Co je motor Vanos
-
bady7
- Registrovaný
- Příspěvky: 4
- Registrován: sob 09.12.2006 01:00
-
Zave
- Registrovaný
- Příspěvky: 7883
- Registrován: sob 22.05.2004 00:00
- Bydliště: Charlie's in da Starobrno
- Klubové ID: 90
-
Alp
- Čestný člen
- Příspěvky: 399
- Registrován: úte 11.04.2000 00:00
- Bydliště: Praha východ
- Klubové ID: 50
-
bady7
- Registrovaný
- Příspěvky: 4
- Registrován: sob 09.12.2006 01:00
-
Alp
- Čestný člen
- Příspěvky: 399
- Registrován: úte 11.04.2000 00:00
- Bydliště: Praha východ
- Klubové ID: 50
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7217
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1705
Dva klasické vačkové hřídele čtyřventilového rozvodu DOHC plynule mění časování sacích ventilů tím, že se podle elektronického programu plynule natáčejí až o 42° vůči klikovému hřídeli.
V hlavě řetězového kola je šikmými drážkami vedené vložené pouzdro, spojené posuvně vnitřním přímým drážkováním s vačkovým hřídelem. Pouzdro drží v základní poloze vinutá pružina. Působením tlaku oleje se pouzdro posouvá proti pružině a současně se spolu s vačkovým hřídelem natáčí vzhledem k řetězovému rozvodovému kolu, takže se mění počátek i konec otevření ventilů.
Podobný systém použila poprvé v roce 1985 Alfa Romeo 2.0 TS. Časování sacích ventilů se měnilo pouze fázově a nikoli plynule.
ZDROJ: http://vossost.lit.cz/mj/TextKopecky.doc
V hlavě řetězového kola je šikmými drážkami vedené vložené pouzdro, spojené posuvně vnitřním přímým drážkováním s vačkovým hřídelem. Pouzdro drží v základní poloze vinutá pružina. Působením tlaku oleje se pouzdro posouvá proti pružině a současně se spolu s vačkovým hřídelem natáčí vzhledem k řetězovému rozvodovému kolu, takže se mění počátek i konec otevření ventilů.
Podobný systém použila poprvé v roce 1985 Alfa Romeo 2.0 TS. Časování sacích ventilů se měnilo pouze fázově a nikoli plynule.
ZDROJ: http://vossost.lit.cz/mj/TextKopecky.doc
