Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Zapojení motorového svazku M50 vs M52 Vyřešeno

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"
Klubové ID: 1850

#1 Příspěvek od Rade520 »

Ahoj,prosím o radu.
Měnil jsem v e36 motor M50B25 za M52B28,všechno už mám v kupě,startér točí,benzín taky jde, ale nehází jiskru.
Může to být EWS?
M52 co tam mám údejně nemá EWS,ale nevím podle čeho to přesně poznám?
Zapojoval jste někdo M52 místo M50?
Nemáte někdo "pinout" (zapojení) motorového konektoru? myslím že bude problém tam.
Díky.
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#2 Příspěvek od Lucifer »

EWS vypíná startér a né jiskru, v etm je pinout strana 104

http://uloz.to/xpBtrn8/bmw-etm-e36-1998-notcompact-pdf
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#3 Příspěvek od Foldas »

ews vypina starter i jiskru. Čerpadlo sepne při startování?
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"
Klubové ID: 1850

#4 Příspěvek od Rade520 »

Čerpadlo asi běží,ze vstřiků benzín jde.
Potřeboval bych pinout tady toho konektoru:
Přílohy
konektor.JPG
konektor.JPG (25.59 KiB) Zobrazeno 2142 x
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

EWS samo o sobě vypíná startér, ŘJ motoru na základě (ne)informace od EWS vypíná zapalování a vstřikování.
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#6 Příspěvek od Lucifer »

Stáhni si to co jsem dal na uložto a prohledej to ETM
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"
Klubové ID: 1850

#7 Příspěvek od Rade520 »

Právě koukám do těch schématů ,zapojení toho konektoru
nikde nevidím. Myslím že je označenej X20.
U M52 je jinak zapojenej,bych to zkusil nějak na "prasáčka" přepojit .
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#8 Příspěvek od Lucifer »

X20 je kulatej konektor vedle pojistkovky ten dál od skla ten myslíš ?
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4041
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa
Klubové ID: 3260

#9 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

No dávej bacha co přepojuješ, jeden kulatej máš u pojistkovky a jeden na druhý straně motoru.
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"
Klubové ID: 1850

#10 Příspěvek od Rade520 »

No ten co je u pojistek,právě tam je několik pinů jinak zapojenejch (jiné barvy drátů ).
Měl by to být X20 nebo X69.
V ETM je jenom pinout diagnostiky,ta má stejný konektor,ale v tom se hrabat nebudu.
No nic zkusím ještě chvíli hledat .
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Mezi m50 a m52 v motorove elektrice se nemusí nic dopojovat krome EWS ;) co by ti mozna mohlo delat problem , tak m50 ma dve teplotni cidla , a m52 jedno multicidlo , takze to druhy budes muset nekam dopojit do vodniho okruhu ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#12 Příspěvek od Foldas »

čidlo funguje normálně jediny drát jinak je ews a pak signal rychlosti m52 ho bere z abs. Změř jestli máš na cívkach napětí pin2 je minus pin3 je staly plus a na pin1 je ovladací minus z řj
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"
Klubové ID: 1850

#13 Příspěvek od Rade520 »

Tak u M52 mám oproti M50 navíc konektor X69,je stejný jako X20 taky 25pinů.
V X69 jsou v něm zapojený čtyři dráty.
Podle schématu vedou k "EGS" Transmission control module?
EGS je řj. jednotka automatické převodovky?
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#14 Příspěvek od Foldas »

jo teď mě napadá není to motor z automatu?
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"
Klubové ID: 1850

#15 Příspěvek od Rade520 »

To mě právě napadlo taky,že by mohl být s automatu.Podle čeho to poznám?
EGS je teda řídící jednotka automatu?
Na cívkách asi napětí nebude,zkoušel jsem i jiný cívky/svíčky a nic.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#16 Příspěvek od Foldas »

když to změříš tak budeš vědět že tam je mezi pinem 2 a 3 12v a znamená to že nejde výstup z řj. Ještě mě napadlo máš tam ty kostřící dráty ze šroubu co drží ventildekl na cívky?
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

EGS je ŘJ automatu. Doporučil bych to píchnout na diagnostiku, protože jestli je to z automatu, tak ten dovolí nastartovat jenom při zařazeném P. Je otázka, jakou informaci jednotka drží. Ale na druhou stranu, pak by motor neměl ani točit, takže tam problém asi nebude.
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"
Klubové ID: 1850

#18 Příspěvek od Rade520 »

Kostřící drát na cívky mám,zítra je zkusím změřit až se dostanu k autu.
Taky jsem zapátral ve schématu:
Ty čtyři dráty co má zapojené v konektoru X69 nejsou automat,je to ABS/ASC.
EWS je zapojeno přímo mezi spínačku a startér.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

EWS je zapojeno mezi spínačku a startér, ale ještě musí být zapojen jeden drát do ŘJ motoru. Bez něj to nepustí vstřikování a zapalování.

Obrázek
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"
Klubové ID: 1850

#20 Příspěvek od Rade520 »

Jo o zeleném(pin 7) vím . Ale v EWS podle mě problém nebude,když startér točí.
Zjistím nějak rok výroby motoru?
Odpovědět