Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

kompresor ESS

upravené vozy :)
Zpráva
Autor
Fildik
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: pon 31.03.2003 00:00

#1 Příspěvek od Fildik »

Pustil jsem se do přestavby, v první fázi instalace kompresoru s dvojitým šroubem. Balení obsahovalo vše potřebné, montáž mi zabrala dva dny.

Výkon by měl být kolem 340 koní, ještě si budu muset zaject na brzdu, abych si to ověřil. První pocity jsou dobré, jen to ještě nedokážu úplně posoudit, protože zatím zajíždím...

Obrázek
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

tak todle muze jet opravdu zajimave 8) :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
DAVe_1
Registrovaný
Příspěvky: 1797
Registrován: úte 27.12.2005 01:00
Bydliště: Brno

#3 Příspěvek od DAVe_1 »

nechces se vic rozepsat a hodit vic fotek? :)
martas11
Registrovaný
Příspěvky: 1079
Registrován: ned 30.08.2009 00:00
Bydliště: Olomouc

#4 Příspěvek od martas11 »

Fildik píše:Pustil jsem se do přestavby, v první fázi instalace kompresoru s dvojitým šroubem. Balení obsahovalo vše potřebné, montáž mi zabrala dva dny.

Výkon by měl být kolem 340 koní, ještě si budu muset zaject na brzdu, abych si to ověřil. První pocity jsou dobré, jen to ještě nedokážu úplně posoudit, protože zatím zajíždím...



Na kolik tě prišla ta sranda?
Fildik
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: pon 31.03.2003 00:00

#5 Příspěvek od Fildik »

Jedná se o kompresor s dvojitým šroubem, který je mnohem výkonnější a mám podstatně lepší vlastnosti, než klasické odstředivé kompresory. Základem tohoto kytu je kompresor od výrobce Lysholm, který dodává kompresory např. do aut Ford GT, Mercedes SLR, Koeniggsegg CC8S & CCR, Mazda Millenia S atd.

Kompresor je úpravcem přimontován na kovové vzduchové rozdělovací potrubí ESS Tuning, které přivádí stlačený vzduch do válců.

Součástí balení je tedy kompresor, vzduchové "potrubí", chladič + vodní pumpa, nádržka serva, kladky + nová řemenice a veškerý potřebný instalační materiál. Vzduchový box s filtrem zůstává původní, škrtící klapka taky. Podle testů úpravce se prý sériový airbox osvědčil nejvíc.

Jelikož je tahle sada určená pro 330 E46 a já mám Z3, občas něco nepasovalo, nebo jsem musel pár maličkostí dokoupit. Jinak by se dalo říct, že je montáž prakticky "plug&play". Ve zkratce:
1. Odmontovat komplet vzduchové sání (airbox, hadice, celé rozdělovací potrubí až k hlavě motoru)
2. Odmontovat přední nárazník a instalovat nový mezichladič
3. Odmontovat chladič motoru včetně hlavní vrtule
4. Namontovat nové pomocné kladky k řemenici
5. Připravit si kompresor (připevnit k němu volnoběžný ventil, škrtící klapku, hadici pro ventilaci nádrže a hadici od posilovače brzd)
6. Uložit kompresor do motoru, natáhnout nový hnací řemen
7. Zapojit chlazení kompresoru, včetně nové vodní pumpy
8. Vrátit vše ostatní na původní místo, připojit airbox

Největší svízel byla s vrtulí u chladiče motoru. Protože je kvůli kladce kompresoru součástí dodávky jinak tvarovaná horní hadice mezi chladičem a motorem, zavazí tahle hadice vrtuli. Vrtuli je potřeba podložit podložkama, aby se posunula co nejblíž chladiči, navíc je nutné lopatky trochu seříznout :roll:

Pak už jen počkat na vrácení řídící jednotky od úpravce, protože tam musí nahrát nový software a vše je hotovo.

Tahle sranda mě vyšla na necelých 200.000,- Kč, takže pokud nemáte takový vztah ke svému autu jako já, radši ho prodejte a kupte M-ko :)
Přílohy
Kompresor na svém místě v motoru.
Kompresor na svém místě v motoru.
072.jpg (94.37 KiB) Zobrazeno 5976 x
Kompresor připravený k zabudování
Kompresor připravený k zabudování
071.jpg (78.38 KiB) Zobrazeno 5976 x
Nový mezichladič
Nový mezichladič
064.jpg (79.59 KiB) Zobrazeno 5976 x
Odmontované kompletní vzduchové sání
Odmontované kompletní vzduchové sání
041.jpg (89.36 KiB) Zobrazeno 5976 x
Fildik
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: pon 31.03.2003 00:00

#6 Příspěvek od Fildik »

Přidávám ještě pár dalších fotek:

1. Pro srovnání - stav před instalací
Obrázek


2. Mezichladič v nárazníku pro chlazení kompresoru
Obrázek


3. Pár pohledovek
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek


4. Seřezané lopatky vrtule :roll:
Obrázek
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od psena »

Tomu fandim!
Dej pak nejaky videa zrychleni, nebo casy 100-200km/h (ocekavam 12-13s??) a podobne. (nebo i klasika 0-100, ale to je pro me ne moc vypovidajci udaj a zbytecne se nici komponenty)
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12993
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od matal Moderátor »

Kamarád ho má taky v e46 330i a je spokojený, párkrát jsem s tím jel a je to docela mazec..
Jen pro moje info, klidně do SZ, kde jsi ho kupoval, platil jsi clo?
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
Leveler
Registrovaný
Příspěvky: 6239
Registrován: čtv 07.10.2004 00:00
Bydliště: BRNO
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Leveler »

Jojo zajed na brzdu a pak by mě zajímal čas z 0-400m.
Každopádně pěkná zástavba :wink:
Fildik
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: pon 31.03.2003 00:00

#10 Příspěvek od Fildik »

matal píše:Kamarád ho má taky v e46 330i a je spokojený, párkrát jsem s tím jel a je to docela mazec..
Jen pro moje info, klidně do SZ, kde jsi ho kupoval, platil jsi clo?


Kupoval jsem to přímo od ESS Tuning, konkrétně z Norska. Clo jsem bohužel platil, páč jsem to kupoval na firmu a hlavně s tím byly malinko obstrukce, protože Norsko nepatří do EU.
Fildik
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: pon 31.03.2003 00:00

#11 Příspěvek od Fildik »

Leveler píše:Jojo zajed na brzdu a pak by mě zajímal čas z 0-400m.
Každopádně pěkná zástavba :wink:


Nejsem (už) moc fandou čtvrtmílí, víc se mi líbí jízdy po okruhu, tam je to i o tom naučit se auto ovládat. Letos už nebude moc šancí zazávodit na nějakém sraze na 400m, tak snad příští rok.
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#12 Příspěvek od Mirda328 »

cus, kolik to plni?
macam3
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: sob 08.11.2008 01:00
Bydliště: Brüx-město kruhových objezdů
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od macam3 »

řekl bych tak 8-9psi,akorát tam nikde nevidím větší vstřikovače :) jinak držím palce a ať nejsou neočekávané problémi 8)
Uživatelský avatar
Lion
Registrovaný
Příspěvky: 7639
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Lion »

Čoveče vypadá to opravdu parádně, vzhledově jak kdyby to tam už bylo přímo od BMW. Jsem pak zvědavej na časy jaký to bude mít. Tak snad Ti to bude jezdit hodně dlouho bez nějakých problémů. Skvělá práce. :wink: :cool2:
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12993
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od matal Moderátor »

macam3 píše:řekl bych tak 8-9psi,akorát tam nikde nevidím větší vstřikovače :) jinak držím palce a ať nejsou neočekávané problémi 8)


Pokud vím, tak vstřiky byly součástí stavebnice..
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
Fildik
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: pon 31.03.2003 00:00

#16 Příspěvek od Fildik »

Plní to max. 8,5 psi. Kolik a za jakých podmínek ale netuším, co jsem jednou našel na internetu, tak nějaký maník si tam napojil čidlo a tlačilo to při běžné jízdě v průměru 2 až 5 psi. 8,5 tlačil jen pod plným plynem. Ale jak říkám, nemám to přímo ověřeno, takže nechci tlumočit nějaké nesmysly...
Fildik
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: pon 31.03.2003 00:00

#17 Příspěvek od Fildik »

macam3 píše:řekl bych tak 8-9psi,akorát tam nikde nevidím větší vstřikovače :) jinak držím palce a ať nejsou neočekávané problémi 8)


Větší vstřikovače skutečně byly součástí dodávky.
Fildik
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: pon 31.03.2003 00:00

#18 Příspěvek od Fildik »

Lion píše:Čoveče vypadá to opravdu parádně, vzhledově jak kdyby to tam už bylo přímo od BMW. Jsem pak zvědavej na časy jaký to bude mít. Tak snad Ti to bude jezdit hodně dlouho bez nějakých problémů. Skvělá práce. :wink: :cool2:


Díky moc...
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#19 Příspěvek od Mirda328 »

jo je to pekny, software jsi tam dostal jak?
kosh
Registrovaný
Příspěvky: 2393
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
Bydliště: Albrechtice

#20 Příspěvek od kosh »

:) konečně něco co má hlavu a patu
Pořád zajíždíš nebo už si uživáš srandy?
Odpovědět