Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Was ist das? (copak to je)

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od mkalous »

Zdravím. Mám jen dotaz, který se řadí mezi ty primitivnější až blbé :-)
Chystám se vyměnit olej v motoru (e34, 525TDs, 11/93) a je mi jasné, že musím vyměnit i filtr. Jestli jsme to dobře okouknul, tak filtr, nebo spíš vložka, by měla být v tom plechovám válci (na obrázku nahoře). Ale otázka spočívá v tom, co to je to zakroužkované vespod obrázku a co je v tom za kapalinu (říkám, úplně blbej jsem)? :-)

A olej se mění jako všude jinde? Otevřít vypoučták na vaně a čekat, až to všechno vyteče do trávy :-) Pak vyndat tu vložku, vyměnit , zavřít vypoušták a nalejt?
Nebo je to jinak?
fornax
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: čtv 13.03.2003 01:00
Bydliště: Třinec

#2 Příspěvek od fornax »

Já nevidím žádný obrázek :( Nemyslíš nádobku serva?
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Zave »

taky nevidim zadnej obrazek :) asi jsi ho zapomel prilozit :)
jinak ten postup je spravnej, ale mozna je to lepsi vylejvat do kanalu nebo nekomu aspon na zahrade vedle studny s pitnou vodou :lol:
Fikux
Registrovaný
Příspěvky: 291
Registrován: úte 10.08.2004 00:00

#4 Příspěvek od Fikux »

Ty krááááwo ... ekologové tě zabijou ... olej do trávy :D
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od mkalous »

no jóóóóoooo, na obrazek jsme zapoměl :-)
takže přikládám dodatečně....
Přílohy
Was ist das.jpg
Was ist das.jpg (74.4 KiB) Zobrazeno 1302 x
fornax
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: čtv 13.03.2003 01:00
Bydliště: Třinec

#6 Příspěvek od fornax »

Já stejně nic nevidím :?:
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od mkalous »

jinak, asi to bude opravdu nadoba serva ....... :-)

a ktomu vylejvání do trávy. ekologové by ze mě asi opravdu neměli radost, ale takovej já nejsem...... naštěstí....... takže to naleju do kanystru a bude ...
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od mkalous »

Dan Ďurček píše:Já stejně nic nevidím :?:


stále nic? ale já ano. ja kje to možné? v pohodě obrázek vidím :-)))
Fikux
Registrovaný
Příspěvky: 291
Registrován: úte 10.08.2004 00:00

#9 Příspěvek od Fikux »

Dan Ďurček píše:Já stejně nic nevidím :?:


Možná to bude tím, že nejsi platící člen tohoto fora, tak vidíš fotky pouze v sekci prodám :?
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Zave »

jo to s tim uzaverem je servo nadoba na olej... a to nahore je dekl od futralu na tu vlozku na oil filtr...
JRC
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: pát 15.10.2004 00:00
Bydliště: Praha 10

#11 Příspěvek od JRC »

Jestli můžu poradit, tak nejdřív vytáhnout šroub ve filtru, co drží víčko, aby z filtru mohl vytéct olej. Pokud nejdřív vypustíš olej z vany, zašroubuješ, a potom vyměníš filtr, tak ti zbytek starého oleje z filtru nateče do vany. Takže nejdřív filtr a potom vanu.
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Zave »

precti si ten postup co psal jeste jednou a doctes se ze povoli sroub na vane, pak az vytece tak povoli filtr, tim padem vytece i ten zbytek, vymeni filtr, zatahne vypoustek a naleje novej olej :)
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od mkalous »

tak, vse v pohodě, olej i s filtrem vyměněnej, šlo to vcelku jednoduše :-), ani do trávy jsme to nenalil :-)
jenže se mi vyskytl problém. VYnulování výměny oleje na přístrojovce. Včera jsem se na to patřičně připravil a pohledal na tomto fóru, takže jsem zkoušel spojit pin 19+7, a to vždy zhruba s minutovym zapnutím klíčku do polohy dva (rozsvícené kontrolky), pak jsme zkoušel pin 19+7 a zavřít ten dekl na té zastrčce a zase klče minutu, pak jsem se dokonce dočetl spojit pin 1+7 (obě dříve popsané spojení jsem udělal i tady), dokonce někdo psal piny 17+9 -ty v autě opravdu nejsou
......a vysledek..... NEVYNULOVÁNO.

Poradí mi někdo co a jak? je potřeba odpor? je potřeba zavírat tu zástrčku? nebo snad nastartovat? nebo co já vím co ještě.? (e34, 525TDs, 11/93)

mám před sebou dloooouhej vejlet (1800km) a bylo vhodné, abych to vynuloval, když mám novej olej -a? to měří v pořádku a včas mi to řekne další výměnu :-)
poradíte?
Odpovědět