky: 133
- Registrován: sob 20.11.2010 01:00
Nemůžu si pomoct, ale co popisuješ se hodí na špatnej termostat až moc dobře.Nevadí že je nový.Dneska klidně koupíš dva špatné termostaty po sobě i od dobrého výrobce.Jen bych nepředpokládal, že po takové ababázi není tahle věc dávno vyloučená.Doporučoval bych termostat strčit do hrnce a povařit ve vodě - jestli se otvírá poznáš s jistotou (a jestli ne, nebo jen do cca.5mm tak je špatný a není co řešit).Ale jak říkám jestli bylo auto ve slušném servisu tak je tohle jedna z prvních věcí co normální člověk kontroluje. Co se týká splynovače.. neznám typ kde by byl plyn a voda oddělen těsněním které by se mohlo porušit a dojít k průniku (ale to neznamená že takový neexistuje) - nic ti ale nebrání vodu od něj odpojit a ty dva konce hadice buď zaslepit nebo propojit mezi sebou.
-
Kukace
- Registrovaný
- Příspěvky: 216
- Registrován: ned 06.02.2011 01:00
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 6000
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
Jednodušší než výměna motoru je testovací jízda bez termostatu.
Stává se to jen u reduktorů úsporné konstrukce, např. Magic. Je to daň za malé rozměry a rychlý náběh do provozu = rychlý ohřev. U poctivých reduktorů "vydlabaných z ingotu" se to nestává.Dan td píše:... byla právě špatná membrána v reduktoru, což se podle "plynařů" prý "občas stává"...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
vsemick
- Registrovaný
- Příspěvky: 133
- Registrován: sob 20.11.2010 01:00
No u M43 je termostat součástí plastového hrdla (vstupu z chladiče)..při troše šikovnosti ho ale jde i tak vyndat (kovový díl termostatu z toho plastu). Ale bacha na to mám za to že u tohohle motoru termostat jedním segmentem otvírá velký okruh a druhým zavírá malý okruh.Když se vyndá tak je sice velký okruh otevřený, ale vodě nic nebrání jít cestou nejmenšího odporu a téct jen mezi hlavou a blokem. (( Nouzově jde po vyndání termostatu vyškubnout tyčinku co z nej vespod trčí a nahradit ji o 8mm delší tyčkou stejného průměru - termostat je tak nuceně otevřený)) Není ale nic jednoduššího než termostat vyzkoušet tak proč to komplikovat.
-
Kukace
- Registrovaný
- Příspěvky: 216
- Registrován: ned 06.02.2011 01:00
-
vsemick
- Registrovaný
- Příspěvky: 133
- Registrován: sob 20.11.2010 01:00
-
Kukace
- Registrovaný
- Příspěvky: 216
- Registrován: ned 06.02.2011 01:00
Jelikoz poraz nemuzu sehnat druhej motor a potrebuju jezdit,zatim sem to vyresil tak,ze sem nechal natlakovat hadice a potom sem otevrel vicko o kousek abych to odtlakoval,ale zaroven netekla voda ven.Pocitam ze se mi asi bude vyparovat voda,ale to pri mym uniku stejne nevadi.Vadi to jeste necemu,nebo se s tim da zatim jezdit?Jeste sem si ted vsimnul,ze mi auto porad topi,kdyz dam topeni na max. tak vic,ale kdyz dam na studeny tak topi stejne,navic z pruduchu to skoro vubec nefouka ani kdyz dam 4 foukani,je to jina zavada,nebo to ma sovislost s tim pootevrenym vickem?
-
vsemick
- Registrovaný
- Příspěvky: 133
- Registrován: sob 20.11.2010 01:00
Jezdit s otevřeným okruhem doporučit nejde.Možná tak kousek popojet než se motor zahřeje.Ale hodně tím motoru usnadníš aby opakovaně vyvřel.Bod varu kapaliny záleží na jejím složení a hlavně tlaku.(už při jednom baru vře voda o dvacet stupňů později a to jsou v chladicí směsi přísady co bod varu ještě oddalují, omezují pěnění atd.) Když do okruhu naleješ jen vodu z kohoutku a ještě ho neuzavřeš, tak moc dlouhou cestu raději neriskuj.
Jinak motor M43 není problém sehnat přímo tady v inzerátech,na bazoši,přez google.Hádám tak za 4-8tis. (a přiber k němu ventil topení)
Jinak motor M43 není problém sehnat přímo tady v inzerátech,na bazoši,přez google.Hádám tak za 4-8tis. (a přiber k němu ventil topení)
-
Kukace
- Registrovaný
- Příspěvky: 216
- Registrován: ned 06.02.2011 01:00
-
vsemick
- Registrovaný
- Příspěvky: 133
- Registrován: sob 20.11.2010 01:00
Oboje je naprd.Správné je závadu odstranit.(i když chápu, že tohle po tom, cos jak píšeš už vyzkoušel slyšet nepotřebuješ).Teď jsem pro srandu zadal vyhledat ""motor bmw"" na Sbazaru a první M43 z Brna-venkova byl hned na třetím řádku.A to nejde o nijak speciální stránky. Pokud jde o foukání ventilátoru, tak na "velikost průvanu" nemá stav vodního okruhu vliv(na jeho teplotu ano).
-
Kukace
- Registrovaný
- Příspěvky: 216
- Registrován: ned 06.02.2011 01:00
-
beny-maser
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
-
pepa318is
- Registrovaný
- Příspěvky: 235
- Registrován: pát 15.01.2010 01:00
-
Kukace
- Registrovaný
- Příspěvky: 216
- Registrován: ned 06.02.2011 01:00
-
Brody
- Registrovaný
- Příspěvky: 3103
- Registrován: pon 23.04.2007 00:00
- Bydliště: Vimperk
- Klubové ID: 1772
-
Design
- Registrovaný
- Příspěvky: 171
- Registrován: ned 30.03.2014 01:00
-
Jamall
- Registrovaný
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon 29.06.2009 00:00
- Bydliště: Pardubice
- Klubové ID: 2933

