Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

oprava klimy

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Klubové ID: 64
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od mkalous »

Zdravím.
Chci se zeptat, jestli není nějakej postup, při výměně chladiče klimatizace na e34 525TDs. O víkendu plánuji jeho výměnu, tak abych věděl, jak na to. Jestli to vyměnovat od motoru pres viskospojku a klasickej chladic, nebo zepředu od nárazníku pres chladic oleje a mraky vzpěr.

Děkuji.
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#2 Příspěvek od skautik Čestný člen »

sahara, vrtule, vodni chladic, chladic klimy :))
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Klubové ID: 64
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od mkalous »

super, takze to jde motorovym prostorem.

jak narocne je sundat vrtulku :-)

poperu se s tím v pohodě?
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Klubové ID: 91
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od darmon »

mkalous píše: jak narocne je sundat vrtulku :-)
rana kladivem do klice a povoli to, ma to obracenej zavit.

jinak koukam pekna pakarna u tds, u benzinu se to proste vynda predkem a hotovo.
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Klubové ID: 64
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od mkalous »

no prave, u benzinu se to vynda predkem (taky jsme uz menil), ale u tohodle......
to mam tak jeden den zase zabitej :-)

TAkže obracenej zavit. To si musím pamatovat :-)

Díky
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Zave »

ja sem ani zaboha viscu nemohl sundat tak sem sundal jen vrtulu... drzela na 4 imbusech...
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Klubové ID: 64
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od mkalous »

tak uvidíme, co půjde jednodušeji......
divinol
Registrovaný
Příspěvky: 324
Registrován: úte 19.10.2004 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od divinol »

DAL BYCH SEM FOTO ROZEBRANÉHO PŘEDKU KVŮLI CHKADIČI KLIMA ALE ASI NEMOHU PROTOŽE JSEM JEŠTĚ NEZAPLATIL.....TAK TŘEBA NĚKOMU NA MAIL?....(POKUD JE ZÁJEM)
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Klubové ID: 64
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od mkalous »

co takhle poslat na mkalous2@seznam.cz
diky
divinol
Registrovaný
Příspěvky: 324
Registrován: úte 19.10.2004 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od divinol »

NO,PROČ NE......JDU NA TO
divinol
Registrovaný
Příspěvky: 324
Registrován: úte 19.10.2004 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od divinol »

jo,je to benzin.....
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Klubové ID: 91
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od darmon »

divinol píše:jo,je to benzin.....
coz mu strasne pomuze, kdyz to potrebuje na dyzl.

Paneboze.cz
divinol
Registrovaný
Příspěvky: 324
Registrován: úte 19.10.2004 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od divinol »

možná ne.....panebože......
pepino
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: čtv 19.01.2006 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#14 Příspěvek od pepino »

Může mi někdo říct,proč ten chladič nevindam předem?
O výkendu to chci dělat a vůbec se mi nechce vypouštět chl.kapalina atd.... :?
Díky za radu
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 13015
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Klubové ID: 119
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od matal Moderátor »

Mě to dělali předem..(E34)
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
Milda
Registrovaný
Příspěvky: 444
Registrován: úte 16.11.2004 01:00
Bydliště: ZLÍN

#16 Příspěvek od Milda »

Asi záleží na typu klimy.Já jsem to vytahoval přes motor.Stačila vytahnou sahara a chladič,bez demontaže vrtule.Místa spousta.BMW E34 m30,klima dělená automatická.U TDS to bude asi trochu jinak.
landys
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: stř 19.10.2005 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od landys »

Nevim jak u diesela, tam je nizsi chladic, ale u 535i jsem to tahal predem uz asi 5x.
Postup celkem jednoduchy:
1) sundat predni listu na prednim narazniku
2) odsroubovat ty 4 matky narazniku, povytahnout
3) vytahat konektory teplomeru a mlhovek v narazniku a sundat ho uplne
4) na horni stene chladice odsroubovat 2 samorezy
5) myslim, ze stacilo jen dole povolit a odehnout ledvinky
6) v dolnim rohu povolit ty 2 prevlecny matice hadic a zachranit O krouzky
7) na spodku pod chladicem byva plastovy kryt, i ten je lepsi sundat
osm) sundat konektor z elektroventilatoru, dat bacha na odpor
9) myslim, ze se jeste uvolnoval a vyhejbal chladic oleje, nevim
10) chladic se nekdy podarilo i s vetrakem prizvednout a vytahnout za spodek, chce to trpelivost
Chladice byvaji 2 typy - bud maji jakesi hlinikova prevlecna futyrka (kolynka) na trubickach, kde to casto uchazelo blizko trubek, nebo celistve. Opravovat se to skoro neda, mam doma uz asi 4 chladice s tim hlinikem.
U tech ventilatoru odchazi ten odpor pro prvni rychlost ventilatoru - vetsinou uplne praskne to keramicke telisko a vyrezne spirala. Ja to mam uz proklemovane a vetrak jede jen na tu druhou rychlost. Ventilator se umi pridirat a pak se pali draty - ma velky odber. Da se rozebrat a cistit.
Odpovědět