Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Údržba motoru e46 325i (2002)

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
nitram1991
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 23.01.2014 01:00

#1 Příspěvek od nitram1991 »

Zdravim. Chystam se vymenit tesneni u motoru. Trochu prosakuje olej. A kdyz uz budu rozebirat motor tak bych rad vymenil vse potrebny, abych ho nemusel za "kratky" cas rozebirat znova. Proto bych byl rad za tipy co vse vymenit, kdyz uz se v tom budu hrabat. Pripadne i ceny dilu. Diky
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1731
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#2 Příspěvek od paca »

myslíš těsnění pod ventilovým víkem? tak bych vyměnil gumičky ve vanosu (cca 900,-) svíčky (cca 1100,-) olejový separátor s hadicemi (cca 3000,-) podívej se jestli funguje DISA klapka (případně koupit repas sadu za cca 1800,-) pak můžeš vyčistit škrtící klapku, volnoběžný ventil :wink:
nitram1991
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 23.01.2014 01:00

#3 Příspěvek od nitram1991 »

Nevim jesli ma cenu i tesneni pod hlavou. Mozna bych vymenil i to. Kdyz uz tak uz vsechno. Jinak svicky jsem menil. Funkcnost DISA klapky jsem nezjistoval. Skrtici klapku a volnobezny ventil jsem take cistil.
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1731
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#4 Příspěvek od paca »

pokud motor funguje, tak pod hlavou určitě těsnění neměň :wink:
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Pokud není problém s tlaky nebo úniky, je blbost měnit těsnění pod hlavou preventivně.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
nitram1991
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 23.01.2014 01:00

#6 Příspěvek od nitram1991 »

A preventivne rozvodovej retez?
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1731
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#7 Příspěvek od paca »

Taky vyhozené peníze. Ale pokud jezdíš svižně, tak pro klid v duši bych možná zajistil matku na olejovém čerpadle :)

Obrázek
nitram1991
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 23.01.2014 01:00

#8 Příspěvek od nitram1991 »

Tak to jsem cekal teda daleko vic veci. Kdyz jsem to chtel udelat tak, abych hezkejch par let uz do motoru nemusel vubec lejzt
nitram1991
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 23.01.2014 01:00

#9 Příspěvek od nitram1991 »

A kdyz se zamyslim nad tema tlakama... Nemam jak je zmerit. Ale prijde mi ze v malejch otackach nema moc sily. ze do 4-4,5 tis otacek se to nechova jak 2,5 litr ale jako nejaka 1,6. Nevim zda to je normalni
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1731
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#10 Příspěvek od paca »

nitram1991 píše:Tak to jsem cekal teda daleko vic veci. Kdyz jsem to chtel udelat tak, abych hezkejch par let uz do motoru nemusel vubec lejzt
a co by jsi tam chtěl měnit? ale pokud máš dost peněz (cca 100tis kaček), tak můžeš udělat generálku motoru (nové písty, hlavu, vanos.....) :)
nitram1991
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 23.01.2014 01:00

#11 Příspěvek od nitram1991 »

Tak to nemam :D Ale tak myslel jsem vsechny tesneni. Nevim zda se menej i pistni krouzky. Pak ten rozvodovej retez a napinak. Separator a i ten repas VANOSu. A prave nevim, zda by se jeste neco hodilo. Ale kdyz dost lidem pripada i todle vsechno jako zbytecny, tak nevim, jestli k tomu jeste neco pribude :D
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1731
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#12 Příspěvek od paca »

Pokud chceš měnit pístní kroužky a všechny těsnění, rozvoďák, tak si nachystej tak cca 30-40tisíc :wink: a pak hlavně si sežeň dobrého mechanika, který už to někdy dělal :wink:

Pokud ti auto nejede odspodu, tak se podívej na tu DISA klapku

https://www.youtube.com/watch?v=UYWte4YRinI
nitram1991
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 23.01.2014 01:00

#13 Příspěvek od nitram1991 »

jojo to uz by bylo prijatelnejsi ;)
nitram1991
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 23.01.2014 01:00

#14 Příspěvek od nitram1991 »

paca píše:Pokud chceš měnit pístní kroužky a všechny těsnění, rozvoďák, tak si nachystej tak cca 30-40tisíc :wink: a pak hlavně si sežeň dobrého mechanika, který už to někdy dělal :wink:

Pokud ti auto nejede odspodu, tak se podívej na tu DISA klapku

https://www.youtube.com/watch?v=UYWte4YRinI
Jak ji zkontrolovat?
nitram1991
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 23.01.2014 01:00

#15 Příspěvek od nitram1991 »

SORRY!! Prehlidl jsem video :D
nitram1991
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 23.01.2014 01:00

#16 Příspěvek od nitram1991 »

Vyndanou jsem ji mel. A sla ztuha jako na tom videu ze to je spravne. Tak tady problem asi nebude.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Než budeš sahat do motoru na pístní kroužky a sundávat hlavu, změř si kompresní tlaky a nebo to nech někoho změřit.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#18 Příspěvek od honzabiker1 »

Skoro u kazde M54 tece olej okolo tesneni mezi telesem olejoveho flitru a blokem. Potom jeste O krouzek na trubicce k merce oleje, obcas tece vana..

Pokud budes sundavat sani, urcite je dobre (krome separatoru a hadic k nemu) vymnenit take tesneni mezi sanim a hlavou (stoji par stovek a po letech byva ztvrdle).
Odpovědět