Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Pískání řemenu
Mám Compact 316 E36 (motor M43) a stále příšerně píská od pohonu pomocných agregátů. Tak jsem koupil nový 6 drážkový řemen, dal ho tam a je to snad ještě horší. Při sundaném řemenu jsem zkoušel naprázdno točit vodící a napínací kladkou, ale nedřou, ani nemají moc vůli. Nemůže být třeba něco s ložiskem vodní pumpy, že by dělalo takový kravál? Díky za radu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1531
- Kontaktovat uživatele:
Nejde, ale může tam bejt unavený péro.. A pískající klíňáky se vždycky mazaly mejdlem. Mejdlo necháš trochu rozmočit ve vodě a pak tím ten klíňák namydlíš (při vyplym motoru)..Ala píše:Díky, zkusím ho osprchovat. Napnutý je tak, jak ho napíná pružina na napínací kladce. Nebo ona jde ještě nějak víc "předpružit"?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 999
- Registrován: čtv 21.04.2005 00:00
- Klubové ID: 2256
presne tak.....a to s tim vyplim motorem dodrz...dsvatos píše:Nejde, ale může tam bejt unavený péro.. A pískající klíňáky se vždycky mazaly mejdlem. Mejdlo necháš trochu rozmočit ve vodě a pak tím ten klíňák namydlíš (při vyplym motoru)..Ala píše:Díky, zkusím ho osprchovat. Napnutý je tak, jak ho napíná pružina na napínací kladce. Nebo ona jde ještě nějak víc "předpružit"?

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 999
- Registrován: čtv 21.04.2005 00:00
- Klubové ID: 2256
no takhle jsem to prave myslel jako ukrouhnuta ruka treba od serva nebo altiku nic moc myslim....dsvatos píše:No s tou vodou to jedno je.. S tím mejdlem to může skončit ve špitále..Ajwori píše:není nakonec jedno jestli při vyplim či zaplim? rozdíl je jen vtom že když se točí lítá voda na všechny strany, ale aspoň se líp namáchá
Umyl jsem řemen podle rady, do vody jsem přidal trochu tekutýho mýdla a za chodu motoru jsem proplachoval. Řemenice jsou teď jak nový, jenže řemen vesele řve dál....
Kámoš slíbil, že mi přinese spray na řemeny, který prý mimo prodlužování životnosti řemenů má i snižovat jejich hlučnost. Tak jsem zvědav.
Ještě k vrtuli chlazení: jak poznám, že viskospojka funguje správně? Vrtule je stále unášena od řemenice vodní pumpy, takže to vypadá, že chladí pořád, protože i na volnoběh od ni pěkně fouká.
Kámoš slíbil, že mi přinese spray na řemeny, který prý mimo prodlužování životnosti řemenů má i snižovat jejich hlučnost. Tak jsem zvědav.
Ještě k vrtuli chlazení: jak poznám, že viskospojka funguje správně? Vrtule je stále unášena od řemenice vodní pumpy, takže to vypadá, že chladí pořád, protože i na volnoběh od ni pěkně fouká.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3694
- Registrován: ned 18.01.2004 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 98
Nastartovat studeny motor, visko by mela mit prokluz. Zjistis tak, ze si smotas noviny nebo tvrdsi papir do rulicky a konec novin strcis do vrtule. Musis ji zastavit. Motor ohrejes nejlepe zvysenymi otackami na miste a bud poznas, ze sepla, toci se po pridani plynu stejne jako motor, je natvrdo nebo tam strcis znova ty noviny a uz ji nezastavis. Pokud to preleze stredovou carku na budiku a vrtuli stale zastavis, tak visko umrela. Jinak predpokladam, ze za normalni jizdy Ti to stredovou carku neprekracuje.
Jinak s tim mydlem to funguje. Mel jsem stejny problem. Uz jsem myslel, ze jsou to kladky..
Jinak s tim mydlem to funguje. Mel jsem stejny problem. Uz jsem myslel, ze jsou to kladky..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 999
- Registrován: čtv 21.04.2005 00:00
- Klubové ID: 2256
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2408
- Registrován: čtv 04.08.2005 00:00
- Bydliště: CL
- Klubové ID: 644
- Kontaktovat uživatele:
tak to ses docela hustej.. nekde mu nalozis a remen vyskoci..Ala píše:Konečně jsem na to přišel. Žádný řemen, ale vyosená vodící kladka vedle alternátoru. Nejspíš vlivem vyčvachtaného ložiska (docela divné po 52 tis.km). Zatím jsem ji vyndal, jezdím bez ní a je ticho (rozsah napínací kladky vydá) Musím koupit novou.