Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

výměna paliv. filtru e39 530d 142kw

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#1 Příspěvek od EdyBoyS »

Chci si na svojí e39 530d 142kw vyměnit palivový filtr, akorát nevím, co přesně udělat, abych třeba nezkurvil čerpadlo nebo něco...
musím do něj nalít naftu nebo jen odpojim starej a dám novej a ono se to nasaje samo??

díky za info
peetr232
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: stř 23.04.2014 00:00

#2 Příspěvek od peetr232 »

musiš to zalit naftu a pak to na pojiš zase na hadičky a musi to jet :-)
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#3 Příspěvek od Foldas »

zalije se sám a proč by musel odpojovat hadičky?
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Klubové ID: 2613
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Velvetek »

Foldas: asi tím myslel, že napojí nový filtr na ty hadičky, ze kterých sundal ten starý.

Já ho tedy naplnil naftou při výměně také, mělo by se to dělat...
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk
Klubové ID: 3272

#5 Příspěvek od DaweTDS »

No já ho vždycky zaliju a mám klid. Sice by to čerpadlo mělo tu naftu dotlačit,ale je to jen chvilka a vše bez problémů.
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od Vesa88 »

Ja ho vymenil bez zaliti nafotu a sam si nenatlacil :) Takze jsem vymlatil baterku. Kolega pak podojil svoji Toyotu a zalili jsme filtr a bylo vse v pohode. Takze za me doporucuju zalit :)
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#7 Příspěvek od Foldas »

bavíme se tady o motoru m57 kdy filtr jenom vytočíš a našroubuješ druhý a elektrické čerpadlo to zalije samo. Žádny hadice odpojovat nemusíš
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk
Klubové ID: 3272

#8 Příspěvek od DaweTDS »

Foldas píše:bavíme se tady o motoru m57 kdy filtr jenom vytočíš a našroubuješ druhý a elektrické čerpadlo to zalije samo. Žádny hadice odpojovat nemusíš
I moje zkušenost je,když jsem ho zalil jen málo,že auto dlouho točilo...ale nakonec chytlo.
Jo a jaký hadice? normálně ho zaliješ naftou z flašky a dáš ho tam..
Myslám,že se všichni bavíme o M57
Jergus
Registrovaný
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 17.11.2011 01:00

#9 Příspěvek od Jergus »

U mýho M57 nikde nic nezalejváš, normálně vyměníš filtr, pak zapneš klíček, necháš ho zapnutej, podávací čerpadlo ten novej filtr za cca 20 sec. naplní a odvzdušní i s celým okruhem (mám tam ještě originál plastový průhledný přívodní hadičky, tak je hezky vidět jak tam natlačí naftu místo vzduchu a pak ještě chvilku vytlačuje bublinky...), potom vezmeš za startér a běží na otočení... :-)
Zama
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: ned 27.03.2011 01:00
Bydliště: Zlínský kraj

#10 Příspěvek od Zama »

Taky potvrdím.Stačí vyměnit, zapnout zapalování uslyšíš že čerpadlo tlačí déle než jindy před startem. Až uslyšíš že vypne normálně napoprvé nastartuješ.
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk
Klubové ID: 3272

#11 Příspěvek od DaweTDS »

Zama píše:Taky potvrdím.Stačí vyměnit, zapnout zapalování uslyšíš že čerpadlo tlačí déle než jindy před startem. Až uslyšíš že vypne normálně napoprvé nastartuješ.
Super.. to je dobré vědět.
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Klubové ID: 1487
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od mika_hakkinen »

Je to tak, vymenis a zapojis hadice. Zapnes zapalovani a chvilku nechas. V pruhledne hadici uvidis bublinky. Az prestanou tak otoc za starter a jedes.
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Klubové ID: 2613
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Velvetek »

Zama píše:Taky potvrdím.Stačí vyměnit, zapnout zapalování uslyšíš že čerpadlo tlačí déle než jindy před startem....
Není to právě zbytečné, když zalít ten filtr naftou není zcela žádný problém?
__________________________
...330dA-Msport...
...ex 530dA-Msport-bmwpower...
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Klubové ID: 1487
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od mika_hakkinen »

Kdyz prelivas naftu ze stareho filtru do noveho muzes prelit i usazeny bordel. Tuto starou naftu muzes nalit treba do traktoru :) nebo si s ni zatopit
Uživatelský avatar
Risa525
Registrovaný
Příspěvky: 1951
Registrován: ned 07.11.2004 01:00
Bydliště: D1 mezi Prahou a Humpolcem
Klubové ID: 2231

#15 Příspěvek od Risa525 »

to by člověk netušil kolik příspěvků může být u tématu výměna paliv. filtru :o
Zama
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: ned 27.03.2011 01:00
Bydliště: Zlínský kraj

#16 Příspěvek od Zama »

Velvetek píše:
Zama píše:Taky potvrdím.Stačí vyměnit, zapnout zapalování uslyšíš že čerpadlo tlačí déle než jindy před startem....
Není to právě zbytečné, když zalít ten filtr naftou není zcela žádný problém?
Tak problém to není pokud máš někde doma naftu mimo auto. Ale brát kvůli tomu na benzince naftu do flašky? Nikdy. A navíc od toho to čerpadlo v tom autě je aby tlakovalo palivové potrubí ne? :wink:
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#17 Příspěvek od EdyBoyS »

Já právě myslel, že když měním palivový filtr, tak musím odpojit hadičky a napojit je na nový filtr...
Nikdy jsem to nedělal tak proto jsem se ptal...
Mám motor M57 530d 142KW facelift

koupil jsem od Champion tady tohle
Obrázek

to přece musím odpojit hadičky a vyndat starý.. nebo co jste měli na mysli tím šroubováním?
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Klubové ID: 1487
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od mika_hakkinen »

Starsi modely maji sroubovaci, ty jsou podle me lepsi. Tady musis povolit pasky, pak silou stahnout hadice. A hlavne musis to cidlo tlaku nafty opatrne vytahnout. A pak opatrne nasunout zpet.
Viky
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: pon 08.01.2007 01:00
Bydliště: Jiráskova 12, Vyškov
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Viky »

Já to budu teď dělat taky a spíš přemejšlím nad něcím jiným. Párkrát už jsem zaslechl že na procisteni vstriku se VIF nalejva primo do filtru a zadny dve plny odmerky a na to plnou nadrz a jezdit .... Tohle aditivum normalne pouzivam a rikam si ze tohle by mohla být docela razantní ocistná kura .... Ikdyz korekce na vstrikach mam jak na novým motoru .... Se na to asi vyseru, udelam filtr a pudu na pííívo .... :-)
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#20 Příspěvek od EdyBoyS »

Já leju na plnou nádrž 3-4 odměrky toho aditiva VIF a vstřiky jsou ok
Odpovědět