Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Co je motor Vanos

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
bady7
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: sob 09.12.2006 01:00

#1 Příspěvek od bady7 »

Chtel bych vedet co to znamena u E34 když je tam označení vanos.[/b]
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Zave »

Vanos - neboli variabilni casovani ventilu. Lepsi spotreba, lepsi prubeh krouticiho momentu (neznatelny) :D
Jinak taky casto nefunkcni vec v motoru :D
na motoru M50 Vanos poznas tak, ze ma vpredu na ventil deklu takovou bouli
Alp Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 399
Registrován: úte 11.04.2000 00:00
Bydliště: Praha východ
Klubové ID: 50

#3 Příspěvek od Alp Čestný člen »

a jeste bych doplnil nizsi emise :) a lepsi adaptabilitu motoru
bady7
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: sob 09.12.2006 01:00

#4 Příspěvek od bady7 »

A když ten vanos nefunguje tak motor jede normálne ???.dík
Alp Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 399
Registrován: úte 11.04.2000 00:00
Bydliště: Praha východ
Klubové ID: 50

#5 Příspěvek od Alp Čestný člen »

protoze jednotka pocita s tim, ze tam ten vanos je, tak uplne normalne to nejede :)
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Dva klasické vačkové hřídele čtyřventilového rozvodu DOHC plynule mění časování sacích ventilů tím, že se podle elektronického programu plynule natáčejí až o 42° vůči klikovému hřídeli.

V hlavě řetězového kola je šikmými drážkami vedené vložené pouzdro, spojené posuvně vnitřním přímým drážkováním s vačkovým hřídelem. Pouzdro drží v základní poloze vinutá pružina. Působením tlaku oleje se pouzdro posouvá proti pružině a současně se spolu s vačkovým hřídelem natáčí vzhledem k řetězovému rozvodovému kolu, takže se mění počátek i konec otevření ventilů.

Podobný systém použila poprvé v roce 1985 Alfa Romeo 2.0 TS. Časování sacích ventilů se měnilo pouze fázově a nikoli plynule.

ZDROJ: http://vossost.lit.cz/mj/TextKopecky.doc
Odpovědět