Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Pískání řemenu
-
Ala
Mám Compact 316 E36 (motor M43) a stále příšerně píská od pohonu pomocných agregátů. Tak jsem koupil nový 6 drážkový řemen, dal ho tam a je to snad ještě horší. Při sundaném řemenu jsem zkoušel naprázdno točit vodící a napínací kladkou, ale nedřou, ani nemají moc vůli. Nemůže být třeba něco s ložiskem vodní pumpy, že by dělalo takový kravál? Díky za radu.
-
Ala
-
dsvatos
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1531
- Kontaktovat uživatele:
Nejde, ale může tam bejt unavený péro.. A pískající klíňáky se vždycky mazaly mejdlem. Mejdlo necháš trochu rozmočit ve vodě a pak tím ten klíňák namydlíš (při vyplym motoru)..Ala píše:Díky, zkusím ho osprchovat. Napnutý je tak, jak ho napíná pružina na napínací kladce. Nebo ona jde ještě nějak víc "předpružit"?
-
error-motohanz
- Registrovaný
- Příspěvky: 999
- Registrován: čtv 21.04.2005 00:00
- Klubové ID: 2256
presne tak.....a to s tim vyplim motorem dodrz...dsvatos píše:Nejde, ale může tam bejt unavený péro.. A pískající klíňáky se vždycky mazaly mejdlem. Mejdlo necháš trochu rozmočit ve vodě a pak tím ten klíňák namydlíš (při vyplym motoru)..Ala píše:Díky, zkusím ho osprchovat. Napnutý je tak, jak ho napíná pružina na napínací kladce. Nebo ona jde ještě nějak víc "předpružit"?
-
error-motohanz
- Registrovaný
- Příspěvky: 999
- Registrován: čtv 21.04.2005 00:00
- Klubové ID: 2256
no takhle jsem to prave myslel jako ukrouhnuta ruka treba od serva nebo altiku nic moc myslim....dsvatos píše:No s tou vodou to jedno je.. S tím mejdlem to může skončit ve špitále..Ajwori píše:není nakonec jedno jestli při vyplim či zaplim? rozdíl je jen vtom že když se točí lítá voda na všechny strany, ale aspoň se líp namáchá
-
Ala
Umyl jsem řemen podle rady, do vody jsem přidal trochu tekutýho mýdla a za chodu motoru jsem proplachoval. Řemenice jsou teď jak nový, jenže řemen vesele řve dál....
Kámoš slíbil, že mi přinese spray na řemeny, který prý mimo prodlužování životnosti řemenů má i snižovat jejich hlučnost. Tak jsem zvědav.
Ještě k vrtuli chlazení: jak poznám, že viskospojka funguje správně? Vrtule je stále unášena od řemenice vodní pumpy, takže to vypadá, že chladí pořád, protože i na volnoběh od ni pěkně fouká.
Kámoš slíbil, že mi přinese spray na řemeny, který prý mimo prodlužování životnosti řemenů má i snižovat jejich hlučnost. Tak jsem zvědav.
Ještě k vrtuli chlazení: jak poznám, že viskospojka funguje správně? Vrtule je stále unášena od řemenice vodní pumpy, takže to vypadá, že chladí pořád, protože i na volnoběh od ni pěkně fouká.
-
Pavel H
- Registrovaný
- Příspěvky: 3694
- Registrován: ned 18.01.2004 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 98
Nastartovat studeny motor, visko by mela mit prokluz. Zjistis tak, ze si smotas noviny nebo tvrdsi papir do rulicky a konec novin strcis do vrtule. Musis ji zastavit. Motor ohrejes nejlepe zvysenymi otackami na miste a bud poznas, ze sepla, toci se po pridani plynu stejne jako motor, je natvrdo nebo tam strcis znova ty noviny a uz ji nezastavis. Pokud to preleze stredovou carku na budiku a vrtuli stale zastavis, tak visko umrela. Jinak predpokladam, ze za normalni jizdy Ti to stredovou carku neprekracuje.
Jinak s tim mydlem to funguje. Mel jsem stejny problem. Uz jsem myslel, ze jsou to kladky..
Jinak s tim mydlem to funguje. Mel jsem stejny problem. Uz jsem myslel, ze jsou to kladky..
-
error-motohanz
- Registrovaný
- Příspěvky: 999
- Registrován: čtv 21.04.2005 00:00
- Klubové ID: 2256
-
Ala
-
Maikl
- Registrovaný
- Příspěvky: 2408
- Registrován: čtv 04.08.2005 00:00
- Bydliště: CL
- Klubové ID: 644
- Kontaktovat uživatele:
tak to ses docela hustej.. nekde mu nalozis a remen vyskoci..Ala píše:Konečně jsem na to přišel. Žádný řemen, ale vyosená vodící kladka vedle alternátoru. Nejspíš vlivem vyčvachtaného ložiska (docela divné po 52 tis.km). Zatím jsem ji vyndal, jezdím bez ní a je ticho (rozsah napínací kladky vydá) Musím koupit novou.
