Sundat kolo, vysroubujes vzadu ty kluzny cepy brzdice(mam za to ze to je 7cka imbus), sundas brzdic, vymenis desky, nasadis, namaznes cepiky, utahnes, nasadis kolo a sup na druhou stranu
Já sundavám samozřejmě kolo a pak celé brzdiče (přední tuším 19 gola, zadní asi menší). Destičky jdou ven v pohodě. Pak se zamáčknou pístky a s troškou trápení se tam skoro bez násilí dostanou destičky nové. Pokud je chuť, připojí se i čidla opotřebení. Zpět zase hezky přišroubovat a jede se
landys píše:Já sundavám samozřejmě kolo a pak celé brzdiče (přední tuším 19 gola, zadní asi menší). Destičky jdou ven v pohodě. Pak se zamáčknou pístky a s troškou trápení se tam skoro bez násilí dostanou destičky nové. Pokud je chuť, připojí se i čidla opotřebení. Zpět zase hezky přišroubovat a jede se
tenhle návod je pro ty co nemají sedmičku imbus a nevědí ke si ho pujčit
Bohůšu, pleteš si levou a pravou stranu a mlaďasům bys chtěl radit
Ale jo, přes ty trny je to lepší postup a promazání jim vždy prospěje. Zejména, pokud si sněhovými řetězy vyházíš ty krytky z gumiček...
hoboj píše:tenhle návod je pro ty co nemají sedmičku imbus a nevědí ke si ho pujčit
Nebudou potřeba, je to brnkačka a bude tě to aj bavit Vždycky jsem měl štěstí a všechno šlo krásně povolit a píst lehce zatlačit. Včera jsem měnil na fabii desky a kotouče a za 25 min nebylo co dělat, taky šlo všechno hladce.
Ještě máš tu pěknou e39? (modrej kombík 525i s béžovým vnitřkem)
Jj, pořád stejný autíčko. Prosímtě a tím imbusem povoluju šrouby v té gumové jakoby hadičce s tím špuntem, je to tak jo? Dneska jsem měl sundané kolo, myslel jsem si, že to bude ráz na ráz a zarazil jsem se na tom, jak vlastně ty brzdiče sundat... Před lety jsem si měnil destičky na škodě favorit, a právě že kromě kleští jsem tam snad žádné nářadí nepotřeboval...
Jo, je to tak, povolíš je, vytáhneš a máš uvolněnej brzdič, kterej ti ale asi hned nespadne z kotouče, protože desky se opřou o hranu na kotouči, pokud tam je. Stačí zatlačit něčím na vnitřní desku a tím zatlačíš píst. Trošku lehce poklepat a půjde to. Pokud nechceš měnit kotouče, tak opatrně, ať tu hranu nějak nestrhneš - i když by to asi ani nevadilo.
EDIT: ještě bych doplnil - po výměně pozor na první brždění. Je lepší si po nastartování několikrát šlápnout na pedál, aby desky dojely až na kotouč. To je abys třeba při vyjíždění z garáže nebyl překvapenej
Ne Abych se přiznal, vždycky kouknu, jestli je vše ok a čisty. Pokud ano, neřeším to. Zkontroluju manžety na pístech a hotovo. Nikdy jsem pak problém neměl. Nejsem zastáncem nánosů vazelíny, na kterou se pak lepí prach a bordel.