kosh píše:tohle je ale turbo. To funguje na jiném principu
Ale jo, to chápu. Jde mi o to, jestli je to o tom designu toho sání a +/- to funguje stejně i takhle, nebo je v tom něco jiného ...
Je to samozřejmě i o tvaru. Nejdůležitější je totiž udržet rychlost proudění vzduchu do všech válců stejně. Jentak si doma postavit sání bych nedělal, pak se může stát, že budeš mít nekteré válce špatně plněné vzduchem a motor nebude mít výkon a ještě se ti časem posere, protože válce budou mít různé složení směsi.
Takže pomineme-li MAF a délku sání, tak ideální by bylo mít 6x trubku ke klapce a na konci každé vzduchový filtr ?
Fatal Design píše:[quote="kosh"]tohle je ale turbo. To funguje na jiném principu
Ale jo, to chápu. Jde mi o to, jestli je to o tom designu toho sání a +/- to funguje stejně i takhle, nebo je v tom něco jiného ...
Je to samozřejmě i o tvaru. Nejdůležitější je totiž udržet rychlost proudění vzduchu do všech válců stejně. Jentak si doma postavit sání bych nedělal, pak se může stát, že budeš mít nekteré válce špatně plněné vzduchem a motor nebude mít výkon a ještě se ti časem posere, protože válce budou mít různé složení směsi.
Takže pomineme-li MAF a délku sání, tak ideální by bylo mít 6x trubku ke klapce a na konci každé vzduchový filtr ?[/quote]
důležitý údaj je taky délka sání a teplota nasávaného vzduchu ... a tohle by jsi se systémem, který ty popisuješ nedodržel. Ono ideální řešení je opravdu skořepinový airbox ... používá se opravdu všude v motorsportu ... a ještě ideálnější je airbox odladěný na brzdě dle požadavků uživatele ... ale s takovou se dostaneš pomalu na cenu toho auta
všeobecně platí, že dlouhé tenké sání zvyšuje korutící moment v nizkých ot. Cím je sání kratší a většího průřezu, stoupá výkon, ale také se posouvá k vysokým ot kroutící moment.
Takže řešení krátkých násosek s filtrem pro každý válec je super pro vysokootáčkové motory nebo motory, které se používají v lehkých autech, které točí motor v maximálních ot(vrchy, okruhy), ale je to nevhodné pro rally apod.
mate niekto skusenosti s airboxom od Tomasa z bmwpower.cz? predsalen po vzhliadnuti par videii z youtube ideme do toho aj s kamosom buduci tyzden mu ideme zaslat riadiace jednotky, ktore posle aj s boxami naspat
viktor_m3 píše:Kolik vás to bude stát od bmwpower? Jaký používají airbox?
Dle jejich stránky by cena s programem bez váhy vzduhu měla být pro 3 litra za 26 000,-Kč (řekl bych normál cena). A airbox použivají viz. obrázek níže.
no kamos ma na tej S38 karbon aibox a vysel ho ze svajcu na 1500E ale na zakazku delanej u firmy ktera dela karbonovy casti do letadel a jako bokovku ti udelaji co chces
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
to Badboy:
až to budete mít hotové, napiš jak jste dopadli. U Tomáše BMWpower jsem si nechal prověřovat své první báwo, myslím, že je solidní a ví o čem mluví.
Od Toma Hajra mám řj a sání hamman na závodním autě a motor jde pěkně do otáček. Ale není to pro civilní ježdění, řj nepočítá s lambdama, detonačníma čidla a váhy vzduchu.
No mna emisie tak isto netrapia.A spotreba?O kolko konkretne stupne o 2-3litre?Pocul som ze za studena sa to hada trosku to ma vobec nezaujima,od spodu to nema taky zaber,aj to viem.Tak preto sa pytam,nerad by som vyhodil 25litrov von oknom.
bez te vahy vzduchu je to vazne JEN na blbnuti, zapomente na jezdeni po meste v zime na kratke trasy a pod, ten motor bude uchlastanej a svicky (ktere normalne vydrzi sotva 10tis km) umrou jeste rychleji... zmeny tlaku (pred bourkou a pod) budou mit velikej dopad na chod motoru... bez vahy bych taky vyndal katy, protoze je prebytek benalu stejne znehodnoti...
jinak skladem za 16999,- k odberu a prohlidce v Praze...
Taka mzno blba ot,ale ked to tam montovali od Hamana nechavali tam vahu vzduchou alebo tak tiez upravovali riad.jed.?Nehovorim teraz o klasickom chipe od Hamana.
bobor píše:Taka mzno blba ot,ale ked to tam montovali od Hamana nechavali tam vahu vzduchou alebo tak tiez upravovali riad.jed.?Nehovorim teraz o klasickom chipe od Hamana.
když sem viděl M3 s airboxem přímo od Hamana, tak tam váha vzduchu nebyla
viktor_m3 píše:to Badboy: Už to máte s kámošem hotové?
vies co vykaslali sme sa na to obaja aj koly tym negativnym ohlasom...necakane prisli aj ine investicie do auta taze tak... kupil som K&N vlozku a mozem kaslat