Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Difer u M3 E46

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
kosh
Registrovaný
Příspěvky: 2393
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
Bydliště: Albrechtice
Klubové ID: 238

#1 Příspěvek od kosh »

Jak je to s diferakem u M3 E46.
Zatím z toho mám takový pocit, že když je DSC zapnuté tak ma diferák nulovou svornost. Když dojde k prokluzu tak se sevře.
a když je DSC vypnuté tak se mi zdá že diferák má pořád nějakou svornost a vubec se nerozepíná.
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#2 Příspěvek od skautik Čestný člen »

auto.cz

ení diferenciál jako diferenciál a o tom, který je namontován do M3, to platí dvojnásob. U diferenciálu se schopností vyhodnocovat točivý moment každého poháněného kola zvláš? je síla motoru distribuována přesně v závislosti na trakčních podmínkách. V případě běžných diferenciálů vozů BMW, které mohou přenést maximálně 25% dodávané síly, se systém dostává v mezních situacích (velmi ostrý průjezd zatáčkou nebo výrazný rozdíl v adhezi povrchu pod levým a pravým kolem) do problémů, protože situace vyžaduje ještě větší přerozdělení točivého momentu. Proto u BMW vyvinuli pro M3 ve spolupráci s GKN Viscodrive úplně nový systém - variabilní uzávěru diferenciálu, která udržuje trakci i v těch nejnáročnějších podmínkách. Podle rozdílu rychlostí kol je integrovaným čerpadlem dávkován řídicí tlak, působící na vícelamelovou spojku, která se postará o přerozdělení hnací síly. Výhodou systému je, že plynule uzavírá diferenciál už od okamžiku, kdy se kola začínají otáčet odlišnou rychlostí a ve výsledku nemůže kolo s menším zatížením (například uvnitř ostře projížděné zatáčky) způsobit výrazný pokles hnací síly na nápravě. Diferenciál je schopen mu dávkovat přesně tolik točivého momentu, kolik "snese", a zbývající část je distribuována na zatíženější vnější kolo. V extrémním případě, pokud má více zatížené kolo dostatek adheze, na něj může být převedeno až 100% točivého momentu. Je tedy jasné, že v kombinaci s DSC tento systém umožňuje nekompromisní ovládání vozu i v nejnáročnějších podmínkách.
kosh
Registrovaný
Příspěvky: 2393
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
Bydliště: Albrechtice
Klubové ID: 238

#3 Příspěvek od kosh »

hezké, ale pořád by mě zajímalo jestli se teda difer automaticky sevře ( na nějaké menší procento ) když vypnu DSC
ghoust
Registrovaný
Příspěvky: 93
Registrován: pon 21.11.2005 01:00

#4 Příspěvek od ghoust »

tak to nevím, ale známý z OV jsi asi před měsícem kopil M3 E46 a měnil tam diferák a v CARTEKU mu to zpočítali na 65K tak že byl z toho nadšený. :(
kosh
Registrovaný
Příspěvky: 2393
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
Bydliště: Albrechtice
Klubové ID: 238

#5 Příspěvek od kosh »

ghoust píše:tak to nevím, ale známý z OV jsi asi před měsícem kopil M3 E46 a měnil tam diferák a v CARTEKU mu to zpočítali na 65K tak že byl z toho nadšený. :(
kurna a kolik měl najeto?
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6216
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#6 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

ten dif je plnne mechanickej, takze nejaky pocity dela jen on/off elektronika... jinak podle lidi se moc nepovedly, v Renocaru udajne menili jednomu uz 3 :-/
“Ability is what you're capable of doing.”
kosh
Registrovaný
Příspěvky: 2393
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
Bydliště: Albrechtice
Klubové ID: 238

#7 Příspěvek od kosh »

Hanz píše:ten dif je plnne mechanickej, takze nejaky pocity dela jen on/off elektronika... jinak podle lidi se moc nepovedly, v Renocaru udajne menili jednomu uz 3 :-/
a konečně někdo. díky. no doufám, že já ho měnit něbudu :D
ghoust
Registrovaný
Příspěvky: 93
Registrován: pon 21.11.2005 01:00

#8 Příspěvek od ghoust »

nevím to přestně ale mám ten dojem že něco kolem 40TKM
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 5
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od RuDoSh »

ted je v carautu mikro odstavec o tom diferaku (u testu Z4 M)
kosh
Registrovaný
Příspěvky: 2393
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
Bydliště: Albrechtice
Klubové ID: 238

#10 Příspěvek od kosh »

ghoust píše:nevím to přestně ale mám ten dojem že něco kolem 40TKM

AAAAA ja mam 38 000
No ale difer vypada v pohodě
Odpovědět