Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Umí někdo vysvětlit funkci lambda sondy při svodech bez katů

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Vigo
Registrovaný
Příspěvky: 179
Registrován: ned 06.07.2014 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3512

#1 Příspěvek od Vigo »

Ahoj,

Moje M54b22 a ostatně všechny M54 má katalyzátory jako sučást svodu pro každé tři válce. Každý kat má i dvě lambdy a co jsem vyčetl, při použití svodů bez katů se jedna lambda normáně do svodů namontuje (asi ta před katem?) a druhá se nechává venku (není ji kam dát) Jak potom funguje zpětná vazba do motoru na bohatost směsi? Nehrozí chudá směs atd?

Druhý dotaz je jestli někdo řešil sportovní high flow caty normálně dole jako je má M3 a prodlužoval vedení lambdy. Projde auto emisemi a nehlásí lambda chyby na motoru?

Díky
Vigo
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Lambdasonda před katem funguje nezávisle na přítomnosti katu. Je to hlavní zpětná vazba do DME pro řízení bohatosti směsi.
Lambdasonda za katem jen kontroluje, zda je katalyzátor přítomen a zda plní svoji funkci.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Vigo píše:Ahoj,
Druhý dotaz je jestli někdo řešil sportovní high flow caty normálně dole jako je má M3 a prodlužoval vedení lambdy. Projde auto emisemi a nehlásí lambda chyby na motoru?

Díky
Vigo
Pokud budeš chtít výfuk se sportovními katy, které opravdu fungují a i něco vydrží, tak se obávám, že se dostáváš s cenou výfuku k hodnotě auta :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce
Klubové ID: 1841

#4 Příspěvek od BudVlad »

MattyX píše: Pokud budeš chtít výfuk se sportovními katy, které opravdu fungují a i něco vydrží, tak se obávám, že se dostáváš s cenou výfuku k hodnotě auta :lol:
Záleží na tom jakého auta. Mě aFe s free flow katy vyšly přibližně na 30K Kč.

Obrázek

Obrázek
Obrázek
Vigo
Registrovaný
Příspěvky: 179
Registrován: ned 06.07.2014 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3512

#5 Příspěvek od Vigo »

OK díky za vysvětlení, konečně teda chápu proč nevadí, když se druhá lambda jen tak nastaví, aby neházela chybu.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od JaraX »

a proč by někdo dělal takovou prasárnu že odstraní katy?
nebavím se o M3 apod
Vigo
Registrovaný
Příspěvky: 179
Registrován: ned 06.07.2014 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3512

#7 Příspěvek od Vigo »

To se neptej mě, ale má to každý druhý. Mě ale nebylo jasné, jak to bez katů funguje. Případně jsem koukal, že třeba Schmiedmann má svody bez katů a katy dole jako M3. Druhá lambda tedy stejně není funkční. Vyjde to asi na 17000, tak by mě celkem zajímalo, jestli to projde emise a co výkon
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od MattyX Moderátor »

JaraX píše:a proč by někdo dělal takovou prasárnu že odstraní katy?
nebavím se o M3 apod
a proč ne ? Pokud někdo překopává komplet výfuk, nebo staví auto pro nějaký účely, tak klidně může, proč ne ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Vigo, na téma tunění dvoulitru už jsme několikrát hovořili ;-) Vyměň ho za třílitr a pak teprve upravuj.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Vigo
Registrovaný
Příspěvky: 179
Registrován: ned 06.07.2014 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3512

#10 Příspěvek od Vigo »

Hele tohle mě kupodivu spíš zajímalo, než že bych to plánoval, nicméně jsem prošel všechny možnosti a asi nejlepší řešení je auto prodat a koupit jiné v 3l(jak jsi mi ostatně říkal), jenže pak mi došlo, že vlastně v cabriu ani nechci jezdit moc rychle a že to co mám celkem ujde. Na jaře jsem si naplánoval proplach motoru a Millers Oil NT a taky přes zimu mrknu asi na podvozek a to bude asi všechno.

Když už jsme u toho tunění, tak i když je to OT tak, na zkoušku jsem vyndal Airbox, koupil velký kuželový filtr pro nějaký Mercedes s asi dvojnásobnou plochou a dal ho do auta. Výsledek byl že to jelo úplně stejně, dole možná maličko méně tj experimenty na straně vzduchu ztímto zavrhuji.
Foto mého výtvoru:
https://lh5.googleusercontent.com/-eMOZ ... M01977.jpg

Taky doporučuji k přečtení tohle: https://dspace.upce.cz/bitstream/10195/ ... P_2013.pdf

U atmosféry byly rozdíly minimální.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Kdysi jsem toto ukořistil z dnes neexistujících stránek LPX Tuning http://web.archive.org/web/200410142355 ... hnmot1.htm

Je tam i teorie proudění plynů ve výfuku http://web.archive.org/web/200503072203 ... z/exh1.htm

A něco o věrohodnosti měření na dynamometru http://web.archive.org/web/200503072200 ... /dyno2.htm
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Vigo
Registrovaný
Příspěvky: 179
Registrován: ned 06.07.2014 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3512

#12 Příspěvek od Vigo »

Nj vzduch je věda, sám jsem si dělal pár drobných úprav a zdá se že jsou pozitivně znát, ale bez odbrždění je to vždy jen subjektivní. Ještě chci zkusit iridiové svíčky IK20 (Denso). Pak bych rád zajel na brzdu a dozvěděl se co tam skutečně je za výkon :D
Odpovědět