Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Pomoc ,dotaz automat 530d E39
Zdravím všechny, potřebuji poradit ohledně převodovky Steptronic...mám po výměně filtru a oleje...převodovka řadí pěkně, hladce...ale tedka se mi stalo, že když jedu na 5tku při stovce, a lehce přidávám plyn..tak jakoby něco v převodovce drhlo
, dělá to v otáčkách 1900-2200ot..a paj je vše v pořádku...Jednoznačně to je předovoka, páč mi v těch otáčkách rezonuje také šajtr páka .... úplně se bojím...a hlavně mi příjde divné, že to dlá jen na 5tku a daných otáčkách...Máte někdo zkušenostiiii??? -POMOOOOC 
Me to dela taky a asi nejsme sami.Dosty87 píše:Zdravím všechny, potřebuji poradit ohledně převodovky Steptronic...mám po výměně filtru a oleje...převodovka řadí pěkně, hladce...ale tedka se mi stalo, že když jedu na 5tku při stovce, a lehce přidávám plyn..tak jakoby něco v převodovce drhlo, dělá to v otáčkách 1900-2200ot..a paj je vše v pořádku...Jednoznačně to je předovoka, páč mi v těch otáčkách rezonuje také šajtr páka .... úplně se bojím...a hlavně mi příjde divné, že to dlá jen na 5tku a daných otáčkách...Máte někdo zkušenostiiii??? -POMOOOOC
Kazdej "repasink" prevodovek ti rekne ze je to za oprava za 50000,-Kc a at uz s tim radsi nejezdim,jinak to zk**vim jeste vic a at to dam hned k nemu a on mi to "zrepasuje". Prej jsou to nejaky pridreny pistky na 4. a 5. stupni a menic by chtel taky udelat a kose oba asi taky a vlastne uplne "vsechno". Ja to zatim resim tak,ze pri stovce prilapnu plyn vic a podradi to na "3" motor se sice vic rozotoci,ale nekelpe to celym autem. Zase ,ale vystrelim jako raketa .....
Táááák...Cesta dneska ráno do práce - a nic, zkoušel jsem to jak na D, tak na manuálu a nic....žadné chvění, rezonance, drhnutí, škubnutí ...
(včera mi to přišlo, že to dělalo jen poté, když jsem jel trošku svižně s autkem)...No, jedu dneska překontrolovat do servisu hladinu oleje (ale mechanik mi říkal, že tam dolil tolik, kolik z tama vylil - prý cca 6,5l ... sem tam nějaká ta šponka se našla ....). Strašně nerad bych matík dával na repas.
(včera mi to přišlo, že to dělalo jen poté, když jsem jel trošku svižně s autkem)...No, jedu dneska překontrolovat do servisu hladinu oleje (ale mechanik mi říkal, že tam dolil tolik, kolik z tama vylil - prý cca 6,5l ... sem tam nějaká ta šponka se našla ....). Strašně nerad bych matík dával na repas.
Tohle je bezne v pripadech kdy se vymena na oleje delala prilis pozde (o cemz svedci i ty zminovane spony). Olej je potreba vymenit predtim nez se zasvini, pri vymene jiz zasvineneho oleje se jenom to svinstvo dostane kam nema a nasledne uz nezbyva nez ta repase. To je duvod pro na vymenu oleje v automatu neni rezerva, nikdy neni jasne zdali to dopadne dobre.Dosty87 píše:Zdravím všechny, potřebuji poradit ohledně převodovky Steptronic...mám po výměně filtru a oleje...převodovka řadí pěkně, hladce...ale tedka se mi stalo, že když jedu na 5tku při stovce, a lehce přidávám plyn..tak jakoby něco v převodovce drhlo, dělá to v otáčkách 1900-2200ot..a paj je vše v pořádku...Jednoznačně to je předovoka, páč mi v těch otáčkách rezonuje také šajtr páka .... úplně se bojím...a hlavně mi příjde divné, že to dlá jen na 5tku a daných otáčkách...Máte někdo zkušenostiiii??? -POMOOOOC
Mas pravdu, ze nazory jsou ruzne, zalezi hodne i na prevodovce. Nekteri majitele citlivejsich automatu* meni olej treba i kazdych sedesat tisic v blahove vire, ze to z toho srotu co maji v aute udela spolehlivou prevodovku.scooter_x píše:A kdy je tedy optimální ten olej vyměnit? Mám auto rv 2007, najeto 105tkm, prokazatelně pravé. Převodovka (Steptronic ZF) naprosto bez problémů a závad. Časem s výměnou oleje v převodovce počítám, ale někdo říká 200tkm, někdo 150tkm, někdo 100tkm, někdo nikdy.
V pripade ZFka bych rekl, ze vetsinovy nazor je menit olej nekde mezi 150.000 az 200.000km, pricemz drive je to asi zbytecne, pozdeji nebezpecne. Samozrejme iniciative se meze nekladou a vymenou oleje uz kolem tech sto tisic nicemu neuskodis a pokud ti to da klid v dusi, tak ho klidne nech vymenit uz ted.
* - bavime se stale o klasickych automatech, u dvojspojek a podobne verbeze je vymena oleje po 60.000km standardni servisni interval
