Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Umí někdo vysvětlit funkci lambda sondy při svodech bez katů
Ahoj,
Moje M54b22 a ostatně všechny M54 má katalyzátory jako sučást svodu pro každé tři válce. Každý kat má i dvě lambdy a co jsem vyčetl, při použití svodů bez katů se jedna lambda normáně do svodů namontuje (asi ta před katem?) a druhá se nechává venku (není ji kam dát) Jak potom funguje zpětná vazba do motoru na bohatost směsi? Nehrozí chudá směs atd?
Druhý dotaz je jestli někdo řešil sportovní high flow caty normálně dole jako je má M3 a prodlužoval vedení lambdy. Projde auto emisemi a nehlásí lambda chyby na motoru?
Díky
Vigo
Moje M54b22 a ostatně všechny M54 má katalyzátory jako sučást svodu pro každé tři válce. Každý kat má i dvě lambdy a co jsem vyčetl, při použití svodů bez katů se jedna lambda normáně do svodů namontuje (asi ta před katem?) a druhá se nechává venku (není ji kam dát) Jak potom funguje zpětná vazba do motoru na bohatost směsi? Nehrozí chudá směs atd?
Druhý dotaz je jestli někdo řešil sportovní high flow caty normálně dole jako je má M3 a prodlužoval vedení lambdy. Projde auto emisemi a nehlásí lambda chyby na motoru?
Díky
Vigo
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Lambdasonda před katem funguje nezávisle na přítomnosti katu. Je to hlavní zpětná vazba do DME pro řízení bohatosti směsi.
Lambdasonda za katem jen kontroluje, zda je katalyzátor přítomen a zda plní svoji funkci.
Lambdasonda za katem jen kontroluje, zda je katalyzátor přítomen a zda plní svoji funkci.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
Pokud budeš chtít výfuk se sportovními katy, které opravdu fungují a i něco vydrží, tak se obávám, že se dostáváš s cenou výfuku k hodnotě autaVigo píše:Ahoj,
Druhý dotaz je jestli někdo řešil sportovní high flow caty normálně dole jako je má M3 a prodlužoval vedení lambdy. Projde auto emisemi a nehlásí lambda chyby na motoru?
Díky
Vigo

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
a proč ne ? Pokud někdo překopává komplet výfuk, nebo staví auto pro nějaký účely, tak klidně může, proč neJaraX píše:a proč by někdo dělal takovou prasárnu že odstraní katy?
nebavím se o M3 apod

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Vigo, na téma tunění dvoulitru už jsme několikrát hovořili
Vyměň ho za třílitr a pak teprve upravuj.

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Hele tohle mě kupodivu spíš zajímalo, než že bych to plánoval, nicméně jsem prošel všechny možnosti a asi nejlepší řešení je auto prodat a koupit jiné v 3l(jak jsi mi ostatně říkal), jenže pak mi došlo, že vlastně v cabriu ani nechci jezdit moc rychle a že to co mám celkem ujde. Na jaře jsem si naplánoval proplach motoru a Millers Oil NT a taky přes zimu mrknu asi na podvozek a to bude asi všechno.
Když už jsme u toho tunění, tak i když je to OT tak, na zkoušku jsem vyndal Airbox, koupil velký kuželový filtr pro nějaký Mercedes s asi dvojnásobnou plochou a dal ho do auta. Výsledek byl že to jelo úplně stejně, dole možná maličko méně tj experimenty na straně vzduchu ztímto zavrhuji.
Foto mého výtvoru:
https://lh5.googleusercontent.com/-eMOZ ... M01977.jpg
Taky doporučuji k přečtení tohle: https://dspace.upce.cz/bitstream/10195/ ... P_2013.pdf
U atmosféry byly rozdíly minimální.
Když už jsme u toho tunění, tak i když je to OT tak, na zkoušku jsem vyndal Airbox, koupil velký kuželový filtr pro nějaký Mercedes s asi dvojnásobnou plochou a dal ho do auta. Výsledek byl že to jelo úplně stejně, dole možná maličko méně tj experimenty na straně vzduchu ztímto zavrhuji.
Foto mého výtvoru:
https://lh5.googleusercontent.com/-eMOZ ... M01977.jpg
Taky doporučuji k přečtení tohle: https://dspace.upce.cz/bitstream/10195/ ... P_2013.pdf
U atmosféry byly rozdíly minimální.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Kdysi jsem toto ukořistil z dnes neexistujících stránek LPX Tuning http://web.archive.org/web/200410142355 ... hnmot1.htm
Je tam i teorie proudění plynů ve výfuku http://web.archive.org/web/200503072203 ... z/exh1.htm
A něco o věrohodnosti měření na dynamometru http://web.archive.org/web/200503072200 ... /dyno2.htm
Je tam i teorie proudění plynů ve výfuku http://web.archive.org/web/200503072203 ... z/exh1.htm
A něco o věrohodnosti měření na dynamometru http://web.archive.org/web/200503072200 ... /dyno2.htm
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition