Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Klepání motoru , propálený píst - video , e60 530d

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Blackie Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2683
Registrován: úte 19.02.2008 01:00
Bydliště: Liberec

#41 Příspěvek od Blackie Člen Klubu »

A když si dělal ten motor po nasátí té klapky tak si nedával zkoušet/repasovat vstřiky?

TANN3R tak tomu věř hochu,ten chlap to měl od novoty a auto měl v super stavu. A během půl roku dvě auta na to samé

No a k naftě? Jede to,nežere to,ale když jet přestane tak ta úspora je najednou fuč
:D
Obrázek
BMW E34 540iA :-) E65 745i :D
zidators
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

#42 Příspěvek od zidators »

Blackie když se dělal motor po nasátí klapky tak se nechali zrepasovat všechny vstřiky , vstřiky byli repasované zároveň když se ten motor dělal.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#43 Příspěvek od matiz »

Ja si myslim ze repase tech vstrikovacu nebyla spravna volba... Po repasi by mely byt i nove IMA kody. Vsadil bych i svoje boty ze nebyly. Toz to je potom tezko. Na druhou stranu kdyz byly repasovane, mela by byt nejaka zaruka na ne, ne? Taky jsem videl pred par mesici motor s repasovanyma vstrikama. Nebyl to pekny pohled.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#44 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Přečetl jsem si toto vlákno znova od 12.6. Víme co se stalo, víme proč se tak stalo. Ale pořád neznáme příčinu proč ten vstřikovač začal ukapávat, když před cca 15 měsíci nebo 14tkm byly všechny "repasovány".

Zkušenost:
Asi před 5 lety mi při inspekci v BMW zjistili únik paliva okolo šroubení "přepadu" u vysokotlakého čerpadla, v podmínkách BMW neopravitelné, museli dát nově VT čerpadlo za 25tKč. S původním čerpadlem jsem se zastavil u BOSCH Černík v Plzni s tím, že to čerpadlo chci dále prodat, co se s tím dá dělat. Odpovědí bylo: "Tuto maličkost Vám opravíme do druhého dne. Ale pokud to chcete někomu prodat, doporučuji přetěsnění+test za 1.500,-, generálka by stála 2,5-4tKč, podle toho, co všechno bude špatně." Dohodli jsme se na přetěsnění+test, za 4 dni přišla SMS o dokončení opravy a čerpadlo už hodně dlouho jezdí na východním Slovensku.

Tím chci naznačit, že slovíčko repase může být chápána různě, jak obsahem, tak i následnou zárukou. Wikina píše toto https://cs.wikipedia.org/wiki/Repase , v odstavci výše dokumentuji rozdíl mezi přetěsněním a generálkou, tj. rozsahem i cenou. Dovedu si představit nabídku u výše uvedené firmy na rozebrání, ultrazvukové čištění a nové těsnící elementy, které vyřeší množství paliva do přepadu. Ale to nejdůležitější je ten "spodek" vstřikovače, a to už bych si dovolil nazvat generálkou a po otestování s protokolem bych si dovolil vstřikovače namontovat do motoru s nějakou zárukou. Pokud takový protokol s čísly vstřikovačů a faktura existuje, určitě bych do takové firmy zašel. Donesl bych jim foto nebo rovnou zničený píst a položil otázku jak se budou podílet na opravě havarovaného motoru. Asi před rokem kolega natankoval u značkové čerpací stanice a motor se po 300 metrech zastavil. Do měsíce měl částku za opravu na účtu jako vyrovnání + omluvu, protože značkové ČS se negativní reklama nevyplatí.

Pokud protokol s čísly vstřikovačů a faktura existuje, firma my měla aktivně zareagovat. V opačném případě bych všechny vstřikovače dal otestovat do jiného BOSCHE a informoval vedení společnosti o zahájení reklamačního řízení. Určitě bude třeba získat potvrzení nebo fakturu, ze které vyplývá, že montáž vstřikovačů byla provedena odborně vyškolenou osobou. V žádném případě bych do opraveného nebo nově získaného motoru stávající vstřikovače nemontoval. Vstřikovač repasovaný před 14tkm určitě nemůže vypadat takto http://www.agat.sk/domain/agat/files/cl ... 110013.jpg . Pokud faktura a protokol neexistuje, obsah tohoto odstavce pozbývá smysl.
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#45 Příspěvek od bibikuba »

vím taky o případu,kdy byla provedená kontrola všech vstřikovačů a motor fungoval sotva na volnoběžný otáčky..Zdá se tedy,že nejlepší řešení je vstřikovače nechat vyzkoušet v Bosch servisu,kde je o něco větší pravděpodobnost na úspěch,popř.pak na reklamování :? Mám taky v plánu nechat vstřiky otestovat,když to ale tady čtu,najít někoho spolehlivého,bude velká sázka do loterie..
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od starML Člen Klubu »

bibikuba píše:já řeším zvuk u E39 530d jako mlaskání.
Popisované "mlaskání" se stávalo pouze u klasického non-CommonRail vstřiku, pokud nebyl správně dotažen svorníky, tedy u 325/525/TDS. Pokud Ti mlaská CR-vstřikovač, píšu si Tě jako budoucí číslo 3 v tomto vlákně. Vyhrát 1. cenu v loterii Sportka 5/49 je 1/13.983.816 možných kombinací. V případě dodržení ve fóru uvedených možností je matematická možnost přežití motoru při použití 6/6 otestovaných vstřikovačů mnohem větší. :D
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#47 Příspěvek od bibikuba »

hádám,jsi chtěl říct,jsi další adept na propálený píst :? :? Pravdou je,že ten hnusnej pazvuk mě doprovází neustále..Já mám ale pocit,že ten zvuk vychází z převodovky,popř.u příruby převodovky-dvouhmota.Možná máš pravdu a adept jsem,kromě zmíněného zvuku mám ještě jednu závadu,ta mě provází už cca dva roky-při prudkém přidání plynu,motor zhasne,po opětovném nastartování jede auto normálně dál..Inpa napsala něco o tlaku,nepamatuju se přesně..Tahle závada se mi projeví tak dvakrát za rok,samozřejmě,když předjíždím a autu naložím :D Kdyby auto nezhaslo,možná už bych měl taky propálenej píst-pokud se teda jedná o zvýšený tlak paliva na liště-snad jsem to dobře napsal..Samozřejmě jsem tu četl,že korekce o ničem nesvědčí-v jednom případě došlo k propálení pístu od vstřikovače,který byl OK..Jsem teda znepokojen :? V mém případě jsou korekce vstřikovačů perfektní,je to ale to jediné,co jsem zatím prověřil..Možná budu teda další případ,kdy při dobrých korekcích,které Inpa zobrazuje,dojde k propálení pístu!Kouknu na Inpu,korekce a chybovou hlášku o tlaku sem pro info doplním..
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#48 Příspěvek od bibikuba »

ještě teda k tématu korekce vstřikovačů-když tu máme takového profíka,jako je starML :D :D zajímá mě,jestli je k něčemu dobré,korekce vstřikovačů třeba přes Inpu sledovat-zda to něco o stavu vsřikovače napoví..Četl jsem tu hodně příspěvků,korekce,flaštičkový test přepadu atd..Jestli jsem to dobře pochopil,je to všechno k ničemu-propálený píst,korekce OK...zajímá mě vlastně,zda jde předejít ,teda lokalizovat třeba zmíněný odcházející vstřikovač jinou metodou,než vstřikovače vymontovat a odnést na otestování-taky občas s nejistým výsledkem :?
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#49 Příspěvek od TANN3R »

Nejde.

Ukapávající vstřik prostě může dávat dávku +- jak má, takže korekce jsou ok, ale palivo není dostatečně rozprášeno a hoří v jednom místě.
Sonic
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: sob 20.09.2008 00:00

#50 Příspěvek od Sonic »

IMMA kod je pouze informace pro jednotku pro vyrovnání množství. V podstatě první vstřik dává např. 25ml/1min, druhý vstřik dává 26ml/min, třetí vstřik dává 24ml/min. a IMMA kod toto řekne jednotce a ta přizpůsobí dávku aby všechny byla 25ml/min. Velmi jednoduše řečeno. Těch parametrů je tam víc. U starších systému se s tim jednotka většinou uměla nějak porovnat (naadaptovala se) i když tam někdo nezadal IMMA kod ale správně to samozřejmě není. Čim novější tím hůř to snásí a může to vyustit i v různý chybový hlášky diagnostiky. Co se týče korekcí. Tadle informace pouze říká který válec dohání tím že přidává nebo ubírá naftu. To že je někde velká korekce jesště neznamená že trysk např. špatně rozprašuje. (může to dělat i např nízká komprese) může být že vstřikovač protíká přepadem a proto velká korekce což se zjistí právě těma flaštičkama který se dávaj na ty přepady a měří se kolik který vstřikovač propouští. Obecně platí že piezo vstřikovače mají asi 1/10 zpětný tok než solenoidové (magnetické). Nic méně ani jedno ani druhé neřekne jak vstřikovače rozprašuje. Je to pouze nějaká indicie + je to důležité pokud auto má tendenci např při prudké akceleraci auto chcípnout nebo padá do nouzáku právě v důsledku velkého zpětného toku.
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#51 Příspěvek od bibikuba »

pokud mi teda občas při prudkém zrychlení motor zhasne,zřejmě teda protíkají vstřiky do přepadu a vytratí se tlak-motor zhasne??Diagnostika psala něco o reg.tlaku,už si ale přesně nepamatuju..V mém případě možná přepadový test něco prozradí.Je nějaký rozdíl v opravě vstřikovače,pokud vstřik špatně rozprašuje versus protíká více do přepadu??Myslím tím,jestli v jednom z případů pomůže třeba seřízení či vyčištění??
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#52 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Pokud Ti při větším přidání plynu (zrychlení) motor zdechne, tak to bude z důvodu nedostatku nafty, protože vzduchu bude u dieselu vždycky dost. Za palivo v motoru jsou zodpovědné dva systémy:
- podávací čerpadlo, středotlaké čerpadlo a filtr paliva s čidlem tlaku = systém dopravy paliva, podrobněji popsáno zde http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... E9&start=0
- vysokotlaké čerpadlo s přepadem a vstřikovače s přepady = systém přípravy paliva

Motor z důvodu nedostatku paliva zdechne když:
- množství nebo tlak dodávaný systémem dopravy paliva je menší než jeho spotřeba => nestíhá některé čerpadlo, je přicpaný filtr, v tomto případě se v okamžiku zdechnutí motoru rozsvítí žlutá kontrolka DDE (je na ní i symbol žhavení). Pokles tlaku na filtru pod 3,5 Baru generuje pro DDE povel k vypnutí motoru.
- poklesne tlak v railu pod minimální hodnotu (nepamatuji si kolik to je) z důvodu velkého průtoku paliva do přepadů na jednom nebo více vstřikovačích, nebo přepadem vysokotlakého čerpadla, nebo z důvodu vadného regulátoru VT čerpadla, aniž by se žlutá kontrolka DDE rozsvítila. V tomto případě DDE ukončí vstřikování paliva do motoru z důvodu nízkého tlaku na základě signálu čidla tlaku na railu.

Pokud je zdechnutí nebo propad výkonu doprovázen žlutou kontrolkou, je problém v systému dopravy a dá se řešit laciněji. Pokud to zdechne bez žluté kontrolky, je problém v systému přípravy za poněkud větší peníze. Pokud mají vstřikovače nalítáno více než 100tkm (nebo nevíš), jejich vyjmutí, servis (=čištění, přetěsnění) a kontrola na stolici s protokolem je velmi žádoucí.
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#53 Příspěvek od bibikuba »

moc děkuji za výborné vysvětlení..Samozřejmě kontrolka se mi nerozsvítíJeště se juknu jaká tam je napsaná závada,je to ale opravdu něco kolem tlaku..Mám teda dvě možnosti-udělat flaštičkový test přepadu,případné nejhorší vstřikovače vyměnit,nebo rovnou všechny vyndat a nechat otestovat.Přikláním se k první možnosti,mám totiž obavu z demontáže vstřikovačů a navíc už to neni žádná vonavka :D :D Možná otestováním vstřikovačů vyřeším občasné zhasnutí motoru při rudkém zrychlení a odstraním divný pazvuk u volnoběžných otáček :D Zapsanou závadu z ŘJ motoru doplním a o výsledku mého snažení budu informovat..
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#54 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Předpokládám, že v té hlášce výraz bude velmi podobný "Raildruck plausibilität - Rail pressure plausibility".
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#55 Příspěvek od airbone »

neprijemne veci... Bohuzial i ja mam takuto skusenost uz davnejsie. Tak isto prepaleny piest na E60 530d 2003 EU3 160kW ..... Bola v nom diera cca 0,7cm
Inac do poslednej chvile kym to neruplo, motor isiel absolutne bez problemu a vsetky korekcie boli v normach.
Takze bola vymena celeho motora..... Nezhana sa lahko, hlavne ten s EU3, nakoniec bol darkynou X5ka....
a 6 novych vstrekov, nakolko na stolici sa vsetky tieto pouzite ukazali, ze su uplne na sracky...... (ako som spominal, korekcie cez diagnostiku boli ok).
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#56 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Vzpomněl jsem si na Tebe Martine, když jsem hledal nějaké foto propáleného pístu pro příspěvek na straně 2 tohoto vlákna. Už je to snad 5 let, když jsi mi poslal foto pístu s propálením okolo kroužků. Takové poškození je typické, když palivo stéká po straně válce, ale přitom nedojde k typickému "vzpěnění" materiálu pístu. Pokud ty fotky pístů z 530d ještě máš, prosím o jejich zveřejnění v tomto vlákně.

Loni jsem si s německým kolegou hrál s mikrokamerou o průměru brčka na limonádu a otvorem pro žhavič jsme koukali do válců nějakého Fiata. Na čele pístu podezřelého válce nebylo vidět skoro nic, ale na stěně válce se už ukazovaly škrábance.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#57 Příspěvek od JaraX »

no koukám že zkušenost s propáleným pístem tady má každej druhej takže zas taková malá pravděpodobnost že se to stane to není.
hlavně zákazníku co by preventivně nechali udělat vstřiky nebo dát nové asi moc nebude.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#58 Příspěvek od horan »

Jarax: necekas snad ze sem budou psat lidi "JA PROPALENEJ PIST NEMEL", ze ne?
Je jasny, ze kdyz je tu tema o propaleni, tak zde budou psat hlavne poskozeni.
Mam 4te bmw s naftou, z toho treti s CR a nebyl problem. Dokonce si ani nevybavuji, ze bych o nekom z okoli vedel, ze se mu neco takoveho stalo. Myslim majitele naft vseobecne, tak zase takova tragedie to nebude.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#59 Příspěvek od JaraX »

to samozřejmě ne, ale člověk by si řekl že propálenej píst je velká vzácnsiot, ale moc velká vzácnost to asi není, ještě že u benzínu takové závady nehrozí
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#60 Příspěvek od Teddy »

Jaraxi, přemýšlej, než něco plácneš. :roll: kolik lidí sem píše, že má propálenej píst? Kolik nafťáků tu asi jezdí? Opravdu si stojíš za tim, že je to každej druhej?

Kolem mě se asi pohybujou samý děti štěstěny. Nebýt tohoto vlákna, tak bych o možnosti propálenýho pístu ani nevěděl. :wink:
Sám mam už s naftou nalítáno km víc, než je snad zdrávo. Všechno na starejch plečkách (na tachu 300 a víc, v reálu raději ani nevědět).
Odpovědět