Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Pomoc ,dotaz automat 530d E39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Dosty87
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: sob 12.11.2011 01:00

#1 Příspěvek od Dosty87 »

Zdravím všechny, potřebuji poradit ohledně převodovky Steptronic...mám po výměně filtru a oleje...převodovka řadí pěkně, hladce...ale tedka se mi stalo, že když jedu na 5tku při stovce, a lehce přidávám plyn..tak jakoby něco v převodovce drhlo :(, dělá to v otáčkách 1900-2200ot..a paj je vše v pořádku...Jednoznačně to je předovoka, páč mi v těch otáčkách rezonuje také šajtr páka .... úplně se bojím...a hlavně mi příjde divné, že to dlá jen na 5tku a daných otáčkách...Máte někdo zkušenostiiii??? -POMOOOOC :(
Andre2
Registrovaný
Příspěvky: 227
Registrován: sob 15.10.2011 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#2 Příspěvek od Andre2 »

Prvně bych znova překontroloval hladinu oleje.
leondm
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: pon 31.12.2007 01:00

#3 Příspěvek od leondm »

Dosty87 píše:Zdravím všechny, potřebuji poradit ohledně převodovky Steptronic...mám po výměně filtru a oleje...převodovka řadí pěkně, hladce...ale tedka se mi stalo, že když jedu na 5tku při stovce, a lehce přidávám plyn..tak jakoby něco v převodovce drhlo :(, dělá to v otáčkách 1900-2200ot..a paj je vše v pořádku...Jednoznačně to je předovoka, páč mi v těch otáčkách rezonuje také šajtr páka .... úplně se bojím...a hlavně mi příjde divné, že to dlá jen na 5tku a daných otáčkách...Máte někdo zkušenostiiii??? -POMOOOOC :(
Me to dela taky a asi nejsme sami.
Kazdej "repasink" prevodovek ti rekne ze je to za oprava za 50000,-Kc a at uz s tim radsi nejezdim,jinak to zk**vim jeste vic a at to dam hned k nemu a on mi to "zrepasuje". Prej jsou to nejaky pridreny pistky na 4. a 5. stupni a menic by chtel taky udelat a kose oba asi taky a vlastne uplne "vsechno". Ja to zatim resim tak,ze pri stovce prilapnu plyn vic a podradi to na "3" motor se sice vic rozotoci,ale nekelpe to celym autem. Zase ,ale vystrelim jako raketa .....
Dosty87
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: sob 12.11.2011 01:00

#4 Příspěvek od Dosty87 »

Táááák...Cesta dneska ráno do práce - a nic, zkoušel jsem to jak na D, tak na manuálu a nic....žadné chvění, rezonance, drhnutí, škubnutí ...
(včera mi to přišlo, že to dělalo jen poté, když jsem jel trošku svižně s autkem)...No, jedu dneska překontrolovat do servisu hladinu oleje (ale mechanik mi říkal, že tam dolil tolik, kolik z tama vylil - prý cca 6,5l ... sem tam nějaká ta šponka se našla ....). Strašně nerad bych matík dával na repas.
Atila
Registrovaný
Příspěvky: 657
Registrován: úte 31.10.2006 01:00

#5 Příspěvek od Atila »

Dosty87 píše:Zdravím všechny, potřebuji poradit ohledně převodovky Steptronic...mám po výměně filtru a oleje...převodovka řadí pěkně, hladce...ale tedka se mi stalo, že když jedu na 5tku při stovce, a lehce přidávám plyn..tak jakoby něco v převodovce drhlo :(, dělá to v otáčkách 1900-2200ot..a paj je vše v pořádku...Jednoznačně to je předovoka, páč mi v těch otáčkách rezonuje také šajtr páka .... úplně se bojím...a hlavně mi příjde divné, že to dlá jen na 5tku a daných otáčkách...Máte někdo zkušenostiiii??? -POMOOOOC :(
Tohle je bezne v pripadech kdy se vymena na oleje delala prilis pozde (o cemz svedci i ty zminovane spony). Olej je potreba vymenit predtim nez se zasvini, pri vymene jiz zasvineneho oleje se jenom to svinstvo dostane kam nema a nasledne uz nezbyva nez ta repase. To je duvod pro na vymenu oleje v automatu neni rezerva, nikdy neni jasne zdali to dopadne dobre.
Dosty87
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: sob 12.11.2011 01:00

#6 Příspěvek od Dosty87 »

Viděl jsem "starý" olej a právě že špinavý nebyl ... Každopádně nevím, zdali někdo předemnou v It. olej do matu měnil, já to udělal hnedka, jak jsem auto koupil :)...Uvidíme, snad se nic nepo*ere ...
Uživatelský avatar
scooter_x
Registrovaný
Příspěvky: 523
Registrován: ned 15.05.2011 00:00
Bydliště: Německo, Františkovy Lázně, Praha, Kolín
Klubové ID: 3560

#7 Příspěvek od scooter_x »

A kdy je tedy optimální ten olej vyměnit? Mám auto rv 2007, najeto 105tkm, prokazatelně pravé. Převodovka (Steptronic ZF) naprosto bez problémů a závad. Časem s výměnou oleje v převodovce počítám, ale někdo říká 200tkm, někdo 150tkm, někdo 100tkm, někdo nikdy.
Dosty87
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: sob 12.11.2011 01:00

#8 Příspěvek od Dosty87 »

To, co říkají tobě, říkali i mně....Ale známý mi říkal, že by to měnil co 100tis v závislosti na stav matu. Já budu měnit co 50tis - mat má určo už něco za sebou ...
Atila
Registrovaný
Příspěvky: 657
Registrován: úte 31.10.2006 01:00

#9 Příspěvek od Atila »

scooter_x píše:A kdy je tedy optimální ten olej vyměnit? Mám auto rv 2007, najeto 105tkm, prokazatelně pravé. Převodovka (Steptronic ZF) naprosto bez problémů a závad. Časem s výměnou oleje v převodovce počítám, ale někdo říká 200tkm, někdo 150tkm, někdo 100tkm, někdo nikdy.
Mas pravdu, ze nazory jsou ruzne, zalezi hodne i na prevodovce. Nekteri majitele citlivejsich automatu* meni olej treba i kazdych sedesat tisic v blahove vire, ze to z toho srotu co maji v aute udela spolehlivou prevodovku. :twisted:
V pripade ZFka bych rekl, ze vetsinovy nazor je menit olej nekde mezi 150.000 az 200.000km, pricemz drive je to asi zbytecne, pozdeji nebezpecne. Samozrejme iniciative se meze nekladou a vymenou oleje uz kolem tech sto tisic nicemu neuskodis a pokud ti to da klid v dusi, tak ho klidne nech vymenit uz ted.


* - bavime se stale o klasickych automatech, u dvojspojek a podobne verbeze je vymena oleje po 60.000km standardni servisni interval
Uživatelský avatar
scooter_x
Registrovaný
Příspěvky: 523
Registrován: ned 15.05.2011 00:00
Bydliště: Německo, Františkovy Lázně, Praha, Kolín
Klubové ID: 3560

#10 Příspěvek od scooter_x »

Osobně jsem si to tak nějak naplánoval na zhruba 150tkm, něco jako zlatej střed. Protože teď se převodovka chová jak nová a ty ZFka jsou docela chválený, oproti starším GMkům. Snad to bude bez problému.
Dosty87
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: sob 12.11.2011 01:00

#11 Příspěvek od Dosty87 »

olej zkontrolován ... v pořádku, projížděli jsme to s mechanikem a říkal, že by to spíše viděl na hardy spojku, o víkendu jsem jel VM-OVY a při rychlé jízdě a prudkém sešlápnutí jsem cítil citelné vibrace, možná škubkání ... takže matem to asik nebude, tento týden jde auto na zvedák, tak uvidíme...
hrosik
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: ned 25.03.2007 01:00
Bydliště: Jihlava
Klubové ID: 1152

#12 Příspěvek od hrosik »

Nevím jak u E60, ale u 5-kvaltů ZF v E39 Kaps doporučuje první výměnu ve 100000km a pak každých 60000km.
Hansen
Registrovaný
Příspěvky: 346
Registrován: ned 15.04.2007 00:00
Bydliště: Čelákovice
Klubové ID: 1589

#13 Příspěvek od Hansen »

Kupoval jsem převodovku přímo od ZF a v manuálu bylo napsáno, že se má vyměnit olej po najetí 60.000 km a potom už nikdy, pokud to nevyžaduje oprava převodovky nebo hydroměniče.
Odpovědět