Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Jak poznam na kolik Nm je konstruovana moje prevodovka?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Cromoly
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: sob 03.05.2008 00:00
Klubové ID: 1799

#1 Příspěvek od Cromoly »

Jedna se o 330d 135 kW e46. Jo a jaky je jeji typovy oznaceni kdyby nekdo vedel, diky!
patriot
Registrovaný
Příspěvky: 8903
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Kladno, tam je patriotovo ...
Klubové ID: 1556
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od patriot »

Cromoly píše:Jedna se o 330d 135 kW e46. Jo a jaky je jeji typovy oznaceni kdyby nekdo vedel, diky!
Tohle jsou tvoje hodnoty :wink:

330d 2926 99-03 135kw (184) / 4000 390NM / 1750 7,8 s 228 Km/h 7,3 l 6 válec / M57
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#3 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Do 6/2000 byla jen 360 Nm
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Cromoly
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: sob 03.05.2008 00:00
Klubové ID: 1799

#4 Příspěvek od Cromoly »

patriot píše:
Cromoly píše:Jedna se o 330d 135 kW e46. Jo a jaky je jeji typovy oznaceni kdyby nekdo vedel, diky!
Tohle jsou tvoje hodnoty :wink:

330d 2926 99-03 135kw (184) / 4000 390NM / 1750 7,8 s 228 Km/h 7,3 l 6 válec / M57
Jo ja vim jaky hodnoty ma moje auto, ale zajima me jakej je Nm limit prevodovky... Vim ze ta sama se davala i do e39 a tam mela 410 Nm tak me zajima na kolik je konstruovana maximalne...
Cromoly
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: sob 03.05.2008 00:00
Klubové ID: 1799

#5 Příspěvek od Cromoly »

Bude to budto A5S360R nebo A5S390R, ale nevim jaka je v mym aute. am rok vyrovy 2/2003. Podle cisel jsem myslel ze to byly limity 360 a 390 Nm, ale v e39 byla ta sama a mela z tovarny 410 Nm takze to musi bejt vic...
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00
Klubové ID: 356

#6 Příspěvek od Martinéz »

spis se poptej jestli chipovat/nechipovat :)
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00
Klubové ID: 356

#7 Příspěvek od Martinéz »

kazdopadne bulis bude vedet asi i tohle
Cromoly
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: sob 03.05.2008 00:00
Klubové ID: 1799

#8 Příspěvek od Cromoly »

:)
Holly Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1679
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ohrádka v přihrádce
Klubové ID: 1819

#9 Příspěvek od Holly Moderátor »

Hm, tvoje otázka se nedá dost přesně zodpovědět. A pochybuju že to tato informace někdy opustila továrnu, maaximálně v dokumentaci pro hmologační úřad. Ovšem, vzhledem k tomu, že automobilové komponenty se navrhují s dosti vysokou bezpečností, tak kolem 4-8 (záleží na součásti), tak bych odhadoval maximální točivý moment pro rázové zatížení cca 2000Nm, pro cyklické zatěžování vzhledem k výrobní ceně cca 900Nm, je to ovšem jen odhad, proč to potřebuješ vědět, je to taková nicneříkající informace...
Cromoly
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: sob 03.05.2008 00:00
Klubové ID: 1799

#10 Příspěvek od Cromoly »

Holly píše:Hm, tvoje otázka se nedá dost přesně zodpovědět. A pochybuju že to tato informace někdy opustila továrnu, maaximálně v dokumentaci pro hmologační úřad. Ovšem, vzhledem k tomu, že automobilové komponenty se navrhují s dosti vysokou bezpečností, tak kolem 4-8 (záleží na součásti), tak bych odhadoval maximální točivý moment pro rázové zatížení cca 2000Nm, pro cyklické zatěžování vzhledem k výrobní ceně cca 900Nm, je to ovšem jen odhad, proč to potřebuješ vědět, je to taková nicneříkající informace...
Zajimalo me to z hlediska chipu a dlouhodobyho provozu s chipovanym autem...
Holly Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1679
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ohrádka v přihrádce
Klubové ID: 1819

#11 Příspěvek od Holly Moderátor »

Tak to se rozhodně bát nemusíš :wink:
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#12 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

No a toho se já právě bojím.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Cromoly
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: sob 03.05.2008 00:00
Klubové ID: 1799

#13 Příspěvek od Cromoly »

No od hodne lidi jsem slysel ze chip a automat se moc nemaj radi, ze odchazi menice...
Uživatelský avatar
Becx
Registrovaný
Příspěvky: 1897
Registrován: stř 09.03.2005 01:00
Bydliště: Kroměříž
Klubové ID: 1678

#14 Příspěvek od Becx »

nejen z vlastni zkusenosti ale i ze zkusenosti okoli muzu potvrdit nekolika-lete bezproblemove uzivani manualni prevodovky pri hodnotach do 500Nm... spisi byva problem se spojkou, u automaticke prevodovky bych mel strach... oprava je velmi nakladna...
///M3
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec
Klubové ID: 510

#15 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

No ono taky záleží jak s tím bude jezdit.Pokud chce čip jen aby si zlepšil spodek,tak dejme tomu.Ale pokud na to někdo šlape,tak oddělá dvouhmotový setrvačník a ten není zrovna levný,tuším cca 20 tis.?
A o automatech jsem slyšel z více zdrojů,že jsou konstruované jen s malou rezervou,takže čip není dobrý nápad.
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Zave »

co ti na 330d odejde 100x rychleji nez skrin je diferencial :-) byl pekne poddimenzovany.... na 80ti 330d ze sta uz boucha :lol:
Odpovědět