Prozkoumejte výhody členství v jediném oficiálním českém BMW klubu ZDE a rozšiřte naše řady 😉 - info ZDE

Jak poznam na kolik Nm je konstruovana moje prevodovka?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Cromoly
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: sob 03.05.2008 00:00
Klubové ID: 1799

#1 Příspěvek od Cromoly »

Jedna se o 330d 135 kW e46. Jo a jaky je jeji typovy oznaceni kdyby nekdo vedel, diky!
patriot
Registrovaný
Příspěvky: 8903
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Kladno, tam je patriotovo ...
Klubové ID: 1556

#2 Příspěvek od patriot »

Cromoly píše:Jedna se o 330d 135 kW e46. Jo a jaky je jeji typovy oznaceni kdyby nekdo vedel, diky!
Tohle jsou tvoje hodnoty :wink:

330d 2926 99-03 135kw (184) / 4000 390NM / 1750 7,8 s 228 Km/h 7,3 l 6 válec / M57
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#3 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Do 6/2000 byla jen 360 Nm
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Cromoly
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: sob 03.05.2008 00:00
Klubové ID: 1799

#4 Příspěvek od Cromoly »

patriot píše:
Cromoly píše:Jedna se o 330d 135 kW e46. Jo a jaky je jeji typovy oznaceni kdyby nekdo vedel, diky!
Tohle jsou tvoje hodnoty :wink:

330d 2926 99-03 135kw (184) / 4000 390NM / 1750 7,8 s 228 Km/h 7,3 l 6 válec / M57
Jo ja vim jaky hodnoty ma moje auto, ale zajima me jakej je Nm limit prevodovky... Vim ze ta sama se davala i do e39 a tam mela 410 Nm tak me zajima na kolik je konstruovana maximalne...
Cromoly
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: sob 03.05.2008 00:00
Klubové ID: 1799

#5 Příspěvek od Cromoly »

Bude to budto A5S360R nebo A5S390R, ale nevim jaka je v mym aute. am rok vyrovy 2/2003. Podle cisel jsem myslel ze to byly limity 360 a 390 Nm, ale v e39 byla ta sama a mela z tovarny 410 Nm takze to musi bejt vic...
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00
Klubové ID: 356

#6 Příspěvek od Martinéz »

spis se poptej jestli chipovat/nechipovat :)
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00
Klubové ID: 356

#7 Příspěvek od Martinéz »

kazdopadne bulis bude vedet asi i tohle
Cromoly
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: sob 03.05.2008 00:00
Klubové ID: 1799

#8 Příspěvek od Cromoly »

:)
Holly Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1679
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ohrádka v přihrádce
Klubové ID: 1819

#9 Příspěvek od Holly Moderátor »

Hm, tvoje otázka se nedá dost přesně zodpovědět. A pochybuju že to tato informace někdy opustila továrnu, maaximálně v dokumentaci pro hmologační úřad. Ovšem, vzhledem k tomu, že automobilové komponenty se navrhují s dosti vysokou bezpečností, tak kolem 4-8 (záleží na součásti), tak bych odhadoval maximální točivý moment pro rázové zatížení cca 2000Nm, pro cyklické zatěžování vzhledem k výrobní ceně cca 900Nm, je to ovšem jen odhad, proč to potřebuješ vědět, je to taková nicneříkající informace...
Cromoly
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: sob 03.05.2008 00:00
Klubové ID: 1799

#10 Příspěvek od Cromoly »

Holly píše:Hm, tvoje otázka se nedá dost přesně zodpovědět. A pochybuju že to tato informace někdy opustila továrnu, maaximálně v dokumentaci pro hmologační úřad. Ovšem, vzhledem k tomu, že automobilové komponenty se navrhují s dosti vysokou bezpečností, tak kolem 4-8 (záleží na součásti), tak bych odhadoval maximální točivý moment pro rázové zatížení cca 2000Nm, pro cyklické zatěžování vzhledem k výrobní ceně cca 900Nm, je to ovšem jen odhad, proč to potřebuješ vědět, je to taková nicneříkající informace...
Zajimalo me to z hlediska chipu a dlouhodobyho provozu s chipovanym autem...
Holly Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1679
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ohrádka v přihrádce
Klubové ID: 1819

#11 Příspěvek od Holly Moderátor »

Tak to se rozhodně bát nemusíš :wink:
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#12 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

No a toho se já právě bojím.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Cromoly
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: sob 03.05.2008 00:00
Klubové ID: 1799

#13 Příspěvek od Cromoly »

No od hodne lidi jsem slysel ze chip a automat se moc nemaj radi, ze odchazi menice...
Uživatelský avatar
Becx
Registrovaný
Příspěvky: 1897
Registrován: stř 09.03.2005 01:00
Bydliště: Kroměříž
Klubové ID: 1678

#14 Příspěvek od Becx »

nejen z vlastni zkusenosti ale i ze zkusenosti okoli muzu potvrdit nekolika-lete bezproblemove uzivani manualni prevodovky pri hodnotach do 500Nm... spisi byva problem se spojkou, u automaticke prevodovky bych mel strach... oprava je velmi nakladna...
///M3
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec
Klubové ID: 510

#15 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

No ono taky záleží jak s tím bude jezdit.Pokud chce čip jen aby si zlepšil spodek,tak dejme tomu.Ale pokud na to někdo šlape,tak oddělá dvouhmotový setrvačník a ten není zrovna levný,tuším cca 20 tis.?
A o automatech jsem slyšel z více zdrojů,že jsou konstruované jen s malou rezervou,takže čip není dobrý nápad.
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90

#16 Příspěvek od Zave »

co ti na 330d odejde 100x rychleji nez skrin je diferencial :-) byl pekne poddimenzovany.... na 80ti 330d ze sta uz boucha :lol: