Jedná se o kompresor s dvojitým šroubem, který je mnohem výkonnější a mám podstatně lepší vlastnosti, než klasické odstředivé kompresory. Základem tohoto kytu je kompresor od výrobce Lysholm, který dodává kompresory např. do aut Ford GT, Mercedes SLR, Koeniggsegg CC8S & CCR, Mazda Millenia S atd.
Kompresor je úpravcem přimontován na kovové vzduchové rozdělovací potrubí ESS Tuning, které přivádí stlačený vzduch do válců.
Součástí balení je tedy kompresor, vzduchové "potrubí", chladič + vodní pumpa, nádržka serva, kladky + nová řemenice a veškerý potřebný instalační materiál. Vzduchový box s filtrem zůstává původní, škrtící klapka taky. Podle testů úpravce se prý sériový airbox osvědčil nejvíc.
Jelikož je tahle sada určená pro 330 E46 a já mám Z3, občas něco nepasovalo, nebo jsem musel pár maličkostí dokoupit. Jinak by se dalo říct, že je montáž prakticky "plug&play". Ve zkratce:
1. Odmontovat komplet vzduchové sání (airbox, hadice, celé rozdělovací potrubí až k hlavě motoru)
2. Odmontovat přední nárazník a instalovat nový mezichladič
3. Odmontovat chladič motoru včetně hlavní vrtule
4. Namontovat nové pomocné kladky k řemenici
5. Připravit si kompresor (připevnit k němu volnoběžný ventil, škrtící klapku, hadici pro ventilaci nádrže a hadici od posilovače brzd)
6. Uložit kompresor do motoru, natáhnout nový hnací řemen
7. Zapojit chlazení kompresoru, včetně nové vodní pumpy
8. Vrátit vše ostatní na původní místo, připojit airbox
Největší svízel byla s vrtulí u chladiče motoru. Protože je kvůli kladce kompresoru součástí dodávky jinak tvarovaná horní hadice mezi chladičem a motorem, zavazí tahle hadice vrtuli. Vrtuli je potřeba podložit podložkama, aby se posunula co nejblíž chladiči, navíc je nutné lopatky trochu seříznout
Pak už jen počkat na vrácení řídící jednotky od úpravce, protože tam musí nahrát nový software a vše je hotovo.
Tahle sranda mě vyšla na necelých 200.000,- Kč, takže pokud nemáte takový vztah ke svému autu jako já, radši ho prodejte a kupte M-ko
