Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Co je motor Vanos
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1705
- Kontaktovat uživatele:
Dva klasické vačkové hřídele čtyřventilového rozvodu DOHC plynule mění časování sacích ventilů tím, že se podle elektronického programu plynule natáčejí až o 42° vůči klikovému hřídeli.
V hlavě řetězového kola je šikmými drážkami vedené vložené pouzdro, spojené posuvně vnitřním přímým drážkováním s vačkovým hřídelem. Pouzdro drží v základní poloze vinutá pružina. Působením tlaku oleje se pouzdro posouvá proti pružině a současně se spolu s vačkovým hřídelem natáčí vzhledem k řetězovému rozvodovému kolu, takže se mění počátek i konec otevření ventilů.
Podobný systém použila poprvé v roce 1985 Alfa Romeo 2.0 TS. Časování sacích ventilů se měnilo pouze fázově a nikoli plynule.
ZDROJ: http://vossost.lit.cz/mj/TextKopecky.doc
V hlavě řetězového kola je šikmými drážkami vedené vložené pouzdro, spojené posuvně vnitřním přímým drážkováním s vačkovým hřídelem. Pouzdro drží v základní poloze vinutá pružina. Působením tlaku oleje se pouzdro posouvá proti pružině a současně se spolu s vačkovým hřídelem natáčí vzhledem k řetězovému rozvodovému kolu, takže se mění počátek i konec otevření ventilů.
Podobný systém použila poprvé v roce 1985 Alfa Romeo 2.0 TS. Časování sacích ventilů se měnilo pouze fázově a nikoli plynule.
ZDROJ: http://vossost.lit.cz/mj/TextKopecky.doc