Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Difer u M3 E46
auto.cz
ení diferenciál jako diferenciál a o tom, který je namontován do M3, to platí dvojnásob. U diferenciálu se schopností vyhodnocovat točivý moment každého poháněného kola zvláš? je síla motoru distribuována přesně v závislosti na trakčních podmínkách. V případě běžných diferenciálů vozů BMW, které mohou přenést maximálně 25% dodávané síly, se systém dostává v mezních situacích (velmi ostrý průjezd zatáčkou nebo výrazný rozdíl v adhezi povrchu pod levým a pravým kolem) do problémů, protože situace vyžaduje ještě větší přerozdělení točivého momentu. Proto u BMW vyvinuli pro M3 ve spolupráci s GKN Viscodrive úplně nový systém - variabilní uzávěru diferenciálu, která udržuje trakci i v těch nejnáročnějších podmínkách. Podle rozdílu rychlostí kol je integrovaným čerpadlem dávkován řídicí tlak, působící na vícelamelovou spojku, která se postará o přerozdělení hnací síly. Výhodou systému je, že plynule uzavírá diferenciál už od okamžiku, kdy se kola začínají otáčet odlišnou rychlostí a ve výsledku nemůže kolo s menším zatížením (například uvnitř ostře projížděné zatáčky) způsobit výrazný pokles hnací síly na nápravě. Diferenciál je schopen mu dávkovat přesně tolik točivého momentu, kolik "snese", a zbývající část je distribuována na zatíženější vnější kolo. V extrémním případě, pokud má více zatížené kolo dostatek adheze, na něj může být převedeno až 100% točivého momentu. Je tedy jasné, že v kombinaci s DSC tento systém umožňuje nekompromisní ovládání vozu i v nejnáročnějších podmínkách.
ení diferenciál jako diferenciál a o tom, který je namontován do M3, to platí dvojnásob. U diferenciálu se schopností vyhodnocovat točivý moment každého poháněného kola zvláš? je síla motoru distribuována přesně v závislosti na trakčních podmínkách. V případě běžných diferenciálů vozů BMW, které mohou přenést maximálně 25% dodávané síly, se systém dostává v mezních situacích (velmi ostrý průjezd zatáčkou nebo výrazný rozdíl v adhezi povrchu pod levým a pravým kolem) do problémů, protože situace vyžaduje ještě větší přerozdělení točivého momentu. Proto u BMW vyvinuli pro M3 ve spolupráci s GKN Viscodrive úplně nový systém - variabilní uzávěru diferenciálu, která udržuje trakci i v těch nejnáročnějších podmínkách. Podle rozdílu rychlostí kol je integrovaným čerpadlem dávkován řídicí tlak, působící na vícelamelovou spojku, která se postará o přerozdělení hnací síly. Výhodou systému je, že plynule uzavírá diferenciál už od okamžiku, kdy se kola začínají otáčet odlišnou rychlostí a ve výsledku nemůže kolo s menším zatížením (například uvnitř ostře projížděné zatáčky) způsobit výrazný pokles hnací síly na nápravě. Diferenciál je schopen mu dávkovat přesně tolik točivého momentu, kolik "snese", a zbývající část je distribuována na zatíženější vnější kolo. V extrémním případě, pokud má více zatížené kolo dostatek adheze, na něj může být převedeno až 100% točivého momentu. Je tedy jasné, že v kombinaci s DSC tento systém umožňuje nekompromisní ovládání vozu i v nejnáročnějších podmínkách.