Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Carbon airbox M3 E36 3.0

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Zpráva
Autor
Fatal Design
Registrovaný
Příspěvky: 2414
Registrován: pát 21.11.2003 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od Fatal Design »

Speedy píše:
Fatal Design píše:
kosh píše:tohle je ale turbo. To funguje na jiném principu


Ale jo, to chápu. Jde mi o to, jestli je to o tom designu toho sání a +/- to funguje stejně i takhle, nebo je v tom něco jiného ...

Je to samozřejmě i o tvaru. Nejdůležitější je totiž udržet rychlost proudění vzduchu do všech válců stejně. Jentak si doma postavit sání bych nedělal, pak se může stát, že budeš mít nekteré válce špatně plněné vzduchem a motor nebude mít výkon a ještě se ti časem posere, protože válce budou mít různé složení směsi.


Takže pomineme-li MAF a délku sání, tak ideální by bylo mít 6x trubku ke klapce a na konci každé vzduchový filtr ?
kosh
Registrovaný
Příspěvky: 2393
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
Bydliště: Albrechtice

#42 Příspěvek od kosh »

Fatal Design píše:
Speedy píše:
Fatal Design píše:[quote="kosh"]tohle je ale turbo. To funguje na jiném principu


Ale jo, to chápu. Jde mi o to, jestli je to o tom designu toho sání a +/- to funguje stejně i takhle, nebo je v tom něco jiného ...

Je to samozřejmě i o tvaru. Nejdůležitější je totiž udržet rychlost proudění vzduchu do všech válců stejně. Jentak si doma postavit sání bych nedělal, pak se může stát, že budeš mít nekteré válce špatně plněné vzduchem a motor nebude mít výkon a ještě se ti časem posere, protože válce budou mít různé složení směsi.


Takže pomineme-li MAF a délku sání, tak ideální by bylo mít 6x trubku ke klapce a na konci každé vzduchový filtr ?[/quote]

důležitý údaj je taky délka sání a teplota nasávaného vzduchu ... a tohle by jsi se systémem, který ty popisuješ nedodržel. Ono ideální řešení je opravdu skořepinový airbox ... používá se opravdu všude v motorsportu ... a ještě ideálnější je airbox odladěný na brzdě dle požadavků uživatele ... ale s takovou se dostaneš pomalu na cenu toho auta
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#43 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

všeobecně platí, že dlouhé tenké sání zvyšuje korutící moment v nizkých ot. Cím je sání kratší a většího průřezu, stoupá výkon, ale také se posouvá k vysokým ot kroutící moment.

Takže řešení krátkých násosek s filtrem pro každý válec je super pro vysokootáčkové motory nebo motory, které se používají v lehkých autech, které točí motor v maximálních ot(vrchy, okruhy), ale je to nevhodné pro rally apod.
Badboy
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: úte 05.02.2008 01:00

#44 Příspěvek od Badboy »

mate niekto skusenosti s airboxom od Tomasa z bmwpower.cz? predsalen po vzhliadnuti par videii z youtube :rock: ideme do toho aj s kamosom buduci tyzden mu ideme zaslat riadiace jednotky, ktore posle aj s boxami naspat
viktor_m3
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: úte 20.03.2007 01:00
Bydliště: Šumperk

#45 Příspěvek od viktor_m3 »

Kolik vás to bude stát od bmwpower? Jaký používají airbox?
Uživatelský avatar
Lion
Registrovaný
Příspěvky: 7639
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od Lion »

viktor_m3 píše:Kolik vás to bude stát od bmwpower? Jaký používají airbox?

Dle jejich stránky by cena s programem bez váhy vzduhu měla být pro 3 litra za 26 000,-Kč (řekl bych normál cena). A airbox použivají viz. obrázek níže.
Obrázek
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#47 Příspěvek od MattyX Moderátor »

no kamos ma na tej S38 karbon aibox a vysel ho ze svajcu na 1500E ale na zakazku delanej u firmy ktera dela karbonovy casti do letadel a jako bokovku ti udelaji co chces :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
viktor_m3
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: úte 20.03.2007 01:00
Bydliště: Šumperk

#48 Příspěvek od viktor_m3 »

to Badboy:
až to budete mít hotové, napiš jak jste dopadli. U Tomáše BMWpower jsem si nechal prověřovat své první báwo, myslím, že je solidní a ví o čem mluví.
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#49 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Od Toma Hajra mám řj a sání hamman na závodním autě a motor jde pěkně do otáček. Ale není to pro civilní ježdění, řj nepočítá s lambdama, detonačníma čidla a váhy vzduchu.
tukan
Registrovaný
Příspěvky: 575
Registrován: čtv 01.11.2007 01:00
Bydliště: M3 pááááwááááá

#50 Příspěvek od tukan »

mě Hajro chipoval 528i a super spokojenost s dalšim pujdu zase k němu :wink:
bobor
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 14.02.2008 01:00

#51 Příspěvek od bobor »

speedy: preco to nie je pre bezne jazdenie dobre?
viktor_m3
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: úte 20.03.2007 01:00
Bydliště: Šumperk

#52 Příspěvek od viktor_m3 »

speedy to asi bude mít na závodění pěkně nakrmený a spotřeba a emise ho netrápí...
bobor
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 14.02.2008 01:00

#53 Příspěvek od bobor »

No mna emisie tak isto netrapia.A spotreba?O kolko konkretne stupne o 2-3litre?Pocul som ze za studena sa to hada trosku to ma vobec nezaujima,od spodu to nema taky zaber,aj to viem.Tak preto sa pytam,nerad by som vyhodil 25litrov von oknom.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#54 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

bez te vahy vzduchu je to vazne JEN na blbnuti, zapomente na jezdeni po meste v zime na kratke trasy a pod, ten motor bude uchlastanej a svicky (ktere normalne vydrzi sotva 10tis km) umrou jeste rychleji... zmeny tlaku (pred bourkou a pod) budou mit velikej dopad na chod motoru... bez vahy bych taky vyndal katy, protoze je prebytek benalu stejne znehodnoti...
jinak skladem za 16999,- k odberu a prohlidce v Praze...
Přílohy
CarbonSani1.jpg
CarbonSani1.jpg (96.35 KiB) Zobrazeno 2164 x
CarbonSani.jpg
CarbonSani.jpg (89.06 KiB) Zobrazeno 2164 x
CarbonSani2in.jpg
CarbonSani2in.jpg (39.22 KiB) Zobrazeno 2164 x
“Ability is what you're capable of doing.”
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#55 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Spotřebu u závodního auta po městě jsem fakt neměřil :-) Na okruhu je to tak od 0,4litru/1km po 0,7l/1km.

to sani, co nabízí Hanz je přesná kopie Hamman saní.
bobor
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 14.02.2008 01:00

#56 Příspěvek od bobor »

Taka mzno blba ot,ale ked to tam montovali od Hamana nechavali tam vahu vzduchou alebo tak tiez upravovali riad.jed.?Nehovorim teraz o klasickom chipe od Hamana.
Nevra
Registrovaný
Příspěvky: 121
Registrován: ned 06.04.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#57 Příspěvek od Nevra »

bobor píše:Taka mzno blba ot,ale ked to tam montovali od Hamana nechavali tam vahu vzduchou alebo tak tiez upravovali riad.jed.?Nehovorim teraz o klasickom chipe od Hamana.



když sem viděl M3 s airboxem přímo od Hamana, tak tam váha vzduchu nebyla
viktor_m3
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: úte 20.03.2007 01:00
Bydliště: Šumperk

#58 Příspěvek od viktor_m3 »

to Badboy: Už to máte s kámošem hotové?
zapo
Registrovaný
Příspěvky: 160
Registrován: pát 01.02.2008 01:00

#59 Příspěvek od zapo »

A co kdyz se da carbon sani a za vyvod se pred sportovni kuzel necha koleno s tou vahou? To by mohle fungovat ne?
Badboy
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: úte 05.02.2008 01:00

#60 Příspěvek od Badboy »

viktor_m3 píše:to Badboy: Už to máte s kámošem hotové?


vies co vykaslali sme sa na to obaja aj koly tym negativnym ohlasom...necakane prisli aj ine investicie do auta taze tak... kupil som K&N vlozku a mozem kaslat
Odpovědět