Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Samosvor???

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
130maxi
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: stř 13.10.2004 00:00
Bydliště: Selice

#1 Příspěvek od 130maxi »

Mam jednu otazokcku (možno sprostost). na čo je dobry samosvorný dif.??? a ako zistim ze je namomtovaný na aute???
dik :oops: :oops: :oops:
Milda
Registrovaný
Příspěvky: 444
Registrován: úte 16.11.2004 01:00
Bydliště: ZLÍN

#2 Příspěvek od Milda »

130maxi píše:Mam jednu otazokcku (možno sprostost). na čo je dobry samosvorný dif.??? a ako zistim ze je namomtovaný na aute???
dik :oops: :oops: :oops:

Velmi jednoduše-neprokluzuji ti kola pri rozjezdu.Zase velmi jednoduše,když zdvihneš pohaněnou nápravu a točíš kolama tak nejde jedno zastavit,jinak jde.Toto ale závisi na kolik % je diferarák takzvaně zašperovaný.Pokud tomu nerozumíš tak se tím netrap a buď rád že maš samosvor je to velmi dobrá věc obzvláště u BMW a v zimě.ČAU
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od darmon »

Milda píše:Toto ale závisi na kolik % je diferarák takzvaně zašperovaný.

picovina, to zalezi na kilech ne na procentu svornosti
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od darmon »

teda vona je picovina i s tim prokluzem pri rozjezdu atd :)

strucne: poznas to ze ma na stitku u prevodovyho pomeru pismeno S a nebo tak ze zvednes a kdyz roztocis jedno kolo, druhy se toci ve stejnym smeru. Kdyz se toci opacne tak to je otevrenej diferak.


a smysl je lepsi trakce a tim i jizdni vlastnosti, obcas se 25% prenese i na druhe kolo. Zalezi ovsem na tocaku na tom prvnim. je-li tam 0 nm tak se samozrejmne prenese hovno. Je-li na tom kole 5nm tak v podstate taky.
130maxi
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: stř 13.10.2004 00:00
Bydliště: Selice

#5 Příspěvek od 130maxi »

dik moc :wink:
Uživatelský avatar
DC Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 2300
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od DC Výkonná rada »

Sběratel, pořadatel a předseda zdejšího sdružení - kontakt do sz v případě potřeby, dík
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#7 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

v praxi pak :-)
Přílohy
328_SamosvorPark400.jpg
328_SamosvorPark400.jpg (14.62 KiB) Zobrazeno 922 x
“Ability is what you're capable of doing.”
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od darmon »

k popisu na e30

tyhle dva body jsou chybne

- taktéž postavit auto každým kolem na jiný povrch a sledovat jestli zanechají obě dvě stejne dlouhou stopu, případně jestli se nebude protáčet jen jedno
- poslední uvedenou možností je burnout při kterém by měly být vidět pořád dvě stopy
Uživatelský avatar
DC Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 2300
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od DC Výkonná rada »

můžeš to tedy uvést na pravou míru? :idea: :wink:
Sběratel, pořadatel a předseda zdejšího sdružení - kontakt do sz v případě potřeby, dík
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od darmon »

uz jsem to rikal, zalezi na tocaku
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#11 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

darmon píše:uz jsem to rikal, zalezi na tocaku

aha a kam by ten tocak u jedne pohanene napravy asi sel? vstup jde na dve strany, kam jde dal zalezi na moznosti podkladu kola +25%... u normaniho difecu jen na podkladu+neco hodne malo mechanickeho odporu satelitu a klece (cca 3%)
“Ability is what you're capable of doing.”
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od darmon »

tak se zamysli nad tim jakej bude tocak na kole kdyz bude na ledu.....
Hitman
Registrovaný
Příspěvky: 2044
Registrován: stř 19.02.2003 01:00
Bydliště: přechodně Afghánistán
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Hitman »

maji to e38 ?:) muzu to nejak poznat jako laik ?:) je to nekde napsane ?
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#14 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

bavime se o lamelovem samosvoru (pripad Bmw) napr.
1) obe kola na ledu- vstup 100Nm-vystup 50 a 50 (neuvazuju tech cca 3% mechan ztrat)...
2) kolo na ledu, druhy na asfaltu- vstup 100Nm- vystup kolo na asfaltu reknem tech 25, zbytek na led

imho co popisujes ty se tyka Torsenu, kde se kroutak nasobi pomerovym cislem, napr. 5... proto se u offroadu pouziva trik s brzdou, aby se kolo ve vzduchu jakoby zatizilo/oprelo

nebo je to jinak?
“Ability is what you're capable of doing.”
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od darmon »

torsen sem netahej (kromtoho torsen neni diferak ale nasobic momentu)

a jinak maas to uplne blbe :)

takze hint, na kole co bude na ledu bude kroutak 0 (resp ne nula ale proste strasne malo, rekneme treba 10nm)
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od patras Čestný člen »

mate nekdo link nebo info .. o samosvornym diferencialu pouzivanym v bmw (popis funkce, nakres - techinfo)
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od darmon »

lamelovy viskozni
Jiras
Registrovaný
Příspěvky: 188
Registrován: čtv 02.12.2004 01:00
Bydliště: Jihlava

#18 Příspěvek od Jiras »

A co s ním mám, když mi občas vrzne v zatáčkách? :( Když mám auto zvedlý (obě kola ve vzduchu), tak když jedno držím na místě a druhým točím, je tam docela velký odpor (rozhodně se netočí úplně lehce). Je to u samosvoru normální? Právě při tomto se občas ozve vrznutí, jako kdyby to bylo přidřený či co... Podotýkám, že oleje je plnej...
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#19 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

darmon píše:torsen sem netahej (kromtoho torsen neni diferak ale nasobic momentu)

a jinak maas to uplne blbe :)

takze hint, na kole co bude na ledu bude kroutak 0 (resp ne nula ale proste strasne malo, rekneme treba 10nm)


clovek se porad uci :-) Torsen jiz neni pouzivan jako samosvorny diferencial, ale jako nasobic momentu :-)
na kole co bude na asfaltu bude tedy podle tebe 90Nm? to je v tom pripade super :-) ja vzdycky videl klouzat to kolo na ledu, pze tam bylo evidentne vic kroutaku nez na tom druhym :-) aneb odesel cestou nejmensiho odporu :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od darmon »

clovek se porad uci :-) Torsen jiz neni pouzivan jako samosvorny diferencial, ale jako nasobic momentu :-)


uc se chlapce uc, na strankach zyxel torsen company se dozvis hodne veci, treba to ze to funguje jako nasobic momentu :)

na kole co bude na asfaltu bude tedy podle tebe 90Nm?


a to sis vycucal kde ?

ja vzdycky videl klouzat to kolo na ledu, pze tam bylo evidentne vic kroutaku nez na tom druhym :-) aneb odesel cestou nejmensiho odporu :-)


tady to vypada ze to zase chapes :) koukam ze asi nejdriv nez by ses mel snazit pochopit diferaky, tak zacit u tocivyho momentu. :)
Odpovědět