Přečetl jsem si toto vlákno znova od 12.6. Víme co se stalo, víme proč se tak stalo. Ale pořád neznáme příčinu
proč ten vstřikovač začal ukapávat, když před cca 15 měsíci nebo 14tkm byly všechny "repasovány".
Zkušenost:
Asi před 5 lety mi při inspekci v BMW zjistili únik paliva okolo šroubení "přepadu" u vysokotlakého čerpadla, v podmínkách BMW neopravitelné, museli dát nově VT čerpadlo za 25tKč. S původním čerpadlem jsem se zastavil u BOSCH Černík v Plzni s tím, že to čerpadlo chci dále prodat, co se s tím dá dělat. Odpovědí bylo: "Tuto maličkost Vám opravíme do druhého dne. Ale pokud to chcete někomu prodat, doporučuji přetěsnění+test za 1.500,-, generálka by stála 2,5-4tKč, podle toho, co všechno bude špatně." Dohodli jsme se na přetěsnění+test, za 4 dni přišla SMS o dokončení opravy a čerpadlo už hodně dlouho jezdí na východním Slovensku.
Tím chci naznačit, že slovíčko
repase může být chápána různě, jak obsahem, tak i následnou zárukou. Wikina píše toto
https://cs.wikipedia.org/wiki/Repase , v odstavci výše dokumentuji rozdíl mezi přetěsněním a generálkou, tj. rozsahem i cenou. Dovedu si představit nabídku u výše uvedené firmy na rozebrání, ultrazvukové čištění a nové těsnící elementy, které vyřeší množství paliva do přepadu. Ale to nejdůležitější je ten "spodek" vstřikovače, a to už bych si dovolil nazvat generálkou a po otestování s protokolem bych si dovolil vstřikovače namontovat do motoru s nějakou zárukou. Pokud takový protokol s čísly vstřikovačů a faktura existuje, určitě bych do takové firmy zašel. Donesl bych jim foto nebo rovnou zničený píst a položil otázku jak se budou podílet na opravě havarovaného motoru. Asi před rokem kolega natankoval u značkové čerpací stanice a motor se po 300 metrech zastavil. Do měsíce měl částku za opravu na účtu jako vyrovnání + omluvu, protože značkové ČS se negativní reklama nevyplatí.
Pokud protokol s čísly vstřikovačů a faktura existuje, firma my měla aktivně zareagovat. V opačném případě bych všechny vstřikovače dal otestovat do jiného BOSCHE a informoval vedení společnosti o zahájení reklamačního řízení. Určitě bude třeba získat potvrzení nebo fakturu, ze které vyplývá, že montáž vstřikovačů byla provedena odborně vyškolenou osobou. V žádném případě bych do opraveného nebo nově získaného motoru stávající vstřikovače nemontoval. Vstřikovač repasovaný před 14tkm určitě nemůže vypadat takto
http://www.agat.sk/domain/agat/files/cl ... 110013.jpg . Pokud faktura a protokol neexistuje, obsah tohoto odstavce pozbývá smysl.