Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Termopáska na svody
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Chtěl bych snížit teplotu pod kapotou, proto bych potřeboval poradit jestli termopáskou na výfuku toho skutečně dosáhnu (dle návodu -70%). Potřebuji info od někoho kdo má osobní zkušenost ?
Hledal jsem na netu a jsou různé délky a ceny, proto prosím o radu kterou vybrat a případně i odkaz na dobrou cenu .
PS: nechci to kvůli zvyšování výkonu, ale z z důvodu ochrany dřevěných částí.
Hledal jsem na netu a jsou různé délky a ceny, proto prosím o radu kterou vybrat a případně i odkaz na dobrou cenu .
PS: nechci to kvůli zvyšování výkonu, ale z z důvodu ochrany dřevěných částí.




- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
byť jsem se nedobral k žádné odpovědi jsem pásku objednal 2mm tlustou, 50mm širokou Titanovou a odhadl délku 10m.
Takže alespoň dám info až bude namontovaná jestli funguje nebo to jsou vyhozené lowe.
Takže alespoň dám info až bude namontovaná jestli funguje nebo to jsou vyhozené lowe.




- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
:-) kromě rámu a vnějšího obalu karoserie (blatníky, kapoty a dveře) je dřevěné téměř vše (podlaha, dělící stěna mezi motorem a kabinou atd)
. Jinak se jedná o R4. 
cena včetně pošty bude asi 1100,-Kč. Šlo najít i levnější, ale tam mi neuměli zaručit 2mm tloušťku ( tenší jsem nechtěl z důvodu životnosti - dočetl jsem se že se ta tenká začala po třech letech trhat). Jinak Titanová páska není vhodná na litinu, takže ji budu dávat až na trubku za svody a 10m by mělo vyjít až pod spolujezdce).
Dnes už páska došla jen jsem neměl čas ji vyzvednout, takže snad zítra a následně zkusit namontovat a čekat až bude hezké počasí tak se jet projet.


cena včetně pošty bude asi 1100,-Kč. Šlo najít i levnější, ale tam mi neuměli zaručit 2mm tloušťku ( tenší jsem nechtěl z důvodu životnosti - dočetl jsem se že se ta tenká začala po třech letech trhat). Jinak Titanová páska není vhodná na litinu, takže ji budu dávat až na trubku za svody a 10m by mělo vyjít až pod spolujezdce).
Dnes už páska došla jen jsem neměl čas ji vyzvednout, takže snad zítra a následně zkusit namontovat a čekat až bude hezké počasí tak se jet projet.




- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Dabler píše:Mattyx: jak to myslis dvousecna zbran? proc neomotavat parohy ?
pokud by jsi měl svody plechové tak OK, ale litině to nepomůže , ba naopak mohou prasknout.
dvousečnou zbrani myslel asi to, že pokud jsou svody od profesionální firmy tak je má lazené na max výkon ve stavu bez pásky, tudíž si sice pomůžeš s teplem, ale zřejmě klesne výkon.
Pásku mám doma takže už jen namotat





-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Huska píše:Dabler píše:Mattyx: jak to myslis dvousecna zbran? proc neomotavat parohy ?
pokud by jsi měl svody plechové tak OK, ale litině to nepomůže , ba naopak mohou prasknout.
dvousečnou zbrani myslel asi to, že pokud jsou svody od profesionální firmy tak je má lazené na max výkon ve stavu bez pásky, tudíž si sice pomůžeš s teplem, ale zřejmě klesne výkon.
Pásku mám doma takže už jen namotat![]()
aaanooo jak rikáš, ale všechno to teplo z tech svodu se pak dere zpět do hlavy přes příruby, hřejou se i víc gufera pak atd...no prostě to teplo musí někam jít. pod kapotu je menší teplo, ale nechci aby praskli (material plech- dále neznámé, ono taky není nenrez jako nerez

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
MattyX píše:aaanooo jak rikáš, ale všechno to teplo z tech svodu se pak dere zpět do hlavy přes příruby, hřejou se i víc gufera pak atd...no prostě to teplo musí někam jít. pod kapotu je menší teplo, ale nechci aby praskli (material plech- dále neznámé, ono taky není nenrez jako nerez)
Pokud by to bylo, jak popisuješ, tak by ta páska nefungovala tak jak má. Její funkcí je sice odizolovat teplo ze svodů, aby se tolik nehřály věci v okolí, ale zároveň udržuje konstantní teplotu svodů a tím i rychlejší proudění plynů a tím i rychlejší výplach spal. prostoru. Tím pádem není důvod, aby se hlava hřála víc. Kdyby se hlava hřála víc, tak bude pod kapotou stejný vedro jako před páskou a navíc díky pásce svody pomaleji chladnou, takže budou míň náchylný k praskání.
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
too Boost: díky za potvzení, s tím snížení tepla u mě se jedná i o to, že výfuková trubka vede tak blbě, že se mi ohřívá kromě motorového prostoru a taky tunel kolem převodovky a díky nulové izolaci je to nepříjemné na pravou nohu, když stojím na plynu. Vhledem k tomu, že se jedná o veterána, tak nechci instalovat žádné novodobé izolace a omotávka mi připadá jako nejmenší zásah.
too MattyX : podle návodu výrobce to má fungoat jak popisuje Boost a přehřívání dílů hlavy mi připadá nesmyslné - hlavu musí uchladit chladící kapalina . Navíc omotávkou by jsi neměl dosáhnout vyšší teploty svodů, pouze ji drží delší dobu po vypnutí.
too MattyX : podle návodu výrobce to má fungoat jak popisuje Boost a přehřívání dílů hlavy mi připadá nesmyslné - hlavu musí uchladit chladící kapalina . Navíc omotávkou by jsi neměl dosáhnout vyšší teploty svodů, pouze ji drží delší dobu po vypnutí.




-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
hm hm, faktem je že něco na tom bude no, když nad tím popřemýšlím
ale uplně ne všude to vidím používat a má to své zastánce a odpůrce a každej žbrble něco jinýho tak to aby se prase vyznalo 


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
MattyX píše:hm hm, faktem je že něco na tom bude no, když nad tím popřemýšlímale uplně ne všude to vidím používat a má to své zastánce a odpůrce a každej žbrble něco jinýho tak to aby se prase vyznalo
to máš 100% pravdu proto jsem se tu ptal. Je to jedna z úprav, kterou někteří hodnotí kladně (ale je otázkou jestli se nejedná o placebo efekt " když za to dali pár tis Kč), jiní zase haní (tak je otázkou jestli není jen závist že to nemají



Podle mě dokud si to sám nezkusíš a objektivně nezhodnotíš tak se pravdy nedobereš

Jinak když jsem měl lazené svody na M10-tce tak auto šlo znatelně líp do otáček, ale pásku to chtělo, protože na kapotě jsem mohl dělat vajíčka a ten molitan co má e30 ze spodu byl po krátké době KO.




- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem pásku namotal a musím říct, že funguje. Sice jsem to zkoušel jen v garáži, ale jednoznačně i při plném zahřátí motoru je pod kapotou výrazně menší teplota než byla původně. Dalším projevem je změna zvuku .. težko se to popisuje, ale je tišší a hlubší , takže já mohu doporučit.
Kdyby někdo měl zájem tak mi zůstalo cca 7m nechám ji za 1/2 internetové ceny = 400,-
Kdyby někdo měl zájem tak mi zůstalo cca 7m nechám ji za 1/2 internetové ceny = 400,-

- Přílohy
-
- 2013-03-16 16.48.56.jpg (151.48 KiB) Zobrazeno 3551 x



