Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Vanocni akce u diesel-technik

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Doktor1
Registrovaný
Příspěvky: 782
Registrován: pon 08.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Doktor1 »

Chip na tds za 6300,-!!! Vykon +30koni,kroutak +53Nm.

Jit do toho nebo ne? Mam 193000 km :oops:
Georgis
Registrovaný
Příspěvky: 733
Registrován: pát 21.03.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Georgis »

Kolik stojí na TéDéčko???
Pitr
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: pát 12.09.2003 00:00
Bydliště: Napajedla
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Pitr »

Popremyslej o tom jak chces mit dlouho to auto a na zaklade toho tam ten chip klidne foukni... Dle meho nazoru do 100tis s chipem to ten motor snese.... A pokud vic tak bez chipu... Jde hlavne o turbo. Chip dava nejvic na prdel turbu a nuti ho porad tocit. Zalezi taky na tom jaky mantinel ten chip delal.. A jak setrny byl pri prekopavacce map....
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00

#4 Příspěvek od Dan td »

Já si teda myslím, že s chipem jedině získáš. Zvláš? u turbodiesla, to jsou obecně nejvhodnější auta k chipování. A budeš jezdit i o pár deci míň na sto. Když jsem měl td, taky mě to lákalo, ale v té době stál 18 k :cry:
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10

#5 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

Marek je seriozni clovek, cip od nej mam a naprosta spokojenost, najel jsem snim 60tis a motor i turbo bezi jako hodinky...
N54 PWR
Pitr
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: pát 12.09.2003 00:00
Bydliště: Napajedla
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Pitr »

Mozna je to zhovadilost ale dovolil jsem si uloupit jeden nazor nejmenovaneho cloveka ktery mi sedi... A klonim se k nemu na 99% trosku chyba ze nezminuje turbo... Vesmes tohle plati hlavne pro atm. motory

Chiptuning je pro mne kapitola sama pro sebe. Řídící jednotka motoru je malý počítač, který kromě procesoru a mezipaměti obsahuje ROM s vstupními daty, podle kterých počítač vůz řídí. Řídící jednotka zpracovává online několik desítek parametrů a řídí se přitom parametrickými poli, tedy množinami (vidíte, a pak že jsou množiny naprd) přípustných výsledků regulace. Jejich stanovení je v rukou automobilek a není jednoduché se dopracovat k nějakému nastavení, které z principu je vždy kompromisem pro všechny možné uživatele a situace. Mimochodem se na tom podepisuje i marketingová strategie, někdy to výrobce prostě naladí tak, aby auto nekonkurovalo jinému výrobku téže značky (Seat-VW...). Vzniká tedy prostor pro tuning, tedy jednoduše pro to, originální pole charakteristik nahradit jiným. Nejčastěji se mění dávkování paliva, například doba otevření vstřikovacího ventilu. Největší a skoro zásadní úskalí vidím v tom, že s nastavením výrobce motory absolvovaly životnostní i výkonové testy, zatímco nastavení chiptunerů se obvykle o nic podobného opřít nemůže, je tedy vo hviezdach, zda skutečně přinese zvýšení výkonu, zkrácení životnosti nebo zvýšení spotřeby. Chiptuner by měl dokázat detailně popsat, jak ke svému nastavení přišel, a neměl by tvrdit, že jeho načipováním získá třeba 17 koní navíc. To on totiž nemůže dopředu vědět, protože řídící systém motoru je adaptivní a některá nastavení stanovuje sám na základě druhotných údajů, například opotřebení motoru. Chiptuneři rádi působí dojmem, že jsou geniální a využívají rezervy, které výrobce v programování jednotky kvůli vlastní blbosti nechal, což je samozřejmě pitomost - chiptuner není žádný posel světla, jen nevidí přes stromy les. Chiptuning jsem ochoten chápat jako opodstatněný, když se někdo rozhodne postavit speciál pro víkendové poježdění nebo třeba privátní rallysprint, ale rozmyslel bych si uplatnit ho na auto pro běžnou potřebu.
Anonymous

#7 Příspěvek od Anonymous »

za 6300 uz ho ma peknou chvili, ja si u nich chipoval pred cca 7mi mesici za stejnou cenu. jinak doporucuju, vsechno mi zatim beha jak ma a narust je fakt znat...na TD je cena stejna jak na TDs
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od darmon »

Pitr píše:Mozna je to zhovadilost ale dovolil jsem si uloupit jeden nazor nejmenovaneho cloveka ktery mi sedi... A klonim se k nemu na 99% trosku chyba ze nezminuje turbo... Vesmes tohle plati hlavne pro atm. motory.

Neni to az zas takova picovina, ja z principu verim chiptuningu of firem co fakt maj za sebou nejaky uspechy, nebal bych se do auta dat pocitac motec ale uz bych si tam dal tezko neco co prodava kdejakej kaspar, at uz si za tim ucelem udelal srocko a dela ze tomu rozumi nebo prodava kopie nejakejch veci z italsky burzy, je to presne to co nikdy nevis co ti delaj, jestli otviraj dyl striky (coz jim dela hrozne dobre a konci to po stopadesati s propalenejma pistama) nebo autu s turbem tvrdi ze ma vic vzduchu nez opravdu ma (coz je druha oblibena varianta tehle lacinejch hracek). Vzdycky mne desi kdyz nekdo prodava cip na modelovou radu bawora a tvrdi ze je na urcitej model, kazdej kdo kdy v ruce drzel elektricky schema vi, ze pocitac auta je kazdou chvili jinej, je to jednoduse proto ze jednak automobilka po sobe ladi chyby a druhak a to je to hlavni ze se meni jednotlivy komponenty co dodavaj vstupy ,at uz meni vyrobce nebo to proste meni za jiny co se v nejakejch meznich situacich chovaj jinak, pak uz to je trosku sazka do loterie.
Pitr
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: pát 12.09.2003 00:00
Bydliště: Napajedla
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Pitr »

Tak a stimhle se da souhlasit na 100% :P Ja na svem TDi od VW mel taky chipa a deila :lol: Ale ted bych asi hodne vahal. Je to zkutecne sazka do loterie. JElo mi to krasne. Nevidel jsem v tom problem. Ale jakmile jsem se v tom zacal vice hrabat. Tzn. ze jsem zacal sledovat tlaky na turbu a sem zjistil ze to neni to prave. Je dost tezke rozlysit jestli se jedna o brak - kopii nebo zkutecne je dobre zvladnuty. Ale pokud mi nekdo rekne co mam za auto ja odvetim 66Kw 1,9 TDi a on mi hned doda chip tak je to tezky universal a nebude se k motoru chovat setrne. Ale je faktem ze ten vykon z tojho dostane vzdy... A o to jde prodejci nejvice. Ze zacatku je zakaznik uneseny a spokojeny zaplati a je.. Ale nahrka par desitek tisic a zjisti ze ma motor nejlepsi leta za sebou.... :twisted:
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od darmon »

vis co ja bych si mozna dneska divnej cip do auta dal, klidne takovej co zveda tlaky na turbu, bez toho abych delal vstriky, vim co to s motorem udela a dneska by mi to bylo jedno. Jeste pred 3/4 rokem jsem zil v dobe kdy jsem najezdil rocne pres 60tisic kilaku, a vim ze takovej lacinej cip by mi motor uzivil dva a pul roku na 90%. Zaklad je ze bych asi nikdy necipoval nejsilnejsi motor vyrobce, tam ty problemy muzou nastat. Duvod uz jsem vicemene rekl
Pitr
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: pát 12.09.2003 00:00
Bydliště: Napajedla
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Pitr »

Taky jsem o tom takhle chvilku premyslel... Defacto mi auto jeste nevydrzelo dele jak tri roky... A za tu dobu jsem vic jak kilo nenajezdil takze tak kolem 30tis rocne... A muze mi pak byt uplne jedno jestli je motor v riti kdyz to rozflakam... treba :? Popripade se to proda jako auta predtim.. Ale ty byly stejne necipovatelne.... :D A ted bych to stejne neudelal. Nejak me to zvyseni vykonu uz moc nebere. A nevedet co s penezma koupim Camaro z 88meho + - zhruba.. ten model se mi silene libi. A dam si ho do spickoveho stavu. :twisted: Jsem ujety prozmenu do tohodle jako Pivson do sbirani auticek...... :)
Shrek
Registrovaný
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Shrek »

Pitr: Mno co se týče čipu, mé celkem drsně načipované TD jezdí dodnes (tedy pokud ti magoři, co s tím lítají, neurvou zrovna nějakej kus podvozku) a já sám jsem s ním najel 90.000 (čipovalo se ve 150.000).
Pitr
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: pát 12.09.2003 00:00
Bydliště: Napajedla
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Pitr »

Vis ja bych se divil kdyby nejezdilo, protoze to by ten chip musel byt super shit aby nenajezdil ani tech 90 tis JEste jsem neslysel ze by nekdo tvrdil ze nacipoval a motor sel uplne do sracek. U VW si akorat po nacipovani a najezdeni neco kolem 30 tis stezovali ze jim to netahne a podobne a ze je asi v haji turbo... Byli to vesmes lidi se staryma KKK Proste se utocilo. vymenili za Garetta a jezdilo se dal. Jde dost o ty tolerance ulozeni toho turba. KKK bylo dost spatne. Pokud je na dolnich hraninicich a turbo co ma davat 0,8 bar a dava 1,2 musi samo sebou tocit vic.. A nezvladne to... Nehlede na to ze ty nejhorsi chipy maji permanentne otevrenou vastegate a turbo frci i na volnobeh to je moc spatne protoze to neni dostatecny tlak oleje.. Nevim jak je to u BMW.. Nikdy jsem se tim nezabyval... Trebas vydrzi jaky koliv chip kdyz nepropali pisty... TAkze mrtvy motor je jedna vec... Nepravdepodobna... Druha vec je ze ten motor odchazi pomalu a majitel si toho nemuze vsimnout. POstupne to ztraci vykon. Nevim proc, co se tam vysmatla a opotrebuje trychleji, ale je to tak. Aspon podle zkusenosti druhych a mych. Pak sedne do toho sameho co ma, ale nenachipovaneho a zjisti, ze je to zivejsi pruznejsi... A divi se ja mam chip a jede to hur.... aha... A co stim? Je cas to prodat :twisted:
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#14 Příspěvek od skautik Čestný člen »

Pitr píše:Vis ja bych se divil kdyby nejezdilo, protoze to by ten chip musel byt super shit aby nenajezdil ani tech 90 tis JEste jsem neslysel ze by nekdo tvrdil ze nacipoval a motor sel uplne do sracek. U VW si akorat po nacipovani a najezdeni neco kolem 30 tis stezovali ze jim to netahne a podobne a ze je asi v haji turbo... Byli to vesmes lidi se staryma KKK Proste se utocilo. vymenili za Garetta a jezdilo se dal. Jde dost o ty tolerance ulozeni toho turba. KKK bylo dost spatne. Pokud je na dolnich hraninicich a turbo co ma davat 0,8 bar a dava 1,2 musi samo sebou tocit vic.. A nezvladne to... Nehlede na to ze ty nejhorsi chipy maji permanentne otevrenou vastegate a turbo frci i na volnobeh to je moc spatne protoze to neni dostatecny tlak oleje.. Nevim jak je to u BMW.. Nikdy jsem se tim nezabyval... Trebas vydrzi jaky koliv chip kdyz nepropali pisty... TAkze mrtvy motor je jedna vec... Nepravdepodobna... Druha vec je ze ten motor odchazi pomalu a majitel si toho nemuze vsimnout. POstupne to ztraci vykon. Nevim proc, co se tam vysmatla a opotrebuje trychleji, ale je to tak. Aspon podle zkusenosti druhych a mych. Pak sedne do toho sameho co ma, ale nenachipovaneho a zjisti, ze je to zivejsi pruznejsi... A divi se ja mam chip a jede to hur.... aha... A co stim? Je cas to prodat :twisted:


u TD a TDS neni turbo rizeno pocitacem, elektronicky. takze tam se jen upravuji mapy vstriku, ne? turbo si kazdy musi doladit rucne. nebo se pletu?
Pitr
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: pát 12.09.2003 00:00
Bydliště: Napajedla
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Pitr »

Fakt nevim ja se dieslovima Bawkama nezabival... Nikdy.. Takze nevim nic. Jedine co vim ze u VW to na mechaniku uz predelalo dost lidi... Ale jak se pak regulovalo turbo to jsem zapomel... Bylo to nejak v zavislosti na davkach paliva od cerpadla.. Ale jestli nekecam... V tomhle uz nemohu slouzit a nechce se mi hledat stare vedomosti co jsem kdy sesbiral abych dostal z 1,9 TDi zavratny vykon....
Odpovědět