Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Pískání řemenu

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Ala

#1 Příspěvek od Ala »

Mám Compact 316 E36 (motor M43) a stále příšerně píská od pohonu pomocných agregátů. Tak jsem koupil nový 6 drážkový řemen, dal ho tam a je to snad ještě horší. Při sundaném řemenu jsem zkoušel naprázdno točit vodící a napínací kladkou, ale nedřou, ani nemají moc vůli. Nemůže být třeba něco s ložiskem vodní pumpy, že by dělalo takový kravál? Díky za radu.
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od dsvatos »

Buďto špatně našponovanej, nebo někde špatný ložisko (ale to by byl jinej zvuk), nebo máš nějakou řemenici vyosenou...
Ajwori
Registrovaný
Příspěvky: 624
Registrován: stř 12.04.2006 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Klubové ID: 1016
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Ajwori »

vem petlahev udělej do víčka díru naplň vodou nastartuj a normálně ho pořádně osprchuj , předtim samozřejmě zkontroluj jestli je dotaženej, aby neprokluzoval, věř že to funguje!!!
Ala

#4 Příspěvek od Ala »

Díky, zkusím ho osprchovat. Napnutý je tak, jak ho napíná pružina na napínací kladce. Nebo ona jde ještě nějak víc "předpružit"?
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od dsvatos »

Ala píše:Díky, zkusím ho osprchovat. Napnutý je tak, jak ho napíná pružina na napínací kladce. Nebo ona jde ještě nějak víc "předpružit"?
Nejde, ale může tam bejt unavený péro.. A pískající klíňáky se vždycky mazaly mejdlem. Mejdlo necháš trochu rozmočit ve vodě a pak tím ten klíňák namydlíš (při vyplym motoru)..
error-motohanz
Registrovaný
Příspěvky: 999
Registrován: čtv 21.04.2005 00:00
Klubové ID: 2256

#6 Příspěvek od error-motohanz »

dsvatos píše:
Ala píše:Díky, zkusím ho osprchovat. Napnutý je tak, jak ho napíná pružina na napínací kladce. Nebo ona jde ještě nějak víc "předpružit"?
Nejde, ale může tam bejt unavený péro.. A pískající klíňáky se vždycky mazaly mejdlem. Mejdlo necháš trochu rozmočit ve vodě a pak tím ten klíňák namydlíš (při vyplym motoru)..
presne tak.....a to s tim vyplim motorem dodrz... :)
Ajwori
Registrovaný
Příspěvky: 624
Registrován: stř 12.04.2006 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Klubové ID: 1016
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Ajwori »

není nakonec jedno jestli při vyplim či zaplim? rozdíl je jen vtom že když se točí lítá voda na všechny strany, ale aspoň se líp namáchá
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od dsvatos »

Ajwori píše:není nakonec jedno jestli při vyplim či zaplim? rozdíl je jen vtom že když se točí lítá voda na všechny strany, ale aspoň se líp namáchá
No s tou vodou to jedno je.. S tím mejdlem to může skončit ve špitále..
error-motohanz
Registrovaný
Příspěvky: 999
Registrován: čtv 21.04.2005 00:00
Klubové ID: 2256

#9 Příspěvek od error-motohanz »

dsvatos píše:
Ajwori píše:není nakonec jedno jestli při vyplim či zaplim? rozdíl je jen vtom že když se točí lítá voda na všechny strany, ale aspoň se líp namáchá
No s tou vodou to jedno je.. S tím mejdlem to může skončit ve špitále..
no takhle jsem to prave myslel jako ukrouhnuta ruka treba od serva nebo altiku nic moc myslim....
Ajwori
Registrovaný
Příspěvky: 624
Registrován: stř 12.04.2006 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Klubové ID: 1016
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Ajwori »

to se nesmíte kluci bát ,dyť odvážnému štěstí přeje :- ))) já už dostal od vrtule, naštěstí byla ještě v prokluzu
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od dsvatos »

Komu není rady... :ja_nic:
Ala

#12 Příspěvek od Ala »

Umyl jsem řemen podle rady, do vody jsem přidal trochu tekutýho mýdla a za chodu motoru jsem proplachoval. Řemenice jsou teď jak nový, jenže řemen vesele řve dál....
Kámoš slíbil, že mi přinese spray na řemeny, který prý mimo prodlužování životnosti řemenů má i snižovat jejich hlučnost. Tak jsem zvědav.
Ještě k vrtuli chlazení: jak poznám, že viskospojka funguje správně? Vrtule je stále unášena od řemenice vodní pumpy, takže to vypadá, že chladí pořád, protože i na volnoběh od ni pěkně fouká.
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od dsvatos »

Namatlej to rozmočeným mejdlem. Pokud je ale řeměn a vše okolo v pořádku, bude asi něco vyosený. A viscospojka? Pokud s ní v poho při vypnutým motoru otáčíš, je v pořádku. Špatná spojka je zatuhlá napevno.
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 98

#14 Příspěvek od Pavel H »

Nastartovat studeny motor, visko by mela mit prokluz. Zjistis tak, ze si smotas noviny nebo tvrdsi papir do rulicky a konec novin strcis do vrtule. Musis ji zastavit. Motor ohrejes nejlepe zvysenymi otackami na miste a bud poznas, ze sepla, toci se po pridani plynu stejne jako motor, je natvrdo nebo tam strcis znova ty noviny a uz ji nezastavis. Pokud to preleze stredovou carku na budiku a vrtuli stale zastavis, tak visko umrela. Jinak predpokladam, ze za normalni jizdy Ti to stredovou carku neprekracuje.

Jinak s tim mydlem to funguje. Mel jsem stejny problem. Uz jsem myslel, ze jsou to kladky..
error-motohanz
Registrovaný
Příspěvky: 999
Registrován: čtv 21.04.2005 00:00
Klubové ID: 2256

#15 Příspěvek od error-motohanz »

dsvatos píše:Komu není rady... :ja_nic:
no jo no on na to prijde....:)
Ala

#16 Příspěvek od Ala »

Konečně jsem na to přišel. Žádný řemen, ale vyosená vodící kladka vedle alternátoru. Nejspíš vlivem vyčvachtaného ložiska (docela divné po 52 tis.km). Zatím jsem ji vyndal, jezdím bez ní a je ticho (rozsah napínací kladky vydá) Musím koupit novou.
Maikl
Registrovaný
Příspěvky: 2408
Registrován: čtv 04.08.2005 00:00
Bydliště: CL
Klubové ID: 644
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Maikl »

Ala píše:Konečně jsem na to přišel. Žádný řemen, ale vyosená vodící kladka vedle alternátoru. Nejspíš vlivem vyčvachtaného ložiska (docela divné po 52 tis.km). Zatím jsem ji vyndal, jezdím bez ní a je ticho (rozsah napínací kladky vydá) Musím koupit novou.
tak to ses docela hustej.. nekde mu nalozis a remen vyskoci..
Odpovědět