Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

zahřát auto na volnoběh nebo hned vyject?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
jakdojinej
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: stř 28.10.2009 01:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od jakdojinej »

jakej je váš názor, co je podle vás lepší, ráno, ted když už je ta zima, nastartovat a nechat chvilku zahřát ( než si třeba stihnete otřit okna a dokouřit, což dělám já - e39 528i ), nebo hned vyrazit jak nastartujete? Jde mi hlavne o benziňáky, ale zkusenost s dieselama taky klidne prihodte
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od xSAFA »

Ometu x oškrabu okna, pak nastartuju a hned jedu, nechávat auto bublat pul hodiny na volnoběh je blbost a už se to tu řešilo několikrát... :wink:
ROBi
Registrovaný
Příspěvky: 4495
Registrován: úte 20.05.2008 00:00
Bydliště: PRAHA - BRNO - ŽAROŠICE
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od ROBi »

Nastartuju a jedu. Netočím to moc, je to studený.
VaclavC
Registrovaný
Příspěvky: 259
Registrován: stř 12.12.2007 01:00
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od VaclavC »

V manualu vidim napsano "Nezahrivejte motor ve stojicim voze, ale co nejdrive se rozjedte, vyuzivejte vhodnych otacek motoru". Duvod sice nevim, ale z nejakeho to tam urcite tak pisou ;-)
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#5 Příspěvek od Zdenal »

důvod = emise

mam diesel a minutku nechávám probublat
Soptiiik
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 25.02.2007 01:00

#6 Příspěvek od Soptiiik »

Při pomalé jízdě se za 1,lépe maže motor při zvýšených otáčkách 2, śe prohřeje i olej v převodovce a diferencialu. Já osobně nastartuju a ihned vyjíždím.
fikusfiala
Registrovaný
Příspěvky: 232
Registrován: úte 07.09.2010 00:00
Bydliště: BMW Land

#7 Příspěvek od fikusfiala »

i já nastartuju a jedu,když to jede ...
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše

#8 Příspěvek od Tompo »

Já osobně, když mrzne, či sněží, tak nastartuju a jdu zametat a škrabat... Je to nic proti ničemu, rozhodně se mi to tak nezapotí, jako když sednu a jedu... Samozřejmě nenechat půl hodiny běžet na volnoběh...
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od MattyX Moderátor »

u benzinu je to uplne jedno , mazaci tlak na volnobeh je dostacujici na dane otacky , v zime kdyz je olej ledovej , tak se hodi kdyz nejakej ten okamzik kdyz to brble ;) nejlip se motor zahreje v zaberu v danych otackach v ohledu na teplotu motoru ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
geronimoh
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: pon 06.10.2008 00:00

#10 Příspěvek od geronimoh »

Pokud mám zamrzlá skla, tak nastartuju, pustím ventilátor na čelní sklo a jdu škrabat. Pokud nemám zamrzlá skla, tak vyjíždím chvilku po nastartování a nevytáčím motor do otáček, dokud se nezahřeje (asi 5 km).
jakdojinej
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: stř 28.10.2009 01:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od jakdojinej »

taky jsem nemyslel ze tam u toho stojim pul hodiny nez vyjedu, ale ty tri ctyri minutky, nez udelam "predvyjezdovou kontrolu" :D , to tak vychazi... spis me jde o to jestli se tim neco zbytecne nekurvi... (?)

a po vyjeti to stejne nikam nezenu, hezky pomalu zahrivat, tak 5 km urcite nez zacnu tocit 3000 a vic.
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00

#12 Příspěvek od Meda »

Ja nevim kdo jakym stylem jezdi, ale ja kdyz jedu do 3000 otacek trva mi to alespon 20km nez je motor spravne zahraty, po 5km je zahraty prd :)
Wocky
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: ned 20.02.2005 01:00
Bydliště: Dolní Kralovice

#13 Příspěvek od Wocky »

Nastartuju, v zimě pak ometu a oškrábu a pak teprve vyjíždím. Než se to ohřeje, jedu okolo 2 tis otáček (e39 525d).
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od RuDoSh »

Meda píše:Ja nevim kdo jakym stylem jezdi, ale ja kdyz jedu do 3000 otacek trva mi to alespon 20km nez je motor spravne zahraty, po 5km je zahraty prd :)


ty mas Mko s teplomerem oleje? Nebo jak to poznas? :-)
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

#15 Příspěvek od Sweden »

Dle mne nejlepší zahřátí je takový,že ten kdo garážuje tak než zavře garáž a ten kdo ometá než omete. :wink:
detrhomer
Registrovaný
Příspěvky: 100
Registrován: ned 08.02.2009 01:00

#16 Příspěvek od detrhomer »

Ja rano nastartuju a jedu :)
A jinak vic nez 2500ot auto v 90% procentech nevidi,ani kdyz je ohraty :D
Na ty nase cesty to staci :D
Dlugy
Registrovaný
Příspěvky: 219
Registrován: pát 11.05.2007 00:00
Bydliště: Mladá Boleslav

#17 Příspěvek od Dlugy »

Je doležité zahriať všetky naplne,nie len v motoru.
Natočím a po pol minute vyrážam klidanko na 2000 ot. U preplňovaného motoru je zbytočné nechávať bežať motor pár minút stejne sa moc nezahreje.
ex e36 325i, ex e46 320D, e70 35D
pepino5xx
Registrovaný
Příspěvky: 2506
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Brno

#18 Příspěvek od pepino5xx »

Můj automat první dvě nebo tři minuty nezařadí 3RS a trošku více točí, takže nastartuju, provedu povinné úkony a pak až jedu. Není kam spěchat, stejně tam tu trojku nedá :-)
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#19 Příspěvek od pragdejf »

na volnobeh se to zahrejva tejden, studenej motor se kurvi. na jizdu je potreba vic paliva, nez na udrzeni volnobehu, takze vznika logicky vic tepla. a z toho plyne rychlejsi ohrati motoru. jasny ze 5 minut je uplne putna, ale nechat karu komplet ohrat na vonobeh je nesmysl. komu vadi promrzla kara, at si poridi vyhrejvany sesle, volant, nebo rovnou bufik. jo nevite nekdo o nakym elektrickym predehrevu na M50. bufik je pro me nesmysl, garazuju.
ViktorDDD
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#20 Příspěvek od ViktorDDD »

a čo je lepšie v zime pre auto? studená alebo teplá garáž? auto(e34 TDS) mi stojí v garáži kde mám aj kúrenie takže nemám problém garážovať auto v izbovej teplote aj keď je vonku -20 ale zasa mi viacerí vraveli že to autu škodí tak neviem kde je pravda, ale podľa mňa je to pre motor a prevodovku dobré keď naštartujem, a po 2-3kilometroch mám motor zohriatý nech je vonku hocijaká zima
Odpovědět