Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Kmitání volantu při brždění

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
petr39
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: úte 03.08.2010 00:00

#1 Příspěvek od petr39 »

Při rychlosti 100-130km/h při brždění mi celkem dost kmitá volant.Mám nové spodní ramena,tyčky stab.,gumi na stabilizátoru,kotouče ATE najeto 20tis./km dokáže mi někdo poradit kde je závada díky.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#2 Příspěvek od libovka »

Začni kotoučema a druhá možnost jsou tlumiče.
petr39
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: úte 03.08.2010 00:00

#3 Příspěvek od petr39 »

Dík za radu ale kotouče mám celkem nové najeto 20tis./km
Ještě se mi stává že kolem 100km/h se auto trochu třese.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#4 Příspěvek od libovka »

to že máš kotouče nové,i když 20tis už nejsou nové,neznamená že jsou v pohodě.Co takhle ještě vyvážit kola.
petr39
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: úte 03.08.2010 00:00

#5 Příspěvek od petr39 »

Kola jsem si nechal vyvažit a žádná změna.
524td
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: pon 26.01.2004 01:00

#6 Příspěvek od 524td »

Zkontroluj čepy krajních a hlavní řídící tyče.
petr39
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: úte 03.08.2010 00:00

#7 Příspěvek od petr39 »

Čepy na řídící jsem kontroloval a jsou bez vůle.Je to záhada.
524td
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: pon 26.01.2004 01:00

#8 Příspěvek od 524td »

Potom bych to opravdu viděl na špatné kotouče jak tady již bylo řečeno. Sundej je a nech je změřit na hodinkách na soustruhu.
belch
Registrovaný
Příspěvky: 172
Registrován: sob 07.10.2006 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 925

#9 Příspěvek od belch »

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... _wishbone/

Díl 4 jsi měnil? Pořád se tady řeší to samé, a přitom je to skoro pokaždé tohle...
Hansen
Registrovaný
Příspěvky: 346
Registrován: ned 15.04.2007 00:00
Bydliště: Čelákovice
Klubové ID: 1589

#10 Příspěvek od Hansen »

Spíš díl 5. Mně to dělalo na trojce, pětce i sedmě. Vždycky to byla tahle pouzdra. Způsobuje to gyroskopický efekt kola a poškozené pouzdro. Jediná pouzdra, která vydržela dost dlouho byly originály a nebo Lemförder. Některá pouzdra z druhovýroby stojí za takové h...., že se začne kolo klepat za 100 km po výměně.
petr39
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: úte 03.08.2010 00:00

#11 Příspěvek od petr39 »

díl 4 a díl 5 jsem neměnil zkusím to ještě koupit dík za radu
belch
Registrovaný
Příspěvky: 172
Registrován: sob 07.10.2006 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 925

#12 Příspěvek od belch »

Pravda, stačí v zásadě vyměnit jen ten silentblok č. 5, ale vzhledem k tomu, jak dlouho vydrží z prvovýroby, ten čep už bude taky na cestě. Vyměnit jedině celé rameno včetně silentbloku (obě ramena - ale to je snad jasné).
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa
Klubové ID: 3385

#13 Příspěvek od oldaf »

Hansen píše:Spíš díl 5. Mně to dělalo na trojce, pětce i sedmě. Vždycky to byla tahle pouzdra. Způsobuje to gyroskopický efekt kola a poškozené pouzdro. Jediná pouzdra, která vydržela dost dlouho byly originály a nebo Lemförder. Některá pouzdra z druhovýroby stojí za takové h...., že se začne kolo klepat za 100 km po výměně.

Naprostý souhlas, na všech autech co jsem měl vždycky po výměně těchto pouzder kmitání volantu přestalo. Taky jsem kvůli tomu měnil i kotouče ale pomohlo až tohle.
Odpovědět