Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

alarm odber

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#21 Příspěvek od jarda »

Tak to mi dělala slabá baterka... když už jsem nastartoval tak jsem mohl celý den jezdit a startovat v pohodě, další den také, ale když jsem to auto nechal stát víc než dvě noci tak pak už to startovalo hodně špatně. Vyměnil jsem baterku a hotovo.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#22 Příspěvek od Kami1 »

jak jezdíš dlouhý štreky?
30 minut projeď auto, zastav, nech nakoplej motor,
zapni světla, ventilátor a výstražný a změř napětí na baterce, mělo by být nad cca 13.5V(altík),
chcípni motor, světla atd. nech zapnutý, napětí by nemělo klesnout pod 12V.
nauč se psát, alespoň oddělovat věty
kubikula420
Registrovaný
Příspěvky: 1042
Registrován: stř 04.03.2009 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od kubikula420 »

Tak jsem to meril altik dava 13,8V pod zatizenim a baterka neklesne pod 12V.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#24 Příspěvek od Kami1 »

to značí ,že baterka i altík by měly být ok,
ale baterka by mohla trpět ještě vysokým samovybíjením, to poznáš tak, že nenastartuješ i když byla baterka po ty 3-4 dny odpojená
zkusil bych tam na zkoušku dát jinou baterku
pokud to jde, můžeš zkontrolovat hustotu elektrolytu
kubikula420
Registrovaný
Příspěvky: 1042
Registrován: stř 04.03.2009 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od kubikula420 »

Nemam kde vzit dalsi baterku:(.Jinak baterka je bezudrzbova
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#26 Příspěvek od Kami1 »

tak ji zkus na ty 4 dny odpojit a když nenastartuješ, tak je špatná,
když ano, něco ti tam víc žere
jak jezdíš dlouhý štreky?
kubikula420
Registrovaný
Příspěvky: 1042
Registrován: stř 04.03.2009 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od kubikula420 »

tak dnes po zhruba 9 dnech sem nenastartoval znova sem meril odber po zamknuti 0,18A po odemceni 0,08A
kubikula420
Registrovaný
Příspěvky: 1042
Registrován: stř 04.03.2009 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od kubikula420 »

a meril sem to tentokrat!!! na 10A rosah!! tak ze celkem 0,18A alarm 0.10A a auto 0.08A
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#29 Příspěvek od Kami1 »

co takhle se naučit číst a odpovídat na otázky (pokud teda potřebuješ pomoct)?

jak jezdíš dlouhý štreky?????????????????????????????????

měls po těch devět dnů odpojenou baterku????????????????????????????

napojils měřák při měření odběru bez přerušení napájecího okruhu,
resp. taky: počkals s měřením pár minut po zamknutí?????????????????????????????????????????????
kubikula420
Registrovaný
Příspěvky: 1042
Registrován: stř 04.03.2009 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od kubikula420 »

trasy nejak moc dlouhe nebyly ale asi 5 dnu jsem nikam nejel,baterka odpojena nebyla, merene to bylo po odpojeni - snad ani merit to jinak nejde kdyz by tam byl porad pripojenej tedkon sem necekal minule sem cekal asi 5 min a nic furt stejny
kubikula420
Registrovaný
Příspěvky: 1042
Registrován: stř 04.03.2009 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od kubikula420 »

Tak uz sem na to prisel ten odber delalo imobilizacni relatko. Ted jen jak to zapojit aby nemelo takovej odber:(
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#32 Příspěvek od jarda »

Vyměnit ho za bistabilní. Nebo za nějaké s větším odporem - jaký proud Ti přes něj teče?
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
kubikula420
Registrovaný
Příspěvky: 1042
Registrován: stř 04.03.2009 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od kubikula420 »

10A? jinak je to celkem drahy:D
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#34 Příspěvek od jarda »

10A? To by to relé muselo mít odpor 1.2 ohmu, což silně pochybuju, něco je špatně. Normální autorelé má odpor například 90 ohmů.. http://www.gme.cz/cz/relauto12v-30a-p634-714.html
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
kubikula420
Registrovaný
Příspěvky: 1042
Registrován: stř 04.03.2009 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od kubikula420 »

jo ja myslel jak velky to bistabilni:D Nevim kolik prez nej tece zejtra to zmerim. nasel sem tu jedno mensi relatko a to ma odber 0,03A
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#36 Příspěvek od jarda »

Předpokládejme, že teď tam máš autorelé zapojené tak, že přes něj teče proud při zaalarmovaném autě. Pokud je to autorelé s odporem 90 ohm, tak žere 0.133 ampérů. Pokud změříš že to žere výrazně víc, někde je chyba a možná bude stačit to relátko vyměnit za stejné funkční.

Pokud se Ti 0.133 zdá moc, můžeš

- tam dát jiné relé s větším odporem, tedy menším odběrem
(kolik proudu to musí snést poznáš podle pojistky přes kterou ten proud teče). Tohle řešení musí stačit.

- to zapojit opačně, tak aby bylo sepnuté po odalarmování (to bych nedělal pokud by Ti to v případě poruchy vyplo za jízdy motor, ale třeba na startér by to asi nevadilo)

- tam dát to bistabilní relé, pokud takové za rozumné prachy seženeš a dokážeš ho rozumně zapojit (třeba na signál odemčení a zamčení), to bych dělal až jako poslední možnost.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
kubikula420
Registrovaný
Příspěvky: 1042
Registrován: stř 04.03.2009 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od kubikula420 »

relatko ma 0.09 ohm bez pripojeni a max prez nej proteka 6 A ale jen chvilku pak to de dolu a ustaly se to na nejakejch 3A a hlavne nejaka divna znacka je na tom relatku.Ted sem doma nasel nejaky mensi relatko a to pri sepnuti ma odber 0,03A
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#38 Příspěvek od jarda »

No vidíš tak to divné relé co tam máš vyměň za jiné do stejné patice a vyřešeno.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
kubikula420
Registrovaný
Příspěvky: 1042
Registrován: stř 04.03.2009 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od kubikula420 »

Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#40 Příspěvek od jarda »

No, to autorelé je na 12V, je stavěné na prostředí v autě, umí spínat větší proud, samo žere míň a předpokládám že Ti sedne do stávající patice, takže jasná volba. Jen by mě zajímalo co se stalo tomu co tam máš teď, že tolik žere. Aby to nebyla chyba v zapojení...
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Odpovědět