Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

323i a 330i - rozdíl finančních nákladů

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
pazda
Registrovaný
Příspěvky: 3778
Registrován: sob 13.05.2006 00:00
Bydliště: Brno - Kénig
Klubové ID: 1432
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od pazda »

Fx: cena auta je urcite dobry argument ;-) ale asi jen v pripade kdy ma clovek na aute rekneme 120-150tis. 330Ci za podobny penize asi fakt moc nebude. Za tech danych 180tis je uz ale na vyber pomerne dost kousku :-)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od MattyX Moderátor »

ty voe sem to prehlidl tech 35 kc,taky voe za tolik sem na normalni benzince netankoval ani nepamatuju...kazdopadne resis porad relevantni castku ke ktere se taky ani nemusis dostat a pokud je nekdo takovej kolenovrt a resi 6 bo 7 tycek za rok ktery realne bokem davat nebude tak at si koupi tdi 66kw a usetris za 4 roky 60tis :D tady jde o to ze pri dnesnich cenach 330 mas za relativne stejny naklady 60koni navrch (ja vim su mladej a musim setrit :roll: ) rozdil pak bude i pri prodeji,pak za nejaky 4 roky budou 323 pod kilo a+330+bude+zase+o+neco+draz+a+lip+prodejna...jako+to+sou+tak+vachrlaty+castky+ktery+se+resi+pri+koupi+noveho+auta+a+ne+po+10ti+a+pak+patnacti+letech...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Otázka zní, jestli za 4 roky nebude benzin za 60 kaček litr, pak by se klidně mohla situace obrátit a 330i by mohlo být velmi levné auto a 323i dražší. To už jsou spekulace a "co by, kdyby".

Ano, pokud auto stálo 180tis, pak je tu možnost, že by za stejné peníze byla 330i. Ovšem znovu říkám, že v tématu o té částce nebylo ani slovo.
pazda
Registrovaný
Příspěvky: 3778
Registrován: sob 13.05.2006 00:00
Bydliště: Brno - Kénig
Klubové ID: 1432
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od pazda »

Fx: ja vim, tim tato debata zacinala o dva tydny drive v hospode :-D proto jsem ji radsi napsal ;-)
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od Brátn Moderátor »

až dopočítáte ty zbylé náklady co jsem uvedl, tak se s váma dál hodlám bavit, připomínky typu ty peníze neuvidíš a se ztratí (připomínky konektoru za 30000kč, když to ve finále pořád neudělalo to co mělo a fouklý těsnění to neopravilo + neschopnost Lu ňáčka, to nebudem ale řešit), neberu ani vážně, a argumenty typu to si zajdeš jednou za měsíc do meka a máš to stejný, jo a nebo můžu chodit do archy a jsem zase jinde 8), chci vědět jak se liší v PROVOZNÍCH nákladech 323 a 330 za předpokládaného provozu 100000km za 4 roky, cenu v rozdíle na palivu dle sprintmonitoru jsem uvedl ta je 36000 při ceně benzínu 37kč, takže dál?
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od MattyX Moderátor »

tvl plácáš tady játro a sám by sis 520/523 nekoupil když víš za kolik jezdí 528 ;) nedej bože 530i ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
pazda
Registrovaný
Příspěvky: 3778
Registrován: sob 13.05.2006 00:00
Bydliště: Brno - Kénig
Klubové ID: 1432
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od pazda »

Bratn: do te spotreby se ti motaly E36. po uprave na E46 je vysledek 9,73l/100km.. OK ve spotrebe je to 0,5l/100km :lol: jestli tohle resis jako rozdil, tak jsi vazne smesnej :-D protoze fakt by ses musel hlidat abys tomu nekde aspon trochu neslapl nebo nedejboze si jit zadriftovat na snih :lol:
pazda
Registrovaný
Příspěvky: 3778
Registrován: sob 13.05.2006 00:00
Bydliště: Brno - Kénig
Klubové ID: 1432
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od pazda »

S takto upravenymi cisly nam to dela nejakych 16tis za 4roky na palivu a sotva par tisic na ostatnich vecech. Za celou dobu bude rozdil rekneme 20tis Kc coz neni malo, ale dulezity je z jake castky. Ta se totiz jen za palivo pohybuje okolo 350tis Kc.

A to se porad pohybujeme v nejake teoreticke rovine, ktere stejne neni mozne dosahnout. Ve vysledku jsou si ty auta podobne jako vejce vejci a muze klidne nastat pripad, kdy se do 4leteho provozu 330i vrazi mene penez nez do 323i. V pripade aut se neda hrat na absolutni cisla, musi tam byt nekolika procentni tolerance nahoru i dolu a do te se naprosto s prehledem vejdeme.
PK_530iA
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: úte 14.06.2011 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#29 Příspěvek od PK_530iA »

jen k těm gumám - na 530i (E39) mám na zimu 16", tak nevím proč by se neměli vejít na trojku. Tím se ten rozdíl zase trochu smaže :) Já když sem vybíral 5er, tak minimum pro mě bylo 525, favorit byla 528, ale nakonec jezdím za (skoro) stejnou spotřebu s 530i :) Když k tomu přidáte LPG, tak se rovnou ty rozdíly smažou a nemusí se rešit těch pár korun ročně. Co do výkonu, tak nic pod 530i bych už nechtěl, přijde mi to na to auto tak akorát :wink:
pazda
Registrovaný
Příspěvky: 3778
Registrován: sob 13.05.2006 00:00
Bydliště: Brno - Kénig
Klubové ID: 1432
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od pazda »

Presne tak :-) proto argument kupuju 323 protoze chci setrit je naprosty nesmysl..
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Brátn Moderátor »

pazda píše:Bratn: do te spotreby se ti motaly E36. po uprave na E46 je vysledek 9,73l/100km.. OK ve spotrebe je to 0,5l/100km :lol: jestli tohle resis jako rozdil, tak jsi vazne smesnej :-D protoze fakt by ses musel hlidat abys tomu nekde aspon trochu neslapl nebo nedejboze si jit zadriftovat na snih :lol:
ukaž mi je http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2 jsou tam dvě nakonci touringy se spotřebou která zvedá průměr :lol: a spotřeba ještě nižší,
nebo tady http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2 tam není žádná a spotřeba 9,22 a jsou to jen 323ci

to že jsi tam napsal jen 323ci od roku 2000-2004 aby ti to vyšlo, kterých je tam ve výběru celkem 9 sorry, ale to není statistika, to je devět aut, takže pořád spotřeba litr rozdíl a 36000 na 100 000km za tím si stojím já i sprintmonitor

ve finále tipuju rozdíl mezi 323 a 330 něco okolo 45-50 000 Kč to jste mu měli položit na ten stůl a pak by byl blbej kdyby to nevzal
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od Brátn Moderátor »

MattyX píše:tvl plácáš tady játro a sám by sis 520/523 nekoupil když víš za kolik jezdí 528 ;) nedej bože 530i ;)
jo protože s LPG jezdím furt nejlevněji z vás a nesrala by mě ani 540 se spotřebou 15l plynu a furt bych byl cenou pod váma, ale tady řešíme něco jinýho ne?
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
pazda
Registrovaný
Příspěvky: 3778
Registrován: sob 13.05.2006 00:00
Bydliště: Brno - Kénig
Klubové ID: 1432
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od pazda »

Bratn: tys tam michal polovinu kompaktu ktery vazi o 300kg min nez E46, pak se neni cemu divit ze jsi pul litr jinde. A 9 aut je pro takovy ucely naprosto relevatni podklad.

Chapes ze takovy rozdil ve spotrebe ti udela i to jestli se rano dobre vys***s?

Navic porad je to jen teoreticky
ROBi
Registrovaný
Příspěvky: 4495
Registrován: úte 20.05.2008 00:00
Bydliště: PRAHA - BRNO - ŽAROŠICE
Klubové ID: 2116
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od ROBi »

Celé jsem to nečetl, ale tak taky trochu přispěju :)

Nebudeme se tu dohadovat o tom, že pořizovací cena pro hodně jedinců hraje klíčovou roli pro to, jestli si koupí 323Ci a nebo 330Ci. Dají se sehnat 323Ci za 200 000 Kč, nebo 330Ci za 140 000 Kč, ale to jsou prostě auta, který by si nikdo pomalu nekoupil, protože je to buď moc levný a nebo moc drahý.

Druhá věc je, že i kdyby ta 330Ci žrala o litr víc v ideálu, což tu dost popisujete jako zanedbatelné množství, tak při ročním nájezdu 40 000 km+, co mám třeba já, se nastřádá slušná porce peněz. A koruna ke koruně a hned je to znát. Při jednom tankování člověk mávne rukou nad tím, jestli dá za plnou nádrž 2200 Kč, nebo 2220 Kč, ale tankuj plnou nádrž každý týden a ono se to nasčítá. A to beru JEN PHM. Kdybych měl mávnout rukou nad tím, jestli utratím za rok víc třeba o 6000 Kč, co jsem tu někde zahlédl, že někdo psal, tak to já si je radši fakt dám bokem a našetřím si to na něco jinýho. Za šest litrů si člověk koupí třeba nový telefon, když dám blbý příklad.

Pro mě je prostě 323 dobrý kompromis mezi náklady, pořizovací cenou, spotřebou... vybírat si auto jako víkendovou záležitost, asi bych si vybral jinak, ale takhle je to pro mě ideál. Nehledě na to, že peníze neseru, nebo netrhám na stromě, takže každá kačka dobrá. Nejlíp to má Radim, jezdí na LPG, takže skoro zadarmo. Asi budu divnej, ale kdybych bydlel v Brně a měl se cukat jen po Brně, tak bych si snad nekoupil ani tu 323 :)
Na takový to ježdění po ČR mi prostě vyhovuje 323 parádně, podle mě ani moc nežere, takže relativně se dá i "ušetřit". Samozřejmě, pokud na to člověk šlape, nebo popojíždí do práce 2 km sem a zpět, tak to roste, ale to je všude. Tady jen na ukázku přidávám pár mých spotřeb a tankování...
Obrázek
Obrázek
ROBi
Registrovaný
Příspěvky: 4495
Registrován: úte 20.05.2008 00:00
Bydliště: PRAHA - BRNO - ŽAROŠICE
Klubové ID: 2116
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od ROBi »

Nějak mi blbne imageshack, tak aspoň odkaz: http://imageshack.us/g/69/20120201162320.jpg/
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od Brátn Moderátor »

pazda píše:Bratn: tys tam michal polovinu kompaktu ktery vazi o 300kg min nez E46, pak se neni cemu divit ze jsi pul litr jinde. A 9 aut je pro takovy ucely naprosto relevatni podklad.

Chapes ze takovy rozdil ve spotrebe ti udela i to jestli se rano dobre vys***s?

Navic porad je to jen teoreticky
tak mi ty kompakty v tom ukaž http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2 kde jsou mě se asi nezobrazují
teoreticky ano je to teoreticky, oni majitelé tady těch 23 aut si teoreticky vymýšlejí spotřebu 8) ono teoreticky ti může vyjít cokoliv, ale tohle je praxe 23 aut, které jezdí, když bude mít náš subjek O spotřebu po 5000km 9,2 tak je to taky jen teorie nebo praxe přibližná celkovému průměru z 23 aut na sprintmonitoru se stejnou převodovkou a kastlí?
já se tady celou dobu nehádám o tom, že je 323 správnou či špatnou volbou, já říkám že je to ekonomičtější volba oproti 330 prostě za 4 roky mít a nemít 50000 i když dle tebe jen teoreticky už sakra poznáš
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
pepino5xx
Registrovaný
Příspěvky: 2506
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1859

#37 Příspěvek od pepino5xx »

Nebudu psát názory, jen co jsem teda koupil, jako příklad proč zrovna 323Ci.

Cena 180 000kč, najeto 148 951km, rok výroby 01/2000.

Stav: 1A - hodnoceno Pazdou, Hollym, Bratnem, MattyX pořád mlčí?, Horysem po servisu a i mnou.

Na autě je udělaný komplet podvozek, nové tlumiče, pružiny, uložení, řízení, ramena Mayle HD a dál.... Lak i interiér velice zachovalé. K auto serviska, návod blá blá blá, má GSM autoalarm a byli k tomu nový zimáky 15".

První servis za 4500kč a momentálně auto bez chyb.

Ke spotřebě: svižná dálnice 9 (140-180), pak ve městě k 9,3, začal jsem tomu po městě šlapat a 9,7.

Moje volba nového auta nebyla mezi 323 a 330, ale E46 po E34 540. Vzal bych 330, ale stavem, cenou i výbavou během 14dní nebyla.
pepino5xx
Registrovaný
Příspěvky: 2506
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1859

#38 Příspěvek od pepino5xx »

Bratn píše:
pazda píše:Bratn: tys tam michal polovinu kompaktu ktery vazi o 300kg min nez E46, pak se neni cemu divit ze jsi pul litr jinde. A 9 aut je pro takovy ucely naprosto relevatni podklad.

Chapes ze takovy rozdil ve spotrebe ti udela i to jestli se rano dobre vys***s?

Navic porad je to jen teoreticky
... když bude mít náš subjek O spotřebu ...
:lol:
pazda
Registrovaný
Příspěvky: 3778
Registrován: sob 13.05.2006 00:00
Bydliště: Brno - Kénig
Klubové ID: 1432
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od pazda »

Bratn píše:ještě jsem to upravil na pouze manuály
323 9,2l/100
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
tvuj prvni odkaz, vidim jich tam docela hodne. Kdyz se podivas kolik lidi jezdi za kolik tak u 323 je nejvic mezi 9-10l a u 330 9,5-10,5l.

v prumeru tady pul litru.. ale uz sakra pochop ze tohle jsou absolutni cisla kterych nikdy nedosahnes protoze nemas dve auta ve stejnym stavu, nekde budes opravovat neco co jinde a naopak. Proto resit pul litru spotrebu je nesmysl ztrati se to v jinych nakladech. I kdybys mel dve 323 tak budou naklady naprosto ruzne.. proto rikam ze v realnym pripade to muze byt uplne jinak.. Nemuzes 100% rict ze usetris, protoze to proste nevis. Navic se cela tvoje teorie rozviji nad fantazirovani nad spritmonitorem, protoze jsi nikdy ani s jednim autem nejezdil. Podle zkusenost Libora, ktery ano to vychazi stejne. Ja mam aspon zkusenost s 330xi a 328i ktery jsou ve spotrebe taky zhruba nastejno.

ROBi: ty najedes zhruba dvakrat tolik nez kolik je uvedeno v tomto prikladu proto pokud jezdis stejnou kombinaci mesto/okresky tak mas rozdil tech cca 20tis uz za dva roky, pokud jezdis vice dalnice tak se zacina opet srovnavat. Opet jen teoreticky, protoze silne pochybuju ze si ty penize odkladas a navic opet nemuzes 100% rict ze na 330i bys jel za vic nebo bys delal nejakou opravu kterou bys delal i na 323i..

pepino5xx: doufam ze chapes, ze cely tohle vzniklo diky tvemu nesmyslnymu argumentu: Chci 323 protoze usetrim! ?? :lol: kdybys na zacatku rekl chci tuhle protoze je hezka, ma malo najeto a je mi fuk ze ma o 60k min tak se nad tim nikdo nepozastavi :lol: taktoto obhajuje akorat ROBi jako klasicky zastance svyho auta, a teoreticky pritakavac Radim ktery diky vysokoskolske degeneraci nedokaze pochopit ze realita se od teorie nekdy znacne lisi.
pazda
Registrovaný
Příspěvky: 3778
Registrován: sob 13.05.2006 00:00
Bydliště: Brno - Kénig
Klubové ID: 1432
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od pazda »

Bratn píše:prostě za 4 roky mít a nemít 50000 i když dle tebe jen teoreticky už sakra poznáš
a ja ti rikam ze to sakra nepoznas, za prve proto ze to neni rozdil 50tis ale sotva poloviny a za druhe protoze nevis ze je budes mit. Ty nevis jestli jezdis levneji nebo ne, kdyz to tak vemes i 540i dokaze jet levneji nez 323i. Jak si muzes byt jistej ze bys s 330 usetril? Papirova hodnota je jedna vec, ale realita druha a proto ze jsou hodnoty obou aut tak na chlup podobny, si dovolim tvrdit ze je to z financniho pohledu uplne jedno. Jediny co opravdu poznas je tech 60 koni navrch.
Odpovědět