Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jak se projevuje regenerace filtru pevných částic?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
micko525
Registrovaný
Příspěvky: 242
Registrován: ned 04.03.2007 01:00

#1 Příspěvek od micko525 »

ahoj,chci se zepat,jak se projevuje za jízdy regenerace filtru pevných částic,jak dlouho trvá a jak často se spustí?
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#2 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

za jízdy hukot, na místě citíš smrad pálené izolace... spuoští se to dle potřeby (při couračkách častěji) za podmínky delší jízdy a tuším min 10 litrů paliva v nádrži... dobré je tomu dát pravidelně řádně napít např. na nájezdu na dálnici, špatné jsou krátké jízdy se studeným motorem po městě...
“Ability is what you're capable of doing.”
micko525
Registrovaný
Příspěvky: 242
Registrován: ned 04.03.2007 01:00

#3 Příspěvek od micko525 »

Takže když se začne regenerovat je lepší mu dát pořádně napít ? Tak to mě to dělá přesně co sem si myslel,regeneruje se,ale docela často,poslední dobou snad pokaždé asi po ujetí cca 10km po městě,pak je jakoby prodleva v plynu,když zastavim smrdí jakoby spálená guma a při jízdě hutnější zvuk.Co s tím když se regeneruje takto často ? Už je v háji a je lepší ho vyhodit ?Docela mě to otravuje,nejvíc ta prodleva plynu :(
micko525
Registrovaný
Příspěvky: 242
Registrován: ned 04.03.2007 01:00

#4 Příspěvek od micko525 »

Takže za víkend jsem s autem udělal cca 600km většinou po dálnici,ale pořád se mi spouští regenerace filtru,je blbost že by se za min. hodinovou cestu po dálnici nedokončila? Co s tím když se mi pořád spouští,je filtr už K.O. ?
Oooz
Registrovaný
Příspěvky: 51
Registrován: ned 07.11.2010 01:00

#5 Příspěvek od Oooz »

Otázkou je, zda všichni stejně chápeme termín ,,napít". Pokud jsi se po dálnici hnal přez hodinu pod plnym plynem, pak je blbost aby se nedokončila. :)
Uživatelský avatar
Maca
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: ned 18.01.2004 01:00

#6 Příspěvek od Maca »

Nevím jak moc mají jinej systém u VW, ale zrovna ve středu se ženský na Touranu rozsvítila kontrolka "Filtr pevných částic". Z návod jsem pochopil, že poněvadž jezdí víceméně po městě neudělala se regenerace automaticky během jízdy a proto se rozsvítila kontrolka. V návodu je psáno - jet na zvýšené otáčky, cca 2.500 ot/min dokud kontrolka nezhasne (přibližně 15 minut). Tak jsem vzal ve čtvtek Tourana na výlet do práce. Vyjedu z města, nechám za čtyři, otáčky 2500, po pár vteřinách jsem pocítil drcnutí současně se snížením výkonu a za autem se objevila kouřová clona. Celkem hustý kouř ustával až tak po půl kilometru přestal úplně, ale kontrolka pořád svítlila. Pak jsem musel zpomalit a když jsem zase dal 2500 ot, opakovala se kouřová clona. Každopádně je po cestě docela provoz a dost vesnic, takže jsem otáčky neudržel konstantní a kontrolka nezhasla ani po 40-ti km. Když jsem jel zpátky, vzal jsem to po dálničním přivaděči, kde už se ve dvou pruzích podařilo udržet konstantní otáčky a po 7km to drclo, výkon se vrátil a kontrolka zhasla. Tož tak. :)
micko525
Registrovaný
Příspěvky: 242
Registrován: ned 04.03.2007 01:00

#7 Příspěvek od micko525 »

Je fakt že plnej jsem neměl,měl jsem tempomat pouze na 140 - 150.Takže je možný že se nedokončila.Zkusim to s těmi 2500 otáčkami a uvidíme.
micko525
Registrovaný
Příspěvky: 242
Registrován: ned 04.03.2007 01:00

#8 Příspěvek od micko525 »

Tak jsem absolvoval asi cca 60km jízdu po dálnici s cca 3tis. otáčkami jestli se filtr zregeneruje a nic ,když jsem najíždel na dálnici regenerace se zapnula(hutnější zvuk,o něco hůř auto jelo za plynem) po sjezdu z dálnice to bylo opět o.k. ale jen co jsem ujel pár kilometrů tak se opět projevovalo jakoby regenerace filtru(hutnější zvuk,hůř za plynem a spálenina izolace z výfuku) :( už nevim co s tím.Asi nechám přehrát SW a filtr dám pryč .
Oooz
Registrovaný
Příspěvky: 51
Registrován: ned 07.11.2010 01:00

#9 Příspěvek od Oooz »

micko525 píše:Asi nechám přehrát SW a filtr dám pryč .


Pokud bys k tomuto kroku přistoupil, pak prosim o nějaké info z operace. Taky bych se filtru rád zbavil. Nemá s tím někdo zkušenosti?
micko525
Registrovaný
Příspěvky: 242
Registrován: ned 04.03.2007 01:00

#10 Příspěvek od micko525 »

Samotné přehrání SW stojí cca 3tis. a trvá to 1hod. a filtr si pak vyndám sám.Jinak celkově i s vyndáním filtru to stojí asi 11tis.
Uživatelský avatar
Maca
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: ned 18.01.2004 01:00

#11 Příspěvek od Maca »

Je to sice od VW a ne BMW, ale přesto se podělím o dokončení historky (začátek viz. pár příspěvků zpět). takže sice kontrolka zhasla, ale po 100 km se znova rozsvítila, tak jsem znova udělal regeneraci až zhasla a za dalších 100 km se zase rozsvítila, tak jsem to nechal asi 50 km svítit načež se rozblikala kontrolka "motor do dílny" a přepnulo se to do nouzového režimu (vůbec to netáhlo, kopce jsem jel na 2 nebo 3 rychlostí 50 km/h) po pár dalších kilometrech se rozsvítila i "závada na výfukovém potrubí". No vzal jsem to k "svému" BMW servisu a domluvili jsme se na vyjmutí, mechanickém vyčištění a vrácení. Odpoledne byla však situace úplně jiná, jednak museli rozebrat nápravnici, aby se k tomu vůbec dostali a zjistili, že filtr má na vstupu i výstup koleno do pravého úhlu, takže se tam wapkou pořádně nedostanou a nemělo by to cenu ani zkoušet. Výsledek: filtr zahodit, nahradit trubkou a přehrát software (přehrání cca 5.000,- a něco za práci). Ve středu by to mělo být hotový, tak jsem na to zvědavej.
Odpovědět