výměna/doplnění oleje v převodovce
-
Studna
- Registrovaný
- Příspěvky: 735
- Registrován: sob 23.04.2005 00:00
- Bydliště: Vrbičany
- Klubové ID: 1198
Jak zkontroluju, že mám v převodovce (E36 M43) dost oleje? Jsou tam dva šrouby, jeden ze spodu převodovky (asi výpušťák) a druhý je z boku. Takže při výměně povolím ten spodní, vypustím starý olej a tím šroubem z boku převodovky se leje nový olej? a leju dokud mi z toho bočního nezačne vytékat ven? Hledal jsem, ale nic konkrétního na výměnu tu není. množství a typ oleje vim, to je tady 100x. A jak na výměnu v diferáku? Dík za rady.
-
Pitrsh
- Registrovaný
- Příspěvky: 54
- Registrován: ned 13.09.2009 00:00
- Bydliště: Karlovy Vary
-
fesoj
- Registrovaný
- Příspěvky: 37
- Registrován: čtv 24.04.2008 00:00
- Bydliště: Karlovarsko
-
Studna
- Registrovaný
- Příspěvky: 735
- Registrován: sob 23.04.2005 00:00
- Bydliště: Vrbičany
- Klubové ID: 1198
-
libovka
- Registrovaný
- Příspěvky: 2752
- Registrován: pát 09.11.2007 01:00
- Bydliště: praha-západ
To je hroznej blábol.Prostě celoživotní náplni nevěřím.Stejně tak jako oleji longlive v motoru..Pitrsh píše:olej v prevodovce se nemeni je to stala napln ale kdyz to musis udelat tak ten spodno vypustak a ten bocni by se mel naplnit po okraj melo by to tak byt nebo koukni do knizky od auta tam to bude
-
Blackie
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2689
- Registrován: úte 19.02.2008 01:00
- Bydliště: Liberec
- Klubové ID: 1458
-
Kami1
- Registrovaný
- Příspěvky: 1704
- Registrován: pát 24.10.2008 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 2167
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 6000
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
"Celoživotní" = 100 thousand miles = asi 160 tisíc km
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Syrup
- Registrovaný
- Příspěvky: 926
- Registrován: sob 05.01.2008 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1571
-
Totic
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
- Klubové ID: 3742
-
Kami1
- Registrovaný
- Příspěvky: 1704
- Registrován: pát 24.10.2008 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 2167
-
Syrup
- Registrovaný
- Příspěvky: 926
- Registrován: sob 05.01.2008 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1571
ja pri vymene daval new tesneni do diferaku,ale jen z toho duvodu ze to stary pred vymenou teklo... Nemyslim si ze by novej olej zral tesneni...Totic píše:To jo ale mechoš mě říkal, že když už se vymění olej, tak je potřeba dát nový těsnění. Čerstvej olej je trošku agresivní než si to časem sedne a vytěsní a může to starý, zteřelý vyžírat, což vede k netěsnostem a protékání.
No a rozdělávat to se nikomu nechce. Jak se vám to chová, nebo (ne)teče po..
-
Studna
- Registrovaný
- Příspěvky: 735
- Registrován: sob 23.04.2005 00:00
- Bydliště: Vrbičany
- Klubové ID: 1198
-
martas11
- Registrovaný
- Příspěvky: 1079
- Registrován: ned 30.08.2009 00:00
- Bydliště: Olomouc
- Klubové ID: 2434
-
Pitrsh
- Registrovaný
- Příspěvky: 54
- Registrován: ned 13.09.2009 00:00
- Bydliště: Karlovy Vary
nic proti ale byl jsem na skoleni v nemecku v bmw a tam nam to rekli ze diferak ani prevodovka se nemeni myslite ze kecaj? je zajimavy ze kamos ma e36 325 kdyz daval naborany auto do srotu mel najeto pres 600 000tis nikdy nesahl na prevodovku a na diferak a vsechno fungovalo jak ma ja vim ze to neni investice tech par litru oleje ja to tedy menim taky ale tadyto nam rekli na tom skoleni jen rikam co jsem slysel
-
Studna
- Registrovaný
- Příspěvky: 735
- Registrován: sob 23.04.2005 00:00
- Bydliště: Vrbičany
- Klubové ID: 1198
-
libovka
- Registrovaný
- Příspěvky: 2752
- Registrován: pát 09.11.2007 01:00
- Bydliště: praha-západ
-
Pitrsh
- Registrovaný
- Příspěvky: 54
- Registrován: ned 13.09.2009 00:00
- Bydliště: Karlovy Vary
-
ironpipi
- Registrovaný
- Příspěvky: 950
- Registrován: pát 28.03.2008 01:00
- Bydliště: Přerov
-
Studna
- Registrovaný
- Příspěvky: 735
- Registrován: sob 23.04.2005 00:00
- Bydliště: Vrbičany
- Klubové ID: 1198
Tak vyměněno, ale musím říct, že po 220tkm ten olej nebyl vůbec špatný. Jasně, trochu načernalý, ale stále měl červený nádech. Čekal jsem větší sračku, např. v servu byl 100x horší, to jsem musel měnit na 2x aby byl čistej. Taky jsem se informoval u jednoho známého olejáře, má mimo podeje i odborný poradenský servis a jeho názor na výměnu byl: v převodovce měnit max. po 300tkm a v diferu vůbec pokud není problém. Když něco funguje, tak proč do toho zasahovat. Jinak co se týče olejů, tak když tam není ATF, tak ty speciální oleje (difer, někt. převodovky) kupovat jedině v BMW.

