Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

výměna/doplnění oleje v převodovce

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany

#1 Příspěvek od Studna »

Jak zkontroluju, že mám v převodovce (E36 M43) dost oleje? Jsou tam dva šrouby, jeden ze spodu převodovky (asi výpušťák) a druhý je z boku. Takže při výměně povolím ten spodní, vypustím starý olej a tím šroubem z boku převodovky se leje nový olej? a leju dokud mi z toho bočního nezačne vytékat ven? Hledal jsem, ale nic konkrétního na výměnu tu není. množství a typ oleje vim, to je tady 100x. A jak na výměnu v diferáku? Dík za rady.
Pitrsh
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: ned 13.09.2009 00:00
Bydliště: Karlovy Vary

#2 Příspěvek od Pitrsh »

olej v prevodovce se nemeni je to stala napln ale kdyz to musis udelat tak ten spodno vypustak a ten bocni by se mel naplnit po okraj melo by to tak byt nebo koukni do knizky od auta tam to bude
fesoj
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00
Bydliště: Karlovarsko

#3 Příspěvek od fesoj »

Je to přesně tak jak jsi popsal.(převodovka i diferák)
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany

#4 Příspěvek od Studna »

Dík. Jinak si myslím, že po 220 tkm si převodovka zaslouží novej olej za 200kč a stejně tak i difer.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#5 Příspěvek od libovka »

Pitrsh píše:olej v prevodovce se nemeni je to stala napln ale kdyz to musis udelat tak ten spodno vypustak a ten bocni by se mel naplnit po okraj melo by to tak byt nebo koukni do knizky od auta tam to bude


To je hroznej blábol.Prostě celoživotní náplni nevěřím.Stejně tak jako oleji longlive v motoru..
Uživatelský avatar
Blackie Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2683
Registrován: úte 19.02.2008 01:00
Bydliště: Liberec

#6 Příspěvek od Blackie Člen Klubu »

Souhlasím s libovkou... Chtěl bych někdy tu celoživotní náplň vidět... Vyměna oleje stojí pár korun a když pak vidíte co z toho auta vyteče,tak vám ho bude líto
Obrázek
BMW E34 540iA :-) E65 745i :D
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#7 Příspěvek od Kami1 »

podle tabulek se ma olej menit kazdou ctvrtou inspekci
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

"Celoživotní" = 100 thousand miles = asi 160 tisíc km
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Syrup
Registrovaný
Příspěvky: 926
Registrován: sob 05.01.2008 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Syrup »

Presne. Ja menil az asi v 175ti tis. a jak z prevodovky tak z diferaku vytekl olej tak nechutnej, ze jsem ten smradek cejtil jeste pul hodiny. Rozhodne doporucuju vymenu oleje v tehlech dvou vecech,rozdil jde hned poznat (u prevodovky)..
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#10 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

To jo ale mechoš mě říkal, že když už se vymění olej, tak je potřeba dát nový těsnění. Čerstvej olej je trošku agresivní než si to časem sedne a vytěsní a může to starý, zteřelý vyžírat, což vede k netěsnostem a protékání.
No a rozdělávat to se nikomu nechce. Jak se vám to chová, nebo (ne)teče po.. :?:
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#11 Příspěvek od Kami1 »

to jsou mi veci,
tak to bych radsi nemel ani menit olej v motoru,
pochybuju ze to rozezere tesneni
a gufera bych menil se spojkou
Syrup
Registrovaný
Příspěvky: 926
Registrován: sob 05.01.2008 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Syrup »

Totic píše:To jo ale mechoš mě říkal, že když už se vymění olej, tak je potřeba dát nový těsnění. Čerstvej olej je trošku agresivní než si to časem sedne a vytěsní a může to starý, zteřelý vyžírat, což vede k netěsnostem a protékání.
No a rozdělávat to se nikomu nechce. Jak se vám to chová, nebo (ne)teče po.. :?:


ja pri vymene daval new tesneni do diferaku,ale jen z toho duvodu ze to stary pred vymenou teklo... Nemyslim si ze by novej olej zral tesneni...
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany

#13 Příspěvek od Studna »

Musím lézt pod auto hledat samolepku nebo tam mám určo ATF? (E36 M43, 5/97 touring). Oil finder na netu píše, že tam patří Dexron IID nebo Dexron III ? Tak který mám zvolit, co je lepší?
martas11
Registrovaný
Příspěvky: 1079
Registrován: ned 30.08.2009 00:00
Bydliště: Olomouc

#14 Příspěvek od martas11 »

Studna píše:Musím lézt pod auto hledat samolepku nebo tam mám určo ATF? (E36 M43, 5/97 touring). Oil finder na netu píše, že tam patří Dexron IID nebo Dexron III ? Tak který mám zvolit, co je lepší?



Zdarec.Dej tam III.Je lepší.
Pitrsh
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: ned 13.09.2009 00:00
Bydliště: Karlovy Vary

#15 Příspěvek od Pitrsh »

nic proti ale byl jsem na skoleni v nemecku v bmw a tam nam to rekli ze diferak ani prevodovka se nemeni myslite ze kecaj? je zajimavy ze kamos ma e36 325 kdyz daval naborany auto do srotu mel najeto pres 600 000tis nikdy nesahl na prevodovku a na diferak a vsechno fungovalo jak ma ja vim ze to neni investice tech par litru oleje ja to tedy menim taky ale tadyto nam rekli na tom skoleni jen rikam co jsem slysel
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany

#16 Příspěvek od Studna »

No mě jde spíš o to, že ho tam mám málo a musím doplnit a zase míchat novej se starým je nesmysl, když 1l oleje stojí 200kč.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#17 Příspěvek od libovka »

Se ví že je lepší ho rovnou vyměnit.Jako když po mě chce někdo zkontrolovat a kdyžtak dolejt tak mu řeknu,že je lepší ho rovnou vyměnit.
Pitrsh
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: ned 13.09.2009 00:00
Bydliště: Karlovy Vary

#18 Příspěvek od Pitrsh »

jestli mas malo tak je jasny rovnou vymenit
ironpipi
Registrovaný
Příspěvky: 950
Registrován: pát 28.03.2008 01:00
Bydliště: Přerov

#19 Příspěvek od ironpipi »

Prevence je prevence a pokud v převodovce olej ubejvá bude asi někde chyba, jinak samo že lepší vyměnit celou náplň než dolívat novým pokud ještě nebyla měněná, když je tam jen 1,1l...
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany

#20 Příspěvek od Studna »

Tak vyměněno, ale musím říct, že po 220tkm ten olej nebyl vůbec špatný. Jasně, trochu načernalý, ale stále měl červený nádech. Čekal jsem větší sračku, např. v servu byl 100x horší, to jsem musel měnit na 2x aby byl čistej. Taky jsem se informoval u jednoho známého olejáře, má mimo podeje i odborný poradenský servis a jeho názor na výměnu byl: v převodovce měnit max. po 300tkm a v diferu vůbec pokud není problém. Když něco funguje, tak proč do toho zasahovat. Jinak co se týče olejů, tak když tam není ATF, tak ty speciální oleje (difer, někt. převodovky) kupovat jedině v BMW.
Odpovědět