Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 spusti se predni el.vetrak

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

#21 Příspěvek od wehrwolf »

...mám v e 39 Wahler a spokojenost
kubikula420
Registrovaný
Příspěvky: 1042
Registrován: stř 04.03.2009 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od kubikula420 »

pumpa je puvodni
Reefy
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: čtv 03.04.2014 00:00
Bydliště: Praha

#23 Příspěvek od Reefy »

e155 píše:Jde o to, co si představuješ pod kolísáním teploty. Když jsem měl v prdeli termostat a viskospojku, tak jsem měl ukazatel teploměru pořád uprostřed. Ta tolerance je obrovská - od cca 80 do cca 114 st.C. Vyvolej si skryté menu na BC a podívej se za jízdy na aktuální teplotu. Možná budeš dost překvapen. U E39 má být max 97-98 st. Já měl občas i 108-114 a teploměr pořád nic. Najdeš tady i jiné info - krátce po startu vyšší, ale to se týká M62, ne M54.
Zdravím - mohu vědět jak vyvoalt "skryté menu" ? :-)
Michal-E39
Registrovaný
Příspěvky: 237
Registrován: úte 13.08.2013 00:00

#24 Příspěvek od Michal-E39 »

Chová se mi to podobně, elektrický ventilátor při chodu na místě nebo pomalé jízdě spíná skoro pořád na malé otáčky (samozřejmě s vyplou klimatizací). Ikdyž elektrický ventilátor běží, mechanickou vrtuly zastavím vždy snadno prstem, vizkospojka je vždy zcela volná.

Předpokládám tedy, že vizkospojka je mrtvá. Dá se vyměnit bez vypouštění vody? Předpokládám, že k té levotočivé 32mm matce se někudy dostanu, zajišťovací přípravek na řemenici čerpadla si vyrobím. Otázka je, zda jde sundat ten kryt nad vrtulí, aniž bych musel někde rozpojit vodu.

Jde zobrazit teplota motoru na malém BC? Teploměr, co ukazuje vždy střed, je k ničemu, nejraději bych ho nějak přeprogramoval.
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#25 Příspěvek od Birkoff »

Michale, co si vybavuju, tak vrtule s viskou jde sundat bez rozebírání/vyndavání čehokoliv jiného, platí !!! pro V8 M62 motory. Já totiž jiný nemám. :D
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#26 Příspěvek od Lucifer »

32klíč nasadit na visco vrtuli a jednou se dobře trefit kladivem do klíče a už jde vrtule dolů :)
Michal-E39
Registrovaný
Příspěvky: 237
Registrován: úte 13.08.2013 00:00

#27 Příspěvek od Michal-E39 »

Tak vynat to šlo jen se sundáním krytu pod motorem i s šestiválce M54. Ten motor je delší než V8, tak tam překážejí řemenice. Šlo to vyndat spodem jen díky tomu, že ta plastová vrtule je pružná. Já měl tu matici lehce přirezlou, tak jsem si musel udělat zajišťovací přípravek na řemenici - půl metru plocháče, poblíž okraje 12mm díru na hlavičku šroubu, hned vedle výřez pro matici viskospojky. Tou dírou se to navleče na hlavičku šroubu řemenice, další šroub řemenice se o plocháč jen opře.


Moje viskospojka byla vepředu poblitá od oleje, takže zřejmě vyteklá. Po očištění jsem ji ohřál v troubě na 110*C a vyzkoušel - zcela volná. Zřejmě mám viskospojku určenou pouze pro zimní provoz. :-)

BMW Praha Vestec chce za OEM díl výrobce BEHR zhruba 6000Kč. To snad spadli z višně, na netu je běžně za $90, tedy pod 2 litry.
Michal-E39
Registrovaný
Příspěvky: 237
Registrován: úte 13.08.2013 00:00

#28 Příspěvek od Michal-E39 »

Jeden uživatel po mě chce fotky zajišťovacího přípravku. Ten šikmý konec není potřeba, ten už byl na kusu plocháče, co mi první padl do ruky.
Tady jsou:
Přílohy
Celý
Celý
bmwviskoz2.jpg (27.77 KiB) Zobrazeno 384 x
Zajišťovák nasazen
Zajišťovák nasazen
bmwviskoz1.jpg (35.1 KiB) Zobrazeno 384 x
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od aDAm_2 »

tvl visca za 6tyček se někdo solidne jebnul do hlavy. Loni sem jednu kupoval, sice podle vás na mini motor (M50) ;) ale mám behr za litříka a fousek.
kubikula420
Registrovaný
Příspěvky: 1042
Registrován: stř 04.03.2009 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od kubikula420 »

k cemu je tam ta elekricka vodni pumpa? Vym ze slouzi k obehu vody kdyz motor stoji. Ma jeste nejakou jinou funkci? Ma vlastni pojistku? Co jsem meril tak tam mam furt 4,5V coz je kravina pumpa teda nejde.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#31 Příspěvek od ACDC »

Jde přímo z jednotky klimy, +.
kubikula420
Registrovaný
Příspěvky: 1042
Registrován: stř 04.03.2009 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od kubikula420 »

Tak ze vede dovnitr az ke klima panelu?
Michal-E39
Registrovaný
Příspěvky: 237
Registrován: úte 13.08.2013 00:00

#33 Příspěvek od Michal-E39 »

Není ta elektrická pumpa to, co z toho auta vrčí chvíli po vypnutí motoru? To asi jediné by mělo smysl, když tam není žádné nezávislé topení.
kubikula420
Registrovaný
Příspěvky: 1042
Registrován: stř 04.03.2009 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od kubikula420 »

tak jak to je?
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2043
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou

#35 Příspěvek od Don »

To co vrci je sahara a dochlazuje motor po vypnuti.
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#36 Příspěvek od ACDC »

O ničem takovém se WDS ani TIS ani Bently nezmiňuje
Michal-E39
Registrovaný
Příspěvky: 237
Registrován: úte 13.08.2013 00:00

#37 Příspěvek od Michal-E39 »

Don píše:To co vrci je sahara a dochlazuje motor po vypnuti.
Sahara to určitě není, tohle je jemný zvuk nějakého malého elektromotorku.
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2043
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou

#38 Příspěvek od Don »

No muzes slyset palivove cerpadlo, zavirajici se klapky ventilace, v interieru pak vrtulku klimapanelu.
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
kubikula420
Registrovaný
Příspěvky: 1042
Registrován: stř 04.03.2009 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od kubikula420 »

a na tom cerpalde ma bejt proud po otoceni klicku? A ma nejakou pojistku?
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2043
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou

#40 Příspěvek od Don »

Po otoceni klicem do prvni polohy by melo natlakovat. Ovlada ho rele v kasliku pred spolujezdcem.
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
Odpovědět