Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Svornost u samosvoru na E36 328i

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#41 Příspěvek od DaweTDS »

Huska píše:
DaweTDS píše:[Jak kolo stratí adhezi končíš a ani repas nepomůže.
Proto,když jedeš třeba hlubokým sněhem je svor veliký plus protože tam furt nějaký "odpor" je,ale jak je led jsi nahranej.


no nic, je zbytečné radit někomu kdo poradit nechce. Když ti nestačí dát odkaz na technické řešení včetně robrázků a popisu jednotlivých typů diferenciálů, tak ti nic nepomůže... věř si čemu chceš :roll:

PS: zkus zvednout zadek auta (odpor téměř nula) a točit kolama ... poznáš jak se samosvor chová.


Koukám,že máš v popisu Olomouc..Jezdím tam celkem často,tak klidně se můžem někde potkat a pokecat...
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#42 Příspěvek od Huska »

dojed na nějaký sraz do Brna :-) v Olomouci už nebydlím
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#43 Příspěvek od DaweTDS »

Huska píše:dojed na nějaký sraz do Brna :-) v Olomouci už nebydlím


Třeba se tam někdy potkáme...
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#44 Příspěvek od EdyBoyS »

Pokud se teda i s repasovanou špérou nerozjedeš, když je jedno kolo na ledu a druhé na asfaltu tak mě napadá taková malinká pomoc, pokud není auto vybaveno systémem ASC...
Trošku přitáhnout ručku... Pak by se to nechalo jako 100:1 ale třeba daleko líp, kdyby působil odpor i na nezatížené kolo... co myslíte?
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"

#45 Příspěvek od Rade520 »

EdyBoyS píše:Pokud se teda i s repasovanou špérou nerozjedeš, když je jedno kolo na ledu a druhé na asfaltu tak mě napadá taková malinká pomoc, pokud není auto vybaveno systémem ASC...
Trošku přitáhnout ručku... Pak by se to nechalo jako 100:1 ale třeba daleko líp, kdyby působil odpor i na nezatížené kolo... co myslíte?

U otevřeného difu to šlo pomoct si ručkou při rozjezdu ,u svoru jsem to nezkoušel ,
zas aby se nějak neníčili lamely nebo něco.
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#46 Příspěvek od pragdejf »

Rade520 píše:
EdyBoyS píše:Pokud se teda i s repasovanou špérou nerozjedeš, když je jedno kolo na ledu a druhé na asfaltu tak mě napadá taková malinká pomoc, pokud není auto vybaveno systémem ASC...
Trošku přitáhnout ručku... Pak by se to nechalo jako 100:1 ale třeba daleko líp, kdyby působil odpor i na nezatížené kolo... co myslíte?

U otevřeného difu to šlo pomoct si ručkou při rozjezdu ,u svoru jsem to nezkoušel ,
zas aby se nějak neníčili lamely nebo něco.


zamysli se nad tim....

co se asi deje, kdyz se u svoru jedno kolo toci a druhy stoji. ano, to je prave ten nejvetsi saigon pro lamely.
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#47 Příspěvek od EdyBoyS »

pragdejf píše:
Rade520 píše:
EdyBoyS píše:Pokud se teda i s repasovanou špérou nerozjedeš, když je jedno kolo na ledu a druhé na asfaltu tak mě napadá taková malinká pomoc, pokud není auto vybaveno systémem ASC...
Trošku přitáhnout ručku... Pak by se to nechalo jako 100:1 ale třeba daleko líp, kdyby působil odpor i na nezatížené kolo... co myslíte?

U otevřeného difu to šlo pomoct si ručkou při rozjezdu ,u svoru jsem to nezkoušel ,
zas aby se nějak neníčili lamely nebo něco.


zamysli se nad tim....

co se asi deje, kdyz se u svoru jedno kolo toci a druhy stoji. ano, to je prave ten nejvetsi saigon pro lamely.


a dá se tomu u svoru teda dopomoct ručkou??
Logicky by to jít mělo, protože kolo na ledu má odpor 0 0 nic... a při zatažení ručky třeba na 50 - 60% by ten odpor značně vyrostl... pak by se auto rozjet mělo... Ale osobní zkušenost s tím nemám
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#48 Příspěvek od DaweTDS »

EdyBoyS píše:
pragdejf píše:
Rade520 píše:[quote="EdyBoyS"]Pokud se teda i s repasovanou špérou nerozjedeš, když je jedno kolo na ledu a druhé na asfaltu tak mě napadá taková malinká pomoc, pokud není auto vybaveno systémem ASC...
Trošku přitáhnout ručku... Pak by se to nechalo jako 100:1 ale třeba daleko líp, kdyby působil odpor i na nezatížené kolo... co myslíte?

U otevřeného difu to šlo pomoct si ručkou při rozjezdu ,u svoru jsem to nezkoušel ,
zas aby se nějak neníčili lamely nebo něco.


zamysli se nad tim....

co se asi deje, kdyz se u svoru jedno kolo toci a druhy stoji. ano, to je prave ten nejvetsi saigon pro lamely.


a dá se tomu u svoru teda dopomoct ručkou??
Logicky by to jít mělo, protože kolo na ledu má odpor 0 0 nic... a při zatažení ručky třeba na 50 - 60% by ten odpor značně vyrostl... pak by se auto rozjet mělo... Ale osobní zkušenost s tím nemám[/quote]

Tak ať to někdo zkusí a bude..
MACEK

#49 Příspěvek od MACEK »

Nevíte jestli pasuje velký svor z e34 přev. poměr 3,23 na e36ku :?: obojí motory 2,5
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"

#50 Příspěvek od Rade520 »

ne,má jiný obal,
ale svorná vložka jde přehodit.
MACEK

#51 Příspěvek od MACEK »

normálně do otevřeného sériového diffu 325ky jo?
J0HN3C
Registrovaný
Příspěvky: 203
Registrován: pon 09.08.2010 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#52 Příspěvek od J0HN3C »

Rád bych otevřel téma a zeptal se, jestli někdo dokáže odpovědět, případně realizovat tuto vzrušující otázku. :)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#53 Příspěvek od MattyX Moderátor »

co by to nešlo, jde to, jen poměr musí být vyšší jak 3,07, protože pak je rozdíl zhruba 0,5cm na tluštce hlavního soukolí... typů 188 jsou dva druhy.
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#54 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Velký diff v E34 je typ 210, z něj to nepůjde.

Trocha teorie. BMW v minulosti vyrábělo tři velikosti diffů: typ 168, typ 188 a typ 210.
Pro E30, E36 byl malým typ 168 a velkým typ 188.
Pro E34, E32 byl malým typ 188 a velkým typ 210.
Vzájemně mezi typy (velikostmi) samosvorné vnitřky migrovat nelze. Aby to byl ještě horší, do typu 188 (v E34 jako malý a v E36 jako velký) byly dva druhy samosvorů. Bylo to podle počtu zubů pastorku, pro zjednodušení jeden pro převody 3,07 a delší (2,93 nebo 2,65 atd) a pro 3,15 a kratší (3,25 nebo 3,45 atd).
U E36 je výjimkou M3 3,2 s diffem typ 210.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#55 Příspěvek od johnyfly1 »

ma tu niekto z vas samosvor na e36 s 25% svornostou a ma momentovy kluc? potrebujem zistit jeden moment :)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#56 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Mám samosvor s najetými 50k km, momentový klíč s "hodinkama" do 300 Nm.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#57 Příspěvek od johnyfly1 »

a mas 25% svor? potreboval by som zistit ze ked zdvihnes jedno koleso a das tam neutral, momentovy kluc das na maticu naboja zdvihnuteho kola a akym najmensim momemtom dokazes to koleso potocit...mne hovorili ze novy by mal udrzat 100Nm, no moj udrzi 43Nm...zasa v manuali od bmw pisu ze ma mat od 30-50Nm, tak teraz neviem preto to potrebujem zistit :)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#58 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Změřím o víkendu a písnu ti sem výsledek.

Samosvor mám 25% originál od BMW. Kupoval jsem RMFD v roce 2013.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#59 Příspěvek od johnyfly1 »

oki potom daj vediet, budem ti vdacny :)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#60 Příspěvek od MattyX Moderátor »

johnyfly1 píše:a mas 25% svor? potreboval by som zistit ze ked zdvihnes jedno koleso a das tam neutral, momentovy kluc das na maticu naboja zdvihnuteho kola a akym najmensim momemtom dokazes to koleso potocit...mne hovorili ze novy by mal udrzat 100Nm, no moj udrzi 43Nm...zasa v manuali od bmw pisu ze ma mat od 30-50Nm, tak teraz neviem preto to potrebujem zistit :)
Já jsem to měřil u sebe a měl před rokem 70Nm než se protočil :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Odpovědět