Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
vyfuky - teorie a praxe
jelikož pořád koumu nad výfukem v 7er tak si už musím nechat poradit z vašich zkušeností a načerpaných teoretických informací.
Cílem je dosáhnout decentního zvuku kterej by nejlíp ve vysokej otáčkách gradoval ale v kabině by se do 3500 otáček neozýval žádnej kravál.
když jsem auto koupil byli tam vyřezany katy a ladáky pruchozí s koncovkama, chyběli tedy katy a tlumiče, dutý katy zpusobili takovej chraplající zvuk, takže to bylo první co šlo pryč, takže se udělalo komplet nové vedení ze 60mm trubek, na konci zustali jen ladaky, ale hladina kravalu ještě stoupla, dokonce jsem zpozoroval že při vytočení motoru šlehají z vyfuku plameny a smrad z benzínu neskutečnej, auto šlo do bmw na diagnostiku kvuli hustote smesi, v bmw lambdy a vše ok, problem pry v tom že na vyfuku je maly odpor plynů proto je rychlý výplach, což přidá něco vykonu a hlavně dost na spotřebe. nasledovalo navaření dvou neorigo katů, lehce to stichlo ale furt se s tím nedá jet nikde dál bez bolestí hlavy nebo naplno puštenyho radia.
ted řeším jeslti - dát neorigo tlumiče mezi ladáky a katy
vykopat ladaky, dat neorigo tlumiče dozadu a dát nový koncovky.
Cílem je dosáhnout decentního zvuku kterej by nejlíp ve vysokej otáčkách gradoval ale v kabině by se do 3500 otáček neozýval žádnej kravál.
když jsem auto koupil byli tam vyřezany katy a ladáky pruchozí s koncovkama, chyběli tedy katy a tlumiče, dutý katy zpusobili takovej chraplající zvuk, takže to bylo první co šlo pryč, takže se udělalo komplet nové vedení ze 60mm trubek, na konci zustali jen ladaky, ale hladina kravalu ještě stoupla, dokonce jsem zpozoroval že při vytočení motoru šlehají z vyfuku plameny a smrad z benzínu neskutečnej, auto šlo do bmw na diagnostiku kvuli hustote smesi, v bmw lambdy a vše ok, problem pry v tom že na vyfuku je maly odpor plynů proto je rychlý výplach, což přidá něco vykonu a hlavně dost na spotřebe. nasledovalo navaření dvou neorigo katů, lehce to stichlo ale furt se s tím nedá jet nikde dál bez bolestí hlavy nebo naplno puštenyho radia.
ted řeším jeslti - dát neorigo tlumiče mezi ladáky a katy
vykopat ladaky, dat neorigo tlumiče dozadu a dát nový koncovky.
otevření výfuku takovýmto způsobem u N/A motoru způsobí dle mého nzoru jen hluk a vyšší spotřeby a výkon spíše poklesne ik dyž si většina lidí myslí že když to je hlučný že výkon vylezl, prostě otevření ventilů versus protitlak ve výfuku je tak spočítaný aby to tu směs nevyplivlo hned do výfuku bez práce na píst motoru. Osobně bych katy nechal pokud jsou OK, pokud chceš zachovat zadní rezonátory (protože laďáky se tomu říkat nedá jelikož nevíme kdo a na co to ladil), tak hluk snížíš jedině vložením dalších rezonátorů, místo pod autem jistě je, a budeš muset přidávat tak dlou až to bude OK.
Ale musí ti to kurva řvát když to je slyšet až dovnitř, osobně mám jen jeden tlumič před zadním kolem a jinak holou trubku, ale jedná se o turbo motor kde jak tokový "tlumič" působí samotné TD. Auto je taky dost hlučný obvzlášť když jsem třeba přejížděl hranice tak mezi těma jejich budkama se to rozlejhalo jak svině, ale v autě pokud tedy neotevřu okno či šíbr nic rušivého neslyším.
Ale musí ti to kurva řvát když to je slyšet až dovnitř, osobně mám jen jeden tlumič před zadním kolem a jinak holou trubku, ale jedná se o turbo motor kde jak tokový "tlumič" působí samotné TD. Auto je taky dost hlučný obvzlášť když jsem třeba přejížděl hranice tak mezi těma jejich budkama se to rozlejhalo jak svině, ale v autě pokud tedy neotevřu okno či šíbr nic rušivého neslyším.
Zdar,začal jsem řešit výfuky nedobrovolně na mé 740 M62, vysypali se mi katy a přemýšlím stále co s tím, nejdřív jsem je vykuchal a nedá se v tom jezdit, hluk, jak v nějakým nepovedeným tuningu. Ptal jsem se známého u bmw jestli to udělat nějak bez katů,dát trubku durch, nebo rezonátor,či neorigo kat. Bylo mi řečeno,že to už taky snad zkoušeli,ale nebylo to dobrý a v několika případech začal motor pohupovat na otáčkách a počítačem to nešlo nijak srovnat-prý je to potrubí celý spočítaný na optimální výkon motoru. Asi budu muset sehnat origo katy a to bude asi problém,aby byli slušný. Mám jednu nabídku z německa, že mi nechá dva fungl nový katy za 320 EUR kus bez potrubí,ale jsou origo, tak nevím. U bmw stojí jeden nový asi 1100 EUR. Nebo ví někdo,kde sehnat za slušný prachy slušný katy. Jinak ty 4 díry v zadu vypadají super,osobně bych dal přednost hranatému provedení. 

Borec si s vyfukem poradil docela jednoduse:
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/113596
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/113598
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/113596
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/113598
Speedy píše:místo catu rezonátory a ladaky rozrizni a podivej se, co v nich je. pravdepodobne tam bude dobry dat skelou vatu na tlumeni, snese teplotu 600°C. uvidis, ze to bude lepsi.
díky, ale čtětě pořádně, 14dní starý katy nevyhodím

spíš řeším co za katy chce to prostě univerzalní tlumič, což je děrovaná trubka obalená skelnou vatou. musím to někde sehnat, rezonator mu ten rozdíl že není vnitřní trubka děrovaná.
to co nazýváš rezonátorem bez děr není rezonátor ale spíše nějaká atrapa katu (to tlumit nic nemůže), jak jsem psal aby to tlumilo musí tam být ty díry kterýma se dostane ten plyn do tý "vaty", všeobecně rezonátor vždy bude tlumit míň, u seriových výfuků když přejdu katy tak většinou 1 je rezonátor a potom tlumič s přepážkami. Takže abys to ztišil budeš buďto muset dát origo výfuk a nebo experimentovat s několika rezonátory za sebou.