Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Pomoc s chybama N62

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
L-Y-K-A-N
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: čtv 19.05.2016 00:00

#1 Příspěvek od L-Y-K-A-N »

Zdravím lidi s touto krevní skupinou.

Mám E60 N62 motor a z ničeho nic mi stoupla spotřeba z 13l na 16 a ve městě klíďo i 18. Průměr jsem byl těch 13,4. A dále se mi v INPĚ objevily tyto chyby, viz. příloha. Neví někdo, jak a co opravit popřípadě?

Díky moooc
Přílohy
1.png
1.png (96.5 KiB) Zobrazeno 2489 x
2.png
2.png (105.83 KiB) Zobrazeno 2489 x
3.png
3.png (95.61 KiB) Zobrazeno 2489 x
4.png
4.png (90.35 KiB) Zobrazeno 2489 x
L-Y-K-A-N
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: čtv 19.05.2016 00:00

#2 Příspěvek od L-Y-K-A-N »

JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od JaraX »

heissfilmluftfilm - váha vzduchu asi KO, vyměnit za novou, zásadní vliv na spotřebu

sekundarluftsystem SLS - vyčisti kanály SLS, na motoře sou asi KO gufera to zaneslo SLS kanaly, za předpokladu že funguje SLS kompresor

Oelqualitat - čidlo stavu a hladiny oleje, asi KO

e-box lufter - nefunkční ventilatorek chladici řídíci jednotky (typická závada E60, asi tam zateklo)

Disa - variabilní delka sání, udělat test sání

jinak koukám to auto asi fakt topovka :D :D :D
L-Y-K-A-N
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: čtv 19.05.2016 00:00

#4 Příspěvek od L-Y-K-A-N »

JaraX píše:heissfilmluftfilm - váha vzduchu asi KO, vyměnit za novou, zásadní vliv na spotřebu

sekundarluftsystem SLS - vyčisti kanály SLS, na motoře sou asi KO gufera to zaneslo SLS kanaly, za předpokladu že funguje SLS kompresor

Oelqualitat - čidlo stavu a hladiny oleje, asi KO

e-box lufter - nefunkční ventilatorek chladici řídíci jednotky (typická závada E60, asi tam zateklo)

Disa - variabilní delka sání, udělat test sání

jinak koukám to auto asi fakt topovka :D :D :D
Odpojil jsem váhu vzduchu a auto zdechlo.
Co jsou rosím kanály SLS? Za autem se nezahulí a nic. Spotřeba stoupla, co jsem našel od podtlakové pumpy prasklou hadičku a vyměnil jsem jí za novou.
Teče olej přes malá prsa a doleju a hned chybí, tak proto. Jak udělám test sání?
Jinak ventilátore jsem měl venku a funguje, ale napojím ho do konektoru a už nejde :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od JaraX »

sls je sekundarni vzduchova pumpa, fouka vzduch do vyfukovych kanalu,

DISA se testuje idealně přes ISTU
L-Y-K-A-N
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: čtv 19.05.2016 00:00

#6 Příspěvek od L-Y-K-A-N »

JaraX píše:sls je sekundarni vzduchova pumpa, fouka vzduch do vyfukovych kanalu,

DISA se testuje idealně přes ISTU

A nevíš, kde bych jí našel u tohoto motoru? Abych jí pročistil?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od JaraX »

L-Y-K-A-N
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: čtv 19.05.2016 00:00

#8 Příspěvek od L-Y-K-A-N »

JaraX píše:https://www.youtube.com/watch?v=CMOjFAKUt30

A jedna stupidní otázka, jak se odpojí, či zadělá olej od převodovky, kkyž se chce motor ven? Servisák mi řekl, že by mi udělal cokoliv, ale do převodovky mi nesáhne a ničeho, co je s ní spojené. Další věc je lpg, které tam mám namontované. Toho se bojí, jak čert, aby mu nelehla garáž se zemí :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od JaraX »

motor se vytáhne ven i s převodovkou.
LPG není problém, zašrobuje na nádrží kohoutek a hotovo.

jinak takovymu člověku to radši nedávej, ten ti tam jen něco sprzní
L-Y-K-A-N
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: čtv 19.05.2016 00:00

#10 Příspěvek od L-Y-K-A-N »

Dá se někde koupit přípravek na ty gufera ventilů, aníž by musela hlava dolů?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od JaraX »

na ebayi sou přímo na N62 ale stojí to hroznej kotel, já si to radši vyrobil z bežnyho připravku za litr,
L-Y-K-A-N
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: čtv 19.05.2016 00:00

#12 Příspěvek od L-Y-K-A-N »

Na ebay nemohu nic najít. Nemáš prosím foto nebo odkaz, abych věděl, jak vypadá ten přípravek? sháním někoho na ten motor a možná jsem sehnal, ale rád by hlavu dolů, jelikož neví, jak jsou ventily usazené, zda rovně a neb na šikmo. Popřípadě, jak měníš ty dříky ventilů, aníž by ti ventil nesjel neboli se nehnul?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od JaraX »

tak postup na gufera následující

- odstrojí se ventidlekle a malá prsa (nevím jeslti u E60 to jde na autě, nedovedu si to představit), u E65 je to OK, u E63 už je 2x tolik práce ale furt to ještě šlo

- vyndají se vanosová kola a všech 6 vaček včetně koníků, hydroštelů atd,

- vyndají se svíčky

- válec na kterém se mění gufera se dá do horní uvratě, našroubuje se přípravek na natlakovaní válce, do válce se foukne cca 1,5 baru tlaku, ten drží ventily zavřené, musí to být připravek který je schopen tlak držek, ne třeba něco s ventilkem, jelikož tlak se postupně ztrácí.

- další přípravek se přišroubuje na šteft VVT a stlačí se přužina na ventilu, sundají se zajištovací pulměsíčky, stáhne pružina, stáhne gufírko, přes aplikátor se nasune nové gufírko, nasadí pružina, stlačí, zajistí a takle dalších 32ks

- nasadí se vačky, nastaví rozvody, nasadí prsa, ventilvíka, přes diag se smažou adaptace a nastaví rozsah valvetronicu a odjezd.
L-Y-K-A-N
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: čtv 19.05.2016 00:00

#14 Příspěvek od L-Y-K-A-N »

JaraX píše:tak postup na gufera následující

- odstrojí se ventidlekle a malá prsa (nevím jeslti u E60 to jde na autě, nedovedu si to představit), u E65 je to OK, u E63 už je 2x tolik práce ale furt to ještě šlo

- vyndají se vanosová kola a všech 6 vaček včetně koníků, hydroštelů atd,

- vyndají se svíčky

- válec na kterém se mění gufera se dá do horní uvratě, našroubuje se přípravek na natlakovaní válce, do válce se foukne cca 1,5 baru tlaku, ten drží ventily zavřené, musí to být připravek který je schopen tlak držek, ne třeba něco s ventilkem, jelikož tlak se postupně ztrácí.

- další přípravek se přišroubuje na šteft VVT a stlačí se přužina na ventilu, sundají se zajištovací pulměsíčky, stáhne pružina, stáhne gufírko, přes aplikátor se nasune nové gufírko, nasadí pružina, stlačí, zajistí a takle dalších 32ks

- nasadí se vačky, nastaví rozvody, nasadí prsa, ventilvíka, přes diag se smažou adaptace a nastaví rozsah valvetronicu a odjezd.

Díky za popis. Motor půjde tedy nakonec ven, jen ty přípravky seženu kde? Našel jsem jen přípravek na aretaci vaček nebo rozvodů
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

#15 Příspěvek od inspi1981 »

JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od JaraX »

přesně proto jsem si to vyrobil, :D ta cena je masakr :D
L-Y-K-A-N
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: čtv 19.05.2016 00:00

#17 Příspěvek od L-Y-K-A-N »

Tak to te chapu, proc vyrobil. Ale to jsem nasel na toto video, kde vacky zustaly nevymontovany, kde zustaly na notoru kolesa s rozvodama apod. Me jde spise o to, co potrebuji, kdyz jsi psal, ze vacky a kola musi dolu za pripravky. Na aretaci vacek a nastaveni rozvodu? Kdyz si vyrobi toto taky, tak nepotrebuje zadne pripravky na aretaci vacek a kliky?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od JaraX »

ale pokud tvoje auto nema najeto zrovna 20tkm a ma víc jak 100tkm tak už rozvody určitě budou trochu vytahany a je stejně potřeba je znova nastavit, byla by pěkná kravina čumět na rozvody a nenastavit je, navíc výsledný čas s vyndáním vaček bude stejně menší než to prznit s vačkama na autě.
L-Y-K-A-N
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: čtv 19.05.2016 00:00

#19 Příspěvek od L-Y-K-A-N »

Auto má najeto už 300tis. Předchozí majitel byl sice podnikatel, ale šetřílek určitě také.
Co prosimtě potřebuju vše na to? Přípravek na ty pružiny ventilů, aretační přípravek na vačky a kliku (kvůli rozvodům?)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od JaraX »

potřebuješ
- připravek na udržení tlaku ve válcích
např tento
http://www.uni-max.cz/tester-komprese-c ... oCZhHw_wcB


- pak potřebuješ toto na nastavení rozvodu, aretaci kliky, atd

http://www.ebay.com/itm/ASTA-A-BMW6273N ... SwQTVV7yRc


a připravek na stlačení ventilů který musíš rozzřezat a upravit dle hlavy na N62
http://www.uni-max.cz/pripravek-pro-stl ... oCEFPw_wcB
Odpovědět