Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

vyfuky - teorie a praxe

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od JaraX »

jelikož pořád koumu nad výfukem v 7er tak si už musím nechat poradit z vašich zkušeností a načerpaných teoretických informací.

Cílem je dosáhnout decentního zvuku kterej by nejlíp ve vysokej otáčkách gradoval ale v kabině by se do 3500 otáček neozýval žádnej kravál.

když jsem auto koupil byli tam vyřezany katy a ladáky pruchozí s koncovkama, chyběli tedy katy a tlumiče, dutý katy zpusobili takovej chraplající zvuk, takže to bylo první co šlo pryč, takže se udělalo komplet nové vedení ze 60mm trubek, na konci zustali jen ladaky, ale hladina kravalu ještě stoupla, dokonce jsem zpozoroval že při vytočení motoru šlehají z vyfuku plameny a smrad z benzínu neskutečnej, auto šlo do bmw na diagnostiku kvuli hustote smesi, v bmw lambdy a vše ok, problem pry v tom že na vyfuku je maly odpor plynů proto je rychlý výplach, což přidá něco vykonu a hlavně dost na spotřebe. nasledovalo navaření dvou neorigo katů, lehce to stichlo ale furt se s tím nedá jet nikde dál bez bolestí hlavy nebo naplno puštenyho radia.

ted řeším jeslti - dát neorigo tlumiče mezi ladáky a katy
vykopat ladaky, dat neorigo tlumiče dozadu a dát nový koncovky.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od JaraX »

+ ještě řeším koncovky

asi todle

Obrázek
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#3 Příspěvek od Fugo »

otevření výfuku takovýmto způsobem u N/A motoru způsobí dle mého nzoru jen hluk a vyšší spotřeby a výkon spíše poklesne ik dyž si většina lidí myslí že když to je hlučný že výkon vylezl, prostě otevření ventilů versus protitlak ve výfuku je tak spočítaný aby to tu směs nevyplivlo hned do výfuku bez práce na píst motoru. Osobně bych katy nechal pokud jsou OK, pokud chceš zachovat zadní rezonátory (protože laďáky se tomu říkat nedá jelikož nevíme kdo a na co to ladil), tak hluk snížíš jedině vložením dalších rezonátorů, místo pod autem jistě je, a budeš muset přidávat tak dlou až to bude OK.

Ale musí ti to kurva řvát když to je slyšet až dovnitř, osobně mám jen jeden tlumič před zadním kolem a jinak holou trubku, ale jedná se o turbo motor kde jak tokový "tlumič" působí samotné TD. Auto je taky dost hlučný obvzlášť když jsem třeba přejížděl hranice tak mezi těma jejich budkama se to rozlejhalo jak svině, ale v autě pokud tedy neotevřu okno či šíbr nic rušivého neslyším.
4am
Registrovaný
Příspěvky: 665
Registrován: úte 03.07.2007 00:00
Bydliště: ML 35301

#4 Příspěvek od 4am »

tohle sem viděl někde na autoscout.de
Přílohy
112509030_1.jpg
112509030_1.jpg (64.98 KiB) Zobrazeno 1386 x
Uživatelský avatar
100RM
Registrovaný
Příspěvky: 9751
Registrován: úte 30.05.2006 00:00

#5 Příspěvek od 100RM »

Jardo, davaj si pls taketo topicy do spravnej sekce. Presunuto.
7er. True definition of luxury. Yours.
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#6 Příspěvek od Maslista »

JaraX píše:+ ještě řeším koncovky

asi todle

Obrázek


co se koncovek týče tak za sebe říkám origo schovaný..! jakýkoliv jiný mi prostě na sedmu nesedí.. 8)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od JaraX »

kdo je pro čtyři kulaty koncovky, a kdo je proti?
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#8 Příspěvek od Fugo »

hele spíš se to musí líbit tobě (samozřejmě v nějakých mezích), ostatním je do toho prd. :)
Uživatelský avatar
Storm
Registrovaný
Příspěvky: 3601
Registrován: úte 29.08.2006 00:00
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

#9 Příspěvek od Storm »

Promiň za OT, ale zcela náhodou jsem vstoupil do tvého topicu a musím říct, že Fugo má pravdu, musí se to líbit hlavně tobě, mně se to moc moc líbí, ten obrázek sedmy se čtyřma koncovkama je super, paráda ! :D
bmw528
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: pon 31.07.2006 00:00
Bydliště: Vysočina

#10 Příspěvek od bmw528 »

Zdar,začal jsem řešit výfuky nedobrovolně na mé 740 M62, vysypali se mi katy a přemýšlím stále co s tím, nejdřív jsem je vykuchal a nedá se v tom jezdit, hluk, jak v nějakým nepovedeným tuningu. Ptal jsem se známého u bmw jestli to udělat nějak bez katů,dát trubku durch, nebo rezonátor,či neorigo kat. Bylo mi řečeno,že to už taky snad zkoušeli,ale nebylo to dobrý a v několika případech začal motor pohupovat na otáčkách a počítačem to nešlo nijak srovnat-prý je to potrubí celý spočítaný na optimální výkon motoru. Asi budu muset sehnat origo katy a to bude asi problém,aby byli slušný. Mám jednu nabídku z německa, že mi nechá dva fungl nový katy za 320 EUR kus bez potrubí,ale jsou origo, tak nevím. U bmw stojí jeden nový asi 1100 EUR. Nebo ví někdo,kde sehnat za slušný prachy slušný katy. Jinak ty 4 díry v zadu vypadají super,osobně bych dal přednost hranatému provedení. :?:
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#11 Příspěvek od Fugo »

tím s těmi katy si asi prošel každý, lze to řešit buď jinými katy nebo rezonátory, jinak je zvuk hnusnej plechovej.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od JaraX »

tak sháním koncovy tlumiče a čtyři kulaty koncovky :)
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

místo catu rezonátory a ladaky rozrizni a podivej se, co v nich je. pravdepodobne tam bude dobry dat skelou vatu na tlumeni, snese teplotu 600°C. uvidis, ze to bude lepsi.
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#14 Příspěvek od bas2 »

JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od JaraX »

Speedy píše:místo catu rezonátory a ladaky rozrizni a podivej se, co v nich je. pravdepodobne tam bude dobry dat skelou vatu na tlumeni, snese teplotu 600°C. uvidis, ze to bude lepsi.


díky, ale čtětě pořádně, 14dní starý katy nevyhodím :)
spíš řeším co za katy chce to prostě univerzalní tlumič, což je děrovaná trubka obalená skelnou vatou. musím to někde sehnat, rezonator mu ten rozdíl že není vnitřní trubka děrovaná.
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#16 Příspěvek od Fugo »

rezonátor je vždy trubka děrovaná obalená vato nebo něčím jiným a obal, pokud je takto udělán ten univerzální tlumič tak je to taky rezonátor. Většinou označujeme slovem "tlumič", tlumič s přepážkami a rezonátor viz. výše i když oba jsou v podstatě tlumiče.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od JaraX »

dobře, ale rezonátor který má jen plašt a nemá děrování oproti toho s děrováním netlumí, jen "stabilizuje" ale nic moc neutlumí.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od JaraX »

je mi teda někdo schonpej nabídnout konkretní řešení čím utlumit vyfuk? jak moc to utlumí ten rezonátor typu trubka s vatou?
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#19 Příspěvek od Fugo »

to co nazýváš rezonátorem bez děr není rezonátor ale spíše nějaká atrapa katu (to tlumit nic nemůže), jak jsem psal aby to tlumilo musí tam být ty díry kterýma se dostane ten plyn do tý "vaty", všeobecně rezonátor vždy bude tlumit míň, u seriových výfuků když přejdu katy tak většinou 1 je rezonátor a potom tlumič s přepážkami. Takže abys to ztišil budeš buďto muset dát origo výfuk a nebo experimentovat s několika rezonátory za sebou.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od JaraX »

origo vyfuk stojí cca 150 000 :) to se mi moc nechce :)

du objednat rezonatory :)
Odpovědět