dik
Samosvor???
-
130maxi
- Registrovaný
- Příspěvky: 195
- Registrován: stř 13.10.2004 00:00
- Bydliště: Selice
-
Milda
- Registrovaný
- Příspěvky: 444
- Registrován: úte 16.11.2004 01:00
- Bydliště: ZLÍN
Velmi jednoduše-neprokluzuji ti kola pri rozjezdu.Zase velmi jednoduše,když zdvihneš pohaněnou nápravu a točíš kolama tak nejde jedno zastavit,jinak jde.Toto ale závisi na kolik % je diferarák takzvaně zašperovaný.Pokud tomu nerozumíš tak se tím netrap a buď rád že maš samosvor je to velmi dobrá věc obzvláště u BMW a v zimě.ČAU130maxi píše:Mam jednu otazokcku (možno sprostost). na čo je dobry samosvorný dif.??? a ako zistim ze je namomtovaný na aute???
dik![]()
![]()
-
darmon
- Registrovaný
- Příspěvky: 3701
- Registrován: úte 07.01.2003 01:00
- Klubové ID: 91
-
darmon
- Registrovaný
- Příspěvky: 3701
- Registrován: úte 07.01.2003 01:00
- Klubové ID: 91
teda vona je picovina i s tim prokluzem pri rozjezdu atd 
strucne: poznas to ze ma na stitku u prevodovyho pomeru pismeno S a nebo tak ze zvednes a kdyz roztocis jedno kolo, druhy se toci ve stejnym smeru. Kdyz se toci opacne tak to je otevrenej diferak.
a smysl je lepsi trakce a tim i jizdni vlastnosti, obcas se 25% prenese i na druhe kolo. Zalezi ovsem na tocaku na tom prvnim. je-li tam 0 nm tak se samozrejmne prenese hovno. Je-li na tom kole 5nm tak v podstate taky.
strucne: poznas to ze ma na stitku u prevodovyho pomeru pismeno S a nebo tak ze zvednes a kdyz roztocis jedno kolo, druhy se toci ve stejnym smeru. Kdyz se toci opacne tak to je otevrenej diferak.
a smysl je lepsi trakce a tim i jizdni vlastnosti, obcas se 25% prenese i na druhe kolo. Zalezi ovsem na tocaku na tom prvnim. je-li tam 0 nm tak se samozrejmne prenese hovno. Je-li na tom kole 5nm tak v podstate taky.
-
130maxi
- Registrovaný
- Příspěvky: 195
- Registrován: stř 13.10.2004 00:00
- Bydliště: Selice
-
Hanz
- Člen Klubu
- Příspěvky: 6220
- Registrován: úte 16.07.2002 00:00
- Bydliště: 335i
- Klubové ID: 6
-
darmon
- Registrovaný
- Příspěvky: 3701
- Registrován: úte 07.01.2003 01:00
- Klubové ID: 91
-
DC
- Výkonná rada
- Příspěvky: 2367
- Registrován: úte 02.09.2003 00:00
- Bydliště: Řáholec
- Klubové ID: 55
-
darmon
- Registrovaný
- Příspěvky: 3701
- Registrován: úte 07.01.2003 01:00
- Klubové ID: 91
-
Hanz
- Člen Klubu
- Příspěvky: 6220
- Registrován: úte 16.07.2002 00:00
- Bydliště: 335i
- Klubové ID: 6
aha a kam by ten tocak u jedne pohanene napravy asi sel? vstup jde na dve strany, kam jde dal zalezi na moznosti podkladu kola +25%... u normaniho difecu jen na podkladu+neco hodne malo mechanickeho odporu satelitu a klece (cca 3%)darmon píše:uz jsem to rikal, zalezi na tocaku
“Ability is what you're capable of doing.”
-
darmon
- Registrovaný
- Příspěvky: 3701
- Registrován: úte 07.01.2003 01:00
- Klubové ID: 91
-
Hitman
- Registrovaný
- Příspěvky: 2044
- Registrován: stř 19.02.2003 01:00
- Bydliště: přechodně Afghánistán
- Klubové ID: 166
-
Hanz
- Člen Klubu
- Příspěvky: 6220
- Registrován: úte 16.07.2002 00:00
- Bydliště: 335i
- Klubové ID: 6
bavime se o lamelovem samosvoru (pripad Bmw) napr.
1) obe kola na ledu- vstup 100Nm-vystup 50 a 50 (neuvazuju tech cca 3% mechan ztrat)...
2) kolo na ledu, druhy na asfaltu- vstup 100Nm- vystup kolo na asfaltu reknem tech 25, zbytek na led
imho co popisujes ty se tyka Torsenu, kde se kroutak nasobi pomerovym cislem, napr. 5... proto se u offroadu pouziva trik s brzdou, aby se kolo ve vzduchu jakoby zatizilo/oprelo
nebo je to jinak?
1) obe kola na ledu- vstup 100Nm-vystup 50 a 50 (neuvazuju tech cca 3% mechan ztrat)...
2) kolo na ledu, druhy na asfaltu- vstup 100Nm- vystup kolo na asfaltu reknem tech 25, zbytek na led
imho co popisujes ty se tyka Torsenu, kde se kroutak nasobi pomerovym cislem, napr. 5... proto se u offroadu pouziva trik s brzdou, aby se kolo ve vzduchu jakoby zatizilo/oprelo
nebo je to jinak?
“Ability is what you're capable of doing.”
-
darmon
- Registrovaný
- Příspěvky: 3701
- Registrován: úte 07.01.2003 01:00
- Klubové ID: 91
-
patras
- Čestný člen
- Příspěvky: 7095
- Registrován: pát 02.05.2003 00:00
- Bydliště: Náchod
- Klubové ID: 7
-
darmon
- Registrovaný
- Příspěvky: 3701
- Registrován: úte 07.01.2003 01:00
- Klubové ID: 91
-
Jiras
- Registrovaný
- Příspěvky: 188
- Registrován: čtv 02.12.2004 01:00
- Bydliště: Jihlava
A co s ním mám, když mi občas vrzne v zatáčkách?
Když mám auto zvedlý (obě kola ve vzduchu), tak když jedno držím na místě a druhým točím, je tam docela velký odpor (rozhodně se netočí úplně lehce). Je to u samosvoru normální? Právě při tomto se občas ozve vrznutí, jako kdyby to bylo přidřený či co... Podotýkám, že oleje je plnej...
-
Hanz
- Člen Klubu
- Příspěvky: 6220
- Registrován: úte 16.07.2002 00:00
- Bydliště: 335i
- Klubové ID: 6
clovek se porad ucidarmon píše:torsen sem netahej (kromtoho torsen neni diferak ale nasobic momentu)
a jinak maas to uplne blbe
takze hint, na kole co bude na ledu bude kroutak 0 (resp ne nula ale proste strasne malo, rekneme treba 10nm)
na kole co bude na asfaltu bude tedy podle tebe 90Nm? to je v tom pripade super
“Ability is what you're capable of doing.”
-
darmon
- Registrovaný
- Příspěvky: 3701
- Registrován: úte 07.01.2003 01:00
- Klubové ID: 91
uc se chlapce uc, na strankach zyxel torsen company se dozvis hodne veci, treba to ze to funguje jako nasobic momentuclovek se porad uciTorsen jiz neni pouzivan jako samosvorny diferencial, ale jako nasobic momentu
![]()
a to sis vycucal kde ?na kole co bude na asfaltu bude tedy podle tebe 90Nm?
tady to vypada ze to zase chapesja vzdycky videl klouzat to kolo na ledu, pze tam bylo evidentne vic kroutaku nez na tom druhymaneb odesel cestou nejmensiho odporu
