Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jak se projevuje regenerace filtru pevných částic?
za jízdy hukot, na místě citíš smrad pálené izolace... spuoští se to dle potřeby (při couračkách častěji) za podmínky delší jízdy a tuším min 10 litrů paliva v nádrži... dobré je tomu dát pravidelně řádně napít např. na nájezdu na dálnici, špatné jsou krátké jízdy se studeným motorem po městě...
“Ability is what you're capable of doing.”
Takže když se začne regenerovat je lepší mu dát pořádně napít ? Tak to mě to dělá přesně co sem si myslel,regeneruje se,ale docela často,poslední dobou snad pokaždé asi po ujetí cca 10km po městě,pak je jakoby prodleva v plynu,když zastavim smrdí jakoby spálená guma a při jízdě hutnější zvuk.Co s tím když se regeneruje takto často ? Už je v háji a je lepší ho vyhodit ?Docela mě to otravuje,nejvíc ta prodleva plynu 

Nevím jak moc mají jinej systém u VW, ale zrovna ve středu se ženský na Touranu rozsvítila kontrolka "Filtr pevných částic". Z návod jsem pochopil, že poněvadž jezdí víceméně po městě neudělala se regenerace automaticky během jízdy a proto se rozsvítila kontrolka. V návodu je psáno - jet na zvýšené otáčky, cca 2.500 ot/min dokud kontrolka nezhasne (přibližně 15 minut). Tak jsem vzal ve čtvtek Tourana na výlet do práce. Vyjedu z města, nechám za čtyři, otáčky 2500, po pár vteřinách jsem pocítil drcnutí současně se snížením výkonu a za autem se objevila kouřová clona. Celkem hustý kouř ustával až tak po půl kilometru přestal úplně, ale kontrolka pořád svítlila. Pak jsem musel zpomalit a když jsem zase dal 2500 ot, opakovala se kouřová clona. Každopádně je po cestě docela provoz a dost vesnic, takže jsem otáčky neudržel konstantní a kontrolka nezhasla ani po 40-ti km. Když jsem jel zpátky, vzal jsem to po dálničním přivaděči, kde už se ve dvou pruzích podařilo udržet konstantní otáčky a po 7km to drclo, výkon se vrátil a kontrolka zhasla. Tož tak. 

Tak jsem absolvoval asi cca 60km jízdu po dálnici s cca 3tis. otáčkami jestli se filtr zregeneruje a nic ,když jsem najíždel na dálnici regenerace se zapnula(hutnější zvuk,o něco hůř auto jelo za plynem) po sjezdu z dálnice to bylo opět o.k. ale jen co jsem ujel pár kilometrů tak se opět projevovalo jakoby regenerace filtru(hutnější zvuk,hůř za plynem a spálenina izolace z výfuku)
už nevim co s tím.Asi nechám přehrát SW a filtr dám pryč .

Je to sice od VW a ne BMW, ale přesto se podělím o dokončení historky (začátek viz. pár příspěvků zpět). takže sice kontrolka zhasla, ale po 100 km se znova rozsvítila, tak jsem znova udělal regeneraci až zhasla a za dalších 100 km se zase rozsvítila, tak jsem to nechal asi 50 km svítit načež se rozblikala kontrolka "motor do dílny" a přepnulo se to do nouzového režimu (vůbec to netáhlo, kopce jsem jel na 2 nebo 3 rychlostí 50 km/h) po pár dalších kilometrech se rozsvítila i "závada na výfukovém potrubí". No vzal jsem to k "svému" BMW servisu a domluvili jsme se na vyjmutí, mechanickém vyčištění a vrácení. Odpoledne byla však situace úplně jiná, jednak museli rozebrat nápravnici, aby se k tomu vůbec dostali a zjistili, že filtr má na vstupu i výstup koleno do pravého úhlu, takže se tam wapkou pořádně nedostanou a nemělo by to cenu ani zkoušet. Výsledek: filtr zahodit, nahradit trubkou a přehrát software (přehrání cca 5.000,- a něco za práci). Ve středu by to mělo být hotový, tak jsem na to zvědavej.