130maxi píše:Mam jednu otazokcku (možno sprostost). na čo je dobry samosvorný dif.??? a ako zistim ze je namomtovaný na aute??? dik
Velmi jednoduše-neprokluzuji ti kola pri rozjezdu.Zase velmi jednoduše,když zdvihneš pohaněnou nápravu a točíš kolama tak nejde jedno zastavit,jinak jde.Toto ale závisi na kolik % je diferarák takzvaně zašperovaný.Pokud tomu nerozumíš tak se tím netrap a buď rád že maš samosvor je to velmi dobrá věc obzvláště u BMW a v zimě.ČAU
teda vona je picovina i s tim prokluzem pri rozjezdu atd
strucne: poznas to ze ma na stitku u prevodovyho pomeru pismeno S a nebo tak ze zvednes a kdyz roztocis jedno kolo, druhy se toci ve stejnym smeru. Kdyz se toci opacne tak to je otevrenej diferak.
a smysl je lepsi trakce a tim i jizdni vlastnosti, obcas se 25% prenese i na druhe kolo. Zalezi ovsem na tocaku na tom prvnim. je-li tam 0 nm tak se samozrejmne prenese hovno. Je-li na tom kole 5nm tak v podstate taky.
- taktéž postavit auto každým kolem na jiný povrch a sledovat jestli zanechají obě dvě stejne dlouhou stopu, případně jestli se nebude protáčet jen jedno
- poslední uvedenou možností je burnout při kterém by měly být vidět pořád dvě stopy
aha a kam by ten tocak u jedne pohanene napravy asi sel? vstup jde na dve strany, kam jde dal zalezi na moznosti podkladu kola +25%... u normaniho difecu jen na podkladu+neco hodne malo mechanickeho odporu satelitu a klece (cca 3%)
bavime se o lamelovem samosvoru (pripad Bmw) napr.
1) obe kola na ledu- vstup 100Nm-vystup 50 a 50 (neuvazuju tech cca 3% mechan ztrat)...
2) kolo na ledu, druhy na asfaltu- vstup 100Nm- vystup kolo na asfaltu reknem tech 25, zbytek na led
imho co popisujes ty se tyka Torsenu, kde se kroutak nasobi pomerovym cislem, napr. 5... proto se u offroadu pouziva trik s brzdou, aby se kolo ve vzduchu jakoby zatizilo/oprelo
A co s ním mám, když mi občas vrzne v zatáčkách? Když mám auto zvedlý (obě kola ve vzduchu), tak když jedno držím na místě a druhým točím, je tam docela velký odpor (rozhodně se netočí úplně lehce). Je to u samosvoru normální? Právě při tomto se občas ozve vrznutí, jako kdyby to bylo přidřený či co... Podotýkám, že oleje je plnej...
darmon píše:torsen sem netahej (kromtoho torsen neni diferak ale nasobic momentu)
a jinak maas to uplne blbe
takze hint, na kole co bude na ledu bude kroutak 0 (resp ne nula ale proste strasne malo, rekneme treba 10nm)
clovek se porad uci Torsen jiz neni pouzivan jako samosvorny diferencial, ale jako nasobic momentu na kole co bude na asfaltu bude tedy podle tebe 90Nm? to je v tom pripade super ja vzdycky videl klouzat to kolo na ledu, pze tam bylo evidentne vic kroutaku nez na tom druhym aneb odesel cestou nejmensiho odporu