Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Nekonecny problem s unikem chladici kapaliny E36
Nemůžu si pomoct, ale co popisuješ se hodí na špatnej termostat až moc dobře.Nevadí že je nový.Dneska klidně koupíš dva špatné termostaty po sobě i od dobrého výrobce.Jen bych nepředpokládal, že po takové ababázi není tahle věc dávno vyloučená.Doporučoval bych termostat strčit do hrnce a povařit ve vodě - jestli se otvírá poznáš s jistotou (a jestli ne, nebo jen do cca.5mm tak je špatný a není co řešit).Ale jak říkám jestli bylo auto ve slušném servisu tak je tohle jedna z prvních věcí co normální člověk kontroluje. Co se týká splynovače.. neznám typ kde by byl plyn a voda oddělen těsněním které by se mohlo porušit a dojít k průniku (ale to neznamená že takový neexistuje) - nic ti ale nebrání vodu od něj odpojit a ty dva konce hadice buď zaslepit nebo propojit mezi sebou.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Jednodušší než výměna motoru je testovací jízda bez termostatu.
Stává se to jen u reduktorů úsporné konstrukce, např. Magic. Je to daň za malé rozměry a rychlý náběh do provozu = rychlý ohřev. U poctivých reduktorů "vydlabaných z ingotu" se to nestává.Dan td píše:... byla právě špatná membrána v reduktoru, což se podle "plynařů" prý "občas stává"...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
No u M43 je termostat součástí plastového hrdla (vstupu z chladiče)..při troše šikovnosti ho ale jde i tak vyndat (kovový díl termostatu z toho plastu). Ale bacha na to mám za to že u tohohle motoru termostat jedním segmentem otvírá velký okruh a druhým zavírá malý okruh.Když se vyndá tak je sice velký okruh otevřený, ale vodě nic nebrání jít cestou nejmenšího odporu a téct jen mezi hlavou a blokem. (( Nouzově jde po vyndání termostatu vyškubnout tyčinku co z nej vespod trčí a nahradit ji o 8mm delší tyčkou stejného průměru - termostat je tak nuceně otevřený)) Není ale nic jednoduššího než termostat vyzkoušet tak proč to komplikovat.
Jelikoz poraz nemuzu sehnat druhej motor a potrebuju jezdit,zatim sem to vyresil tak,ze sem nechal natlakovat hadice a potom sem otevrel vicko o kousek abych to odtlakoval,ale zaroven netekla voda ven.Pocitam ze se mi asi bude vyparovat voda,ale to pri mym uniku stejne nevadi.Vadi to jeste necemu,nebo se s tim da zatim jezdit?Jeste sem si ted vsimnul,ze mi auto porad topi,kdyz dam topeni na max. tak vic,ale kdyz dam na studeny tak topi stejne,navic z pruduchu to skoro vubec nefouka ani kdyz dam 4 foukani,je to jina zavada,nebo to ma sovislost s tim pootevrenym vickem?
Jezdit s otevřeným okruhem doporučit nejde.Možná tak kousek popojet než se motor zahřeje.Ale hodně tím motoru usnadníš aby opakovaně vyvřel.Bod varu kapaliny záleží na jejím složení a hlavně tlaku.(už při jednom baru vře voda o dvacet stupňů později a to jsou v chladicí směsi přísady co bod varu ještě oddalují, omezují pěnění atd.) Když do okruhu naleješ jen vodu z kohoutku a ještě ho neuzavřeš, tak moc dlouhou cestu raději neriskuj.
Jinak motor M43 není problém sehnat přímo tady v inzerátech,na bazoši,přez google.Hádám tak za 4-8tis. (a přiber k němu ventil topení)
Jinak motor M43 není problém sehnat přímo tady v inzerátech,na bazoši,přez google.Hádám tak za 4-8tis. (a přiber k němu ventil topení)
Oboje je naprd.Správné je závadu odstranit.(i když chápu, že tohle po tom, cos jak píšeš už vyzkoušel slyšet nepotřebuješ).Teď jsem pro srandu zadal vyhledat ""motor bmw"" na Sbazaru a první M43 z Brna-venkova byl hned na třetím řádku.A to nejde o nijak speciální stránky. Pokud jde o foukání ventilátoru, tak na "velikost průvanu" nemá stav vodního okruhu vliv(na jeho teplotu ano).
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov